Gemiddelde snelheid met klapper

Gestart door Jeroensvanark, december 13, 2015, 10:26:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

superkoe32

Hmmm....Voor mijn gevoel betekend eerder weg gaan, juist meer risico dat we in files terecht komen, omdat ik het idee heb dat alle vakantiegangers redelijk vroeg vertrekken in de nacht...Is natuurlijk helemaal nergens op gebaseerd, maar toch... En daar komt bij dat ik juist zo fijn vind om gewoon een volledige nacht geslapen te hebben anders is mijn ritme zo van slag dat je me echt kunt opvegen...en de kids zullen daar ongetwijfeld ook weer last van krijgen wat de rit er niet gezelliger op maakt :X Lastig Lastig...

wendyenbob

Wij zijn vorig jaar om 9.00 uur aangereden (Nijmegen) op een drukke zaterdag, je mist dan geen nacht rust en wij hadden het gevoel zo achter de drukte aan te rijden.
We hadden een hotel net onder Lyon en waren daar om 20.00 uur, dit is ons zeer goed bevallen.

FriedelP

We hebben een paar jaar een appartement gehuurd als de kinderen kleiner waren en die dien je te huren van zaterdag tot zaterdag. Daar we toen locaties zochten op 1 dag rijden, reden we altijd op zaterdag. We vertrokken meestal rond 7.30 in de ochtend en waren dan tussen 19 uur en 22 uur op de locatie afhankelijk van de afstand.

We reden eigenlijk nooit langs de betaalde autostrades. Naar die locaties zou je bij vlot verkeer maximaal een uur of 2-3 rapper zijn, en meestal zijn dat nu juist de routes waar veel fille staat. Kortom, de zogenaamde tijdswinst langs de autostrade wonnen we terug door een fille vrije route te nemen. Lyon en ook het meer van Annecy trachten we wel te meiden langs de pest want daar is het altijd koekenbak!
Meestal kwamen we iets rapper aan dan we op voorhand hadden berekend, een paar keer ook iets later. Echter het verschil zowel vroeger als later is nooit meer dan 45 minuten geweest van wat we voorzien hadden. Het vraagt wel iets meer plannen dan gewoon de GPS volgen. Deze dient wat anders geconfigureerd te worden en een aantal tussenstops toevoegen zodat je de route volgt die op voorhand werd uitgestippeld.

Vroeger, en nu we terug kamperen opnieuw, rijden we op zondag op. Vrachtverkeer mag dan in Frankrijk al niet rijden en het is erg rustig op de baan.

Ook wij zijn vlotte rijders. Stoppen een keer om te tanken in België, verder 's middags en als het later wordt ook een keer voor avond eten, verder rij ik door. De meisjes bij ons hebben gelukkig veel fantasie en kunnen een hele autorit elkaar bezig houden met tal van eigen uitgevonden verhalen en spelletjes! Een plezier om ze bezig te horen! Bij een dergelijke lange verplaatsing gebeurd het wel een keer dat er tussen door een ruzie is, maar na ingrijpen van de ouders is dat meestal snel opgelost. Over het algemeen komt dat meer voor op de terugrit dan op de heenrit.

Erlief

Verkeer daar is al wel heel veel over gezegd.
Kijk voor Frankrijk even voor vertrek op http://www.autoroutes.fr/fr/previsions-de-trafic.htm. Die geven een prachtig beeld van hoelaat men waar flie verwacht.

Ik rij eigenlijk altijd in 2 keer, vertrek graag op tijd ca 5 - 6 uur. stop regelmatig zo´n beetje elke 2 uur en kijk voor de overnachting tegen een uur of 3 waar we zitten, hoeveel zin we nog hebben en hoe lang we nog doorrijden. Meestal zoek ik een paar overnachtingscampings in de voorbereiding op verschillende afstanden. Boel even uitklappen en lekker ontspannen. Volgende ochtend ergens rond 9 uur weer op pad.

Dit jaar naar Italie probeer ik de Fernpas en Resschenpas en daar ergens te overnachten. Met de aangekondigde verscherpte controles op de Brennerpas lijkt me dat sowieso een goed alternatief, en veel mooier!

superkoe32

Dank voor jullie reacties. Ik vind de n wegen juist helemaal niet prettig met alle rotondes, sluipverkeer en dorpjes waar je ook weer vaart moet minderen. De linkjes zijn mij bekend maar toch bedankt!!en daarbij de radio even afstellen op de juiste verkeers zender doen wij ook v altijd. Wel een goede tip om de navigatie even handmatig in te stellen!  Dat ding van ons laat ons soms de meest onmogelijke routes rijden....

linda75

wij zijn nachtrijders. gaan meestal rond 21 uur weg. en komen dan de volgende morgen/middag aan op de camping.( gem 1200 km afh van bestemming) we rijden om en om. we rijden snachts omdat wij altijd uit de nachtdienst komen als we vakantie hebben. we doen eigenlijk dan alsof we nog een nacht moeten werken dus slapen overdag gewoon tot 17 uur. eten dan wat en pakken de laatste spullen in en doen nog een bak koffie om vervolgens om 21 uur te vertrekken. de kinderen slapen snachts goed in de auto.. weten ook niet beter.. voordeel van snachts rijden is dat je bijna altijd alleen op de snelweg rijd. meestal krijg ik rond 3 uur een dip en mijn man rond 5.30 uur. maar dat weten we van elkaar en daarom plannen we dat dan ook zo in dat we dan de ander laten rijden. Onze stops zijn kort. plassen bakkie koffie en weer weg. de kinderen worden meestal wakker drinken wat mee en slapen weer verder. soms blijven ze liggen en dan haalt een van ons een bakkie en drinken we deze bij de auto op. Als we op de camping aankomen ( gemiddeld rond 12 uur) doen we eerst alleen de stoelen en tafels en de basis neerzetten ( voorheen dus caravan poten uitdraaien en luifel ervoor) ( max 3/4  uurtje werk en op rustig tempo) en dan gaan we eerst lekker zwemmen oid. De kinderen zijn nu 11 en 14 en helpen altijd mee door de spullen van de achterbank op te ruime ( dvd spelers ed)  dan doen we om de beurten een kleine slaapje terwijl de andere langzaam wat dingetjes uitpakt. tegen 16 uur zijn we dan weer beide kippetjefit en zetten we na het avondeten de tent van de kindereno p. tegewoordig doen ze dat al zelf. Met de caravan hoefde je nooit heel veel uit te pakken behalve de luifel en grondzeil en de tent van de kinderen en de skotterbraai. met de vouwwagen moeten we iets meer neerzetten. We zijn nog aan het brainstormen hoe we dat gaan oplossen. maar dat komt wel goed. Over het algemeen redden we met de caravan gemiddeld 80 km/h ik hoop met de vouwwagen iets meer maar we zien het wel.

PenH

Als je aan de oostkant van Lyon moet zijn kun je ook bij Dijon de A31 af en dan via de A39/A40/A42 naar Lyon rijden. Deze weg is vaak wat rustiger dan de A31/A6 en je vermijd het superdrukke tolstation bij Villefranche.
En ik ben groot fan van de tolbadge! Elke keer een big smile als je met 30km/uur door het poortje kunt rijden. Ook geen geklooi met muntjes of creditcard.

sanneman

Wij rijden (tot nu met bagagewagen, vanaf nu met de klapper) in twee dagen. Eerste dag vroeg weg (ik mik op 4 uur, dus meestal tegen vijf uur weg!) en zijn dan rond een uur of drie op de overnachtingsplek. Dan lekker zwemmen, relaxen, stadje in etc.
Dag daarna gaat alles op vakantie-tempo en zijn we meestal rond twee uur op de camping. Daar was het altijd even buffelen om alles op te bouwen, denk dat dat leuker wordt met de klapper :)
Gemiddelde snelheid verschilt nogal: met drie kleine kids is daar geen peil op te trekken! Het verschil qua aankomst is wel steeds opvallend klein.

Terug hebben we sinds een aantal jaar een voor ons prima lijn in: vanaf de ochtend in (alweer!) vakantie-tempo afbreken. Tussendoor zwemmen, middagdutje etc. Dan tegen een uur of vijf laatste zaken doen, douche pakken en weg. Dan rijden we met licht 'naar de snelweg', daar dan avond-eten en dan de nacht doorrijden. Kids slapen, we wisselen dan af in korte stukken (2-2,5 uur max). Zo geregeld op cruise-control door Parijs: heerlijk rustig. In de ochtend aankomen, spullen in huis mikken en nog een laar uur slapen. Bevalt ons prima!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vic36shorty

Afgelopen jaar naar zuid Spanje vrouwlief reed lekker rustig aan zij reed  gemiddeld 100km/h 5 uur per dag en ik zei de gek deed de klapper.
Ik totaal alles in 5 dagen gereden

Jimmymichiels

Wij hebben vorig jaar 10u gereden naar millau.
900km ongeveer.
In ene keer tot daar, afwisselen met mijn vrouw.
Cruise control op 100km/u
Om 22u vertrokken en 8u daar.
Snachts is ook goedkoper in frankrijk. Peage hangt ook af van de tyd