Onze Dakota weer terug op het nest

Gestart door TallGuy212, februari 07, 2014, 03:55:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

Citaat van: Ccindy op februari 20, 2014, 09:30:52 PM
Fijn dat jullie er uitgekomen zijn, mooi alternatief ook! Hopelijk dan dit jaar wel het kampeergenot wat jullie vorig jaar al hadden verwacht.

(nu moet ik alleen zelf even om de tafel gaan zitten voor de oplossing met de luifel aan de wagenbak die jullie hadden bedacht, hadden jullie dat met Karsten overlegd?)

Onze Jamet dealer heeft de rits besteld die op de wagenbak moet passen. Was nog niet binnen en wordt nu geannuleerd. Karsten was in afwachting van deze rits.

Yella

Ik heb even meegelezen, maar de Panorama is toch in wezen een Jametic. en ook die heeft een te dunne vloer in de wagen. Nu hoef je daar niet beslist te zijn in de wagenbak natuurlijk. Bij onze Jametic geeft de vloer ook mee. Nu ben ik niet zo zwaar, slechts 82 kg, maar merk het wel als ik in de bak loop.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TallGuy212

Het is inderdaad een Jametic en ook die heeft een vloer. Op de wagenbak ligt het 2e bed en die scharniert omhoog. Hoe ik daar met mijn 2 meter 12 moet gaan staan... Geen idee! En juist bij staan op de vloer is de puntbelasting gewoon te hoog. Het probleem met de vloer hebben we dus niet meer.

Yella

Wij hebben geen tweede bed, niet aan gedacht. Maar feit blijft dat de vloeren gewoon te dun zijn. Maar bij de Jametic hoef je niet veel in de bak te zijn als er geen bed tweede bed is.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TallGuy212

Helemaal eens. Op de site staat "van voldoende stevige kwaliteit". Altijd gedacht dat dit 15mm was, maar na ons akkefietje blijkt dat dus 12mm te zijn. Deze wordt in de bak geschoven dus een dikkere plaat krijg je er niet in. Het franse waaibomenhouten plaatje kun je vervangen door betonplex, maar dat zou dan 18 mm moeten zijn. De plaatligt koud op het chassis met enkele dwarsliggers, maar de overspanning is best wel groot.

Voldoende voor een Fransman is duidelijk nietvoldoende voor een gezonde Hollandse vent.  :P

Yella

Heb de bodem ook altijd wiebellig gevonden en het destijds ook aangekaart. Maar ik ben niet zo zwaar en is dus mee te leven. Maar ik denk dat met een paar verstevigingen onder de bak de stevigheid al een stuk beter is en voldoende voor meer gewicht. Alles is aan te passen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

Citaat van: TallGuy212 op februari 21, 2014, 07:28:07 AM
Helemaal eens. Op de site staat "van voldoende stevige kwaliteit". Altijd gedacht dat dit 15mm was, maar na ons akkefietje blijkt dat dus 12mm te zijn. Deze wordt in de bak geschoven dus een dikkere plaat krijg je er niet in. Het franse waaibomenhouten plaatje kun je vervangen door betonplex, maar dat zou dan 18 mm moeten zijn. De plaatligt koud op het chassis met enkele dwarsliggers, maar de overspanning is best wel groot.

Voldoende voor een Fransman is duidelijk nietvoldoende voor een gezonde Hollandse vent.  :P
Even onder de Jametic gekeken. Er zitten 3 steunen onder de vloer. 1 voor het reservewiel op te hangen en 2 verdeeld over de lengte van de wagen. Daar zouden best nog een paar stangen bij onder kunnen, simpel vast te schroeven aan het chassis. Zou eigenlijk al af fabriek zo moeten zijn. Ik denk dat de dunnen vloer een simpele gewichtsbesparing is.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

Waarschijnlijk is het geen gewichtsbesparing, maar een kostenbesparing. Het verschil in prijs met Trigano moet wel ergens wegkomen.