Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: malawi met ronde vormen?  (gelezen 8462 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #15 Gepost op: december 03, 2016, 07:38:47 am »

Ik begrijp van mijn zwager, die net als ik een Malawi heeft gekocht bij de Wit, dat de 2.0 tijdelijk niet leverbaar is ivm opzetproblemen. Blijkbaar is de hele partij teruggestuurd.

Ik heb gisteren mailcontact gehad met de Wit en de Malawi 2.0 wordt over 2/3 weken verwacht.
Gelogd

Marjet

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk: kampeermiddel : Nog geen
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #16 Gepost op: december 27, 2016, 10:04:19 pm »

Inmiddels is hij opgezet bij De Wit: een met voortent en een met luifel!
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk: kampeermiddel : ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #17 Gepost op: december 27, 2016, 11:20:26 pm »

Inmiddels is hij opgezet bij De Wit: een met voortent en een met luifel!

Klopt vandaag ook gezien bij de wit.
Nette wagen alhoewel die bogen ons niet aanspreken.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #18 Gepost op: december 28, 2016, 08:02:21 am »

Ok, top! Hij staat inmiddels ook op de website van de Jong in Hattem. Hopelijk kan ik hem daar ook binnenkort zien, dat scheelt voor ons nogal in kilometers. Anders maar een ritje naar Schijndel. Kunnen we de knoop doorhakken. Ik verwacht toch dat we voor de originele variant gaan, maar wil de nieuwe wel eerst zien, voordat we gaan bestellen.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #19 Gepost op: januari 02, 2017, 10:53:35 pm »

Ook wij zijn even gaan kijken. Mooie blauwe accentkleur, dat viel op. Maar eerlijk gezegd vind ik de oudere versie fijner. Door de bogen wordt de ruimte in de voortent minder goed bruikbaar. Als langer persoon kreeg ik het gevoel te moeten bukken onder de luifel (dat is met 1.84 niet zo, maar leek wel zo). Wat ook tegenviel is het dakraam. Dat is in de buitentent alleen van plastic. Daar valt dus de luchtmogelijkheid mee weg en voor mij daarmee ook de toegevoegde waarde. De opbergvakjes zijn leuk en in principe ook toepasbaar in de oude tent, kwestie van flapje met rits laten plaatsen. Maar dan wegen kosten vast niet op tegen baten.
Gelogd

rudirijk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk: kampeermiddel : Geen
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #20 Gepost op: januari 03, 2017, 10:02:20 am »

Een dakraam met ventilatie is ook wel lastig in een tent. Want hoe maak je dit dan dicht als het gaat regenen?
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte S
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #21 Gepost op: januari 03, 2017, 10:04:41 am »

Wij hebben een dakraam in onze jamet panorama altijd als erg plezierig ervaren. Geeft veel ruimte, ook als je in de voortent binnen zit als het slecht weer is. Heb wel gehoord- weet niet zeker- dat de levensduur van ramen minder lang zijn dan stof, dat dit eerder vergaat.

Eens met de boog en lengte. Ik ben zelf 2.02m had hetzelfde gevoel, feitelijk kon het wel maar gevoelsmatig heb je minder ruimte.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #22 Gepost op: januari 03, 2017, 02:08:16 pm »

Een dakraam met ventilatie is ook wel lastig in een tent. Want hoe maak je dit dan dicht als het gaat regenen?
Bij de Aart Kok modellen met dakraam kun je deze afsluiten. 
Gelogd

rudirijk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk: kampeermiddel : Geen
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #23 Gepost op: januari 04, 2017, 04:23:43 pm »

Ik heb ernaar staan kijken,  maar echt handig leek het mij niet.  Ik dacht dat je een stuk tent moest openritsen om bij het dak te komen.

En ik denk dan: ventilatie in de wanden of in het dak,  het zit allemaal boven zit/slaapniveau.  Dus zal het nou echt veel verschil maken of het panoramadak open kan
Gelogd

muis

  • Gast
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #24 Gepost op: januari 04, 2017, 06:14:02 pm »

Dat scheelt zeker wel.  Als het warm is stijgt de warme lucht, die kan dan weg  :J (kijk maar eens naar het membraan systeem van HK)
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #25 Gepost op: januari 04, 2017, 10:22:39 pm »

In de volle zon met 40 graden zul je vast het verschil voelen. Maar in zuid Frankrijk met wagen deels in de schaduw en met een windje in de avond, heb ik het nooit te warm. Meestal sluiten we het raam onder het kleine luifeltje zelfs in de loop van de nacht ivm kou.
Voor ventilatie gaat dat dakraam boven je bed je niks extra's brengen, voor het uitzicht kan het leuk zijn. In de voortent is het dakraam mooi, zeker omdat het een wat ruimtelijker gevoel geeft. Dat zou in de oude voortent ook prima passen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal