Lazy Jack 2019 - easy load opbouw en elektra

Gestart door Chase, juni 01, 2025, 07:00:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Chase

Laten we bij het begin beginnen. Sinds afgelopen zomer zijn we trotse bezitter van een Lazy Jack uit 2019, overgenomen van een echtpaar die hem zeer goed heeft onderhouden en waar wij hopelijk nog vele mooie jaren gebruik van mogen maken (op mooie bestemmingen).

Alvorens wij deze overstap hebben gemaakt hebben wij rondgekeken bij De Wit in Schijndel om te kijken wat er het best bij ons past en hier zagen wij de nieuwere Campooz modellen 2024 en die spraken ons zeker aan, naast een mooie mobiele ruime (goed geventileerde) tent krijg je een comfortabel bed onder een daklicht en meer dan voldoende extra laadruimte in de aanhanger (in tegenstelling tot veel vouwwagen modellen). Het enige wat ons niet aansprak was de prijs, dus daarom zijn wij op de 2e hands markt gaan rondkijken.

Na aanschaf begon het al wel vrij snel te kriebelen, die nieuwe modellen hebben een mooi easyload systeem waarbij je de gehele tent kan optillen en makkelijk toegang hebt tot de bak. Dit heeft ons oudere model natuurlijk dan weer niet... dus ben ik maar gaan uitzoeken wat men zoal heeft gedaan en ik heb gemerkt dat dit niet veel achteraf wordt gemaakt (er bestaat een zaak in het noorden die gasveren en scharnieren op de korte zijde kan aanbrengen, maar mis je nog wel de voordelen die het easyload systeem op de lange zijde brengt.) Dus dan maar zelf aan de slag met een beter oplossing!

Zie in de foto's het resultaat; wij hebben de tent van de aanhangwagen af gehaald en een tussenframe gemaakt met korte gasveren welke op additionele steunen onder het plateau gemonteerd zijn. Het tentdoek kan deze additionele 2 cm opvangen van het additionele subframe (gemeten bij opzetten van de vouwwagen; deze heeft ca. 7 cm speling). Hiermee hebben we de voordelen van een prima (oudere) Campooz vouwwagen én het gemak van een easyload systeem. Wij zijn zeer tevreden met het resultaat!

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Nog op de planning:
- 12 V systeem, gevoed dmv 13-polige stekker onderweg
- 230 V systeem, voor op de camping, met aansluiting bij de dissel en waterdichte stopcontacten op-, onder-, en in de bak; al dan niet te voeden vanuit een accusysteem met zonnepanelen.
- montage gasflesbeugel(s) buitenzijde bak

Nu rest mij nog wel de vraag of meer mensen eventueel geintereseerd zijn in het achteraf ombouwen van hun Campooz zodat deze voorzien is van een easyload systeem zoals de mijne. En of ze dit dan zouden willen uitbesteden; dit zou ik eventueel ook wel voor derden willen verzorgen als er voldoende interesse is!

Mocht er iemand op basis van aankomende plannen nog nuttige input hebben dan hoor ik dat ook graag!