Kogeldruk

Gestart door Geert-Jan, april 06, 2021, 09:37:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

Klapkuikuh

Ik heb 65 kilo en hij ligt als een huis achter de wagen. Geen gestuiter, volgt netjes, staat in 1 lijn met de auto.

sammyvannorel

Tja totdat je de grens overgaat en er weer hele andere richtlijnen gelden, ga ik er maar even vanuit dat als zowel de kogel als de koppeling 75 kg aangeven we dat ook gewoon netjes gaan doen, oom gendarmerie kijkt echt niet hoe de regels in Nederland zijn, maar wel op de typegoedkeuring van het spulletje.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Ebbingnl

Die "wettelijke" neerwaartse massa op kogel is 1 ding, maar op kenteken auto behoord ook een maximale kogeldruk op te staan, laagste getal is leidend. Zijn auto's die niet eens 50kg kogeldruk mogen hebben. Wat op kenteken staar is een gegeven, geen regel, geld derhalve ook gewoon in buitenland.

Jeronimo

Citaat van: Ebbingnl op september 02, 2021, 12:01:20 AM
Die "wettelijke" neerwaartse massa op kogel is 1 ding, maar op kenteken auto behoord ook een maximale kogeldruk op te staan, laagste getal is leidend. Zijn auto's die niet eens 50kg kogeldruk mogen hebben. Wat op kenteken staar is een gegeven, geen regel, geld derhalve ook gewoon in buitenland.

Op type plaatje van onze Campooz is de maximale kogeldruk van 50kg vermeld.
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Marcel

Als men zich verveelt op dit forum kan men altijd het onderwerp 'kogeldruk' in de groep gooien.  I:

Theu

Hahahaha!!!!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ebbingnl

Je doet wat tegen de verveling :O

DoHi

Hoge kogeldrukken lees ik op dit forum. De kogeldruk van mijn Wolder Hoggar 1 bedraagt 27.5 kg en dat ervaar ik als voldoende. Wellicht komt dat door het lage gewicht (leeg 170 kg en maximaal beladen 550 kg). Volgende week gaan we naar Frankrijk en zal ik bekjjken of de kogeldruk bij hogere snelheden ook nog voldoet.

Marcel

Ik heb geen idee hoe hoog mijn kogeldruk is. Als ik de dissel optil voelt het als een krat met best veel boodschappen.
Hij rijdt als een tierelier.

Paulus

Als de auto achterin helemaal volgeladen is, en de kogeldruk erbij is nog aardig wat kilo's