Neuswiel op de grond?

Gestart door ff, juni 27, 2011, 02:03:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ff

Keuken zit bomvol, disselbak zit bomvol als de gasfles erbij zit, auto ... laat maar ;)

Richard

Gewoon op de kop er in doen probleem opgelost  :K dus het wiel naar boven.

ff

Citaat van: Mr Roadmaster op juni 27, 2011, 09:13:40 PM
Gewoon op de kop er in doen probleem opgelost  :K dus het wiel naar boven.

Slim :D

Dirk willem

heb een vw touran en heb er nog nooit last van gehad ..maar hangt ook veel van de belading van auto en vw af natuurlijk

Gnoric

#19
k draai het wiel helemaal in, vervolgens d.m.v. hendel aan de beugel die het neuswiel vasthoud schuif ik het neuswiel helemaal in.
Zal er morgen 'n foto van maken.
Bij de combinatie Focus wagon met Jamet Louisiana (nog ..klopklop) nooit neuswiel geraakt. K zal ook eens de hoogte v/d trekhaak meten.

Mijn nieuwsgierigheid is gewekt met welke combi's het zou kunnen gebeuren of wellicht juist met welke auto's óf juist welke klappers.

Wordt vervolg.

nikkel1964

Citaat van: Gnoric op juni 28, 2011, 12:20:01 AM
Mijn nieuwsgierigheid is gewekt met welke combi's het zou kunnen gebeuren of wellicht juist met welke auto's óf juist welke klappers.

Misschien een apart topic?

Vlak nadat ik mijn klapkar had gekocht (ze doen het er om...) hebben ze mijn hele buurt vergeven van de drempels. Tot nu toe heeft de combi Volvo V50 en een Combi-Camp Country nog geen beschadigde neuswielen tot gevolg gehad.

marcel.s

als je een losse beugel kunt kopen of die nog hebt van het oude wiel,kun je ergens op de vouwwagen de beugel monteren, en deze daar dan in zetten, dan kost het geen bagage ruimte ,en het vervuilt niet je spullen.

Speed

Heb er met mijn Passat ook last van. Niet alleem met de vw maar ook met een gewone aanhanger.
Drempel is gewoon te steil. Andere route zou het beste zijn en die is ook voor mij goed te doen.

Gnoric

Misschien juist wel in deze topic houden, het gaat immers over neuswiel op de grond. Anyway, de moderator mag het zeggen.

Eerst de foto. Hierbij let ik op dat het wiel bij indraaien precies in de uitsparingen valt, zodat het wiel niet links- of rechtsom kan draaien. (zie foto2).

De hoogte van bovenkant kogel v/d trekhaak tot straat is 41 cm. De hoogte van onderkant ingedraaid neuswiel en straat is ca. 17cm.

Richard

Nog een keer een simpele oplossing.
draai het hele neus wiel om zodat het wiel boven komt te zitten...
Je hebt het wiel altijd bij de hand dus geen gezoek  naar het neus wiel... :J
Is natuurlijk alleen nodig als je heel veel drempels tegenkomt...vooral als je in nederland blijft... of als je over de Belgische raced met de Vouwwagen...
sucses

ff

Ik heb vandaag de VW naar de stalling gebracht en eens goed naar mijn wiel gekeken.
Als ik hem volledig omhoog draai (dus in de nokken) en vervolgens de stang geheel omhoog trek dan zit het wiel boven een ijzeren balk die onder de dissel zit. Soort steunbalkje om hem op te zetten als er geen wiel aan zit :)

Gulpje

Citaat van: Gnoric op juni 28, 2011, 05:20:35 PM
Misschien juist wel in deze topic houden, het gaat immers over neuswiel op de grond. Anyway, de moderator mag het zeggen.

Eerst de foto. Hierbij let ik op dat het wiel bij indraaien precies in de uitsparingen valt, zodat het wiel niet links- of rechtsom kan draaien. (zie foto2).

De hoogte van bovenkant kogel v/d trekhaak tot straat is 41 cm. De hoogte van onderkant ingedraaid neuswiel en straat is ca. 17cm.

Zo doen wij het ook. Nooit problemen gehad.

screech

Citaat van: Mr Roadmaster op juni 28, 2011, 05:29:40 PM
Nog een keer een simpele oplossing.
draai het hele neus wiel om zodat het wiel boven komt te zitten...
Je hebt het wiel altijd bij de hand dus geen gezoek  naar het neus wiel... :J
Is natuurlijk alleen nodig als je heel veel drempels tegenkomt...vooral als je in nederland blijft... of als je over de Belgische raced met de Vouwwagen...
sucses

Maar als je dan wel wat raakt, dan is je heldertje om te  zwengelen helemaal verdwenen! Die zal wel afbreken, in plaats van alleen beschadigen (bij het wieltje naar beneden)

frk

Ik weet niet of jij de mogelijkheid ook hebt maar ik had hetzelfde probleem dus ook met mn opel vivaro,mijn bus is nogal zwaar beladen ivm met gereedschap en ander materiaal.
De eerste beste drempel die was voor me dus als ik de mogelijkheid had reed ik er schuin overheen,MAAR...nu bleek dus dat ik mijn trekhaak hoger kon zetten doormiddel van de bouten los draaien en weer vastzetten in de gaten die daarboven zaten,nu ben ik dus van een hoop problemen af en mijn vw evenals mijn aanhangen liggen nu veel "mooier" achter mijn bus