Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: De fiets voor of achterop de vouwwagen.  (gelezen 12159 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: De fiet voor of achterop de vouwwagen.
« Reactie #30 Gepost op: november 18, 2013, 08:57:23 pm »

Je zegt het zelf al.
Verkeerde gewichtsverdeling geeft problemen.
Dit staat los van fietsen wel of niet achterop.

Heb zelf een keuken voorop staan dus kan wel wat tegengewicht achterop gebruiken.

Nee hoor, compleet verkeerde conclusie; er circuleren een aantal filmpjes op internet met gelijke gewichtsverdeling t.o.v. de as van de aanhanger (vouwwagen/cara), terwijl toch degene met het grootste gewicht aan de achterzijde enorm instabiel is en snel gaat slingeren.

Onderstaand een van de filmpjes waar e.e.a gesimuleerd wordt. Nu is dit niet het filmpje wat ik zoek omdat ze hier meer gewicht achter de as doen dan voor, maar er is ook een filmpje waar ze voor en achter evenveel  gewicht voor en achter de as hebben zitten en dan ook nog op eenzelfde afstand van de as.
(Als je niets ziet even op de groene tekst onderaan klikken)

Demonstratie caravan en stabiliteit
« Laatst bewerkt op: november 18, 2013, 09:41:56 pm door nunogconway »
Gelogd

Herman A. Kuiper

  • Gast
Re: De fiets voor of achterop de vouwwagen.
« Reactie #31 Gepost op: november 18, 2013, 10:49:50 pm »

Ben ik blij dat probleem niet te hebben.
Onze fietsen staan in de auto en de cocoon met disselkeuken hang er als een blok (beton) achter. :#

« Laatst bewerkt op: november 18, 2013, 10:51:35 pm door Herman A. Kuiper »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: De fiets voor of achterop de vouwwagen.
« Reactie #32 Gepost op: november 18, 2013, 11:56:51 pm »

Ben ik blij dat probleem niet te hebben.
Onze fietsen staan in de auto en de cocoon met disselkeuken hang er als een blok (beton) achter. :#
Ik kan het filmpje niet bekijken; maar ik heb wel zo'n vermoeden hoe het eruit ziet.

Wat natuurlijk wel het geval is, is dat de oorzaak van een ongeluk nooit één ding is. Ze zeggen wel eens dat vliegtuigongelukken altijd het gevolg zijn van 3 of meer fouten die leiden tot een probleem.

En dat geldt hiervoor natuurlijk ook. Er ontstaat pas een probleem als je én verkeerd beladen hebt én een ander een fout maakt én je niet voldoende anticipeert waardoor je abrupt moet uitwijken.

Als zich maar één of twee van die dingen voordoet is er in het algemeen weinig aan de hand. Punt is wel dat als je slecht belaadt en niet kunt uitsluiten dat een ander een verkeersfout maakt (en dat kun je niet)  alleen je eigen vermogen om zeer ruim te anticiperen je nog kan behoeden voor een ongeval. Zo ruim, dat je geen abrupte uitwijkmanouvre hoeft te maken.

Maar bovendien moet je de tegenwoordigheid van geest hebben om zo'n manouvre ook daadwerkelijk niet te maken... Ik zou eerlijk gezegd nooit zoveel vertrouwen in mezelf hebben.
« Laatst bewerkt op: november 20, 2013, 08:50:52 am door Frankie »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal