Keukenvergrendeling verbuigt totaal, keuken hing los!

Gestart door NNNils, februari 03, 2014, 02:25:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tago Herman

CiteerMaar de klem is m.i. niet de oorzaak, maar een gevolg. Bijna alle keukens op de meeste vouwwagens van dit type zitten zo vast en ik heb nog ooit gehoord of gezien dat daar iets mis is gegaan.       
.

Ik betwijfel dit. Bij onze Tago Settler rust de keuken op 2 steunpunten onder de keuken, en zitten er 4 beugels ( 2x links, 2 x rechts) aan de keuken.

Een keuken alleen aan twee beugels lijkt mij niet erg stevig.   
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

bosi

Voor zo ver ik weet, hebben vrijwel alle Trigano's en Jamet's met een bermkeuken al tientalle jaren zo'n constructie, waarbij de bermkeuken op twee rubberdoppen steunt (je haakt de bermkeuken achter de beugels waarop de doppen zitten) en de bermkeuken wordt dan een spanbeugel, links en rechts aan de vouwwagen gezekerd. Doordat de keuken aan de achterzijde is voorzien van foamband, gebeurt dit onder enige spanning. Dus de opmerking dat deze constructie niet zou voldoen vindt ik nogal voorbarig en ongefundeerd.
Wat voor kan komen is dat,als gevolg van zwaar beladen keuken de beugels met de rubberdoppen iets naar beneden buigen, hierdoor hangt het volle gewicht dan aan de spanbeugels. Indien de keuken juist helemaal leeg is kan hij bij bijvoorbeeld hobbels in de weg of deinwn van de klapper bij te hoge snelheid gaan springen in de beugels met het zelfde resultaat.  De oplossing voor nu is de oude span beugels verwijderen (popnagels voorzichtig uitboren) en nieuwe er weer opzetten met nieuwe popnagels.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk