Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Natuurlijk is iedere dealer, handelaar en verkoper anders. Kan aan van alles liggen zoals weer, humeur, resultaten en natuurlijk ook de klik tussen klant en verkoper.Wat me altijd weer opvalt is dat de manier waarop de relatie verloopt vaak meer de doorslag geeft dan het product zelf. Zo kan klant A bij dealer A klapkar A kopen omdat ie zich zo welkom voelt terwijl klant B andere ervaringen heeft en daarom vol overtuiging voor dealer B en klapkar B kiest.Het wordt nog leuker als daarna zowel klant A als B hier op dit forum gaan vertellen waarom hun keuze de beste was.Ik denk dat verkopers nog steeds zich niet bewust genoeg zijn van hun invloed op het koopproces. Er zijn altijd klanten die heel bewust iets komen kopen, maar er zijn er ook zat die het echt nog niet weten. Die tweede groep kun je winnen!
Ook een onbewuste factor die een rol kan bepalen, is de sfeer in de zaak. Dit is iets die per persoon anders is, on moeilijk meetbaar is. Zo ben ik bij de keuze voor de Vries uit Heerhugowaard naast de kennis, vriendelijkheid ook gegaan voor de ongedwongen sfeer die er hangt.