Veranderingen aan de Trigano Oceane

Gestart door screech, maart 16, 2009, 08:46:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

marcel.s

leuk hoor, en leuke de waard kleuren op het spanbandje  :)

Henk CC

Mooie oplossing, en waar kun je deze flessen kopen, want dat is inderdaad goedkoper.Ik had deze maat ook nog nooit gezien, anders had ik deze ook wel gekocht. Wat zijn de afmetingen, een Campinggaz 907 staat nu in mijn Combi Camp keuken, en daar moet deze wel in passen.
Henk

Bosje

Dit is een goede tip.
Ben ik eindelijk van die onhandige klembeugel af, want volgens mij kan dit ook gewoon met de campinggazz flessen. ;)

alleen nog ff tijd voor vrij maken om het voor de vakantie te regelen. :J

meeder

Zo'n spanbandje zit ook standaard in onze Zambezi werkt echt super.

screech

Ik heb de tip met het spanbandje ook van Panevino doorgekregen. Daar schijnt het (standaard) in de Holtkamper te zitten. Overigens hebben die een klik-sluiting. Die je ook op rugzakken ziet.
Ik heb gewoon een sjorbandje genomen. Werkt in principe hetzelfde.

De afmetingen van de fles:  rond 21 cm en 32,5 cm hoog
De campingaz fles 907 is rond 20,5cm en hoog 29cm (incl. regelaar)
Dat scheelt dus niks. Alleen ter plaatse van het handvat (is de veiligheidsombouw om de knop op de fles) is de groene fles breder ten opzichte van de blauwe. Maar bij mij past het er ook net in.

Ik heb dit type op het klapweekend gezien... en in mijn keuken gepast (waar een klapweekend al niet goed voor is! En nogmaals dank Marcel). Dat ging precies, dus daarna op zoek gegaan naar iemand die dit formaat verkocht. En gevonden bij: Bakker & Zn in Rhenen. Ik betaalde ?27,50 voor een nieuwe volle fles. En ik kreeg de regelaar er gratis bij.  8) Maar dat zal die vast niet bij iedereen doen.

Zie ook het topic: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5160.msg50337.html#msg50337

screech

Vlak nadat ik de vouwwagen had gekocht is het neuswiel een keer op een drempel gestuiterd waardoor deze krom/scheef was geraakt.
Thuis had ik deze al eens een beetje provisorisch recht proberen te trekken, maar ook het rubber van het wiel zelf had ik helemaal opgestroopt. Dit had ik afgesneden, maar er zat dus een hap uit het wiel.

Van de week (samen aan het kamperen met lid SHABA) bleek dat SHABA's neuswiel defect was geraakt. Hij heeft een nieuw neuswiel af laten leveren op de camping.
Ik hab van de 2 neuswielen weer één bijna goede gemaakt en deze onder mijn eigen vouwwagen gemonteerd. Hier een fotootje van mezelf bezig met het klusje in de schuur op de camping.

Richard

leuk die 3D foto van je boven de spiegel :#
sorry (off topic)) kon het niet laten :O

screech

geen probleem hoor Richard, ook het forum gaat met z'n tijd mee. 3D foto's geen probleem.  :#

screech

Vandaag hebben we het dekzeil naar karsten gebracht om hem te laten vergroten. Er zal een stuk onderaan gezet worden. Even wachten op het belletje en dan kunnen we hem waarschijnlijk komende week al weer ophalen. Kosten: ca. 50 euro.
:>

aanvulling 15-07-2011:  Hij is klaar, kosten ?47,50