Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: malawi met ronde vormen?  (gelezen 8475 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte S
malawi met ronde vormen?
« Gepost op: augustus 16, 2016, 04:07:35 pm »

Ik heb ergens gehoord dat er met de beurs in oktober een cabanon malawi met ronde vormen gepresenteerd gaat worden. Heeft iemand hier toevallig informatie over?
Wij zouden dat een stuk mooier vinden denk ik...en dan kan ie op het wensenlijstje  :>
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2016, 07:30:26 pm »

Voortent dan? Eerlijk gezegd zou ik dat geen vooruitgang vinden. Wij vinden het juist zo fijn dat voortent en luifel zo hoog zijn zodat we niet hoeven bukken. En we hebben het op xe camping nog eens goed bekeken maar een tunnel voortent aan een driehoekige wagentent staat zelden mooi strak. Terwijl dat bij een voortent die de vorm van de wagentent volgt bijna altijd zo is.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.765
malawi met ronde vormen?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2016, 07:35:00 am »


Ik denk dat dat meer met het neerzetten zelf heeft te maken. Wij hebben onze vw nu 5 jaar en de laatste 2 jaar hebben we het pas goed in de vingers om hem netjes neer te zetten.
De luifel daarentegen krijgen we nooit strakker dan op de foto.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2016, 07:36:31 am door Theu »
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.420
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2016, 10:52:52 am »

Waarom bukken? Bij onze Mercury hoef ik me niet bukken, en ik ben dan een vrij lange dame met 1,89....
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.391
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2016, 01:49:28 pm »

. En we hebben het op xe camping nog eens goed bekeken maar een tunnel voortent aan een driehoekige wagentent staat zelden mooi strak.

oh?

Gelogd
Adventure Awaits

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2016, 04:20:51 pm »

Deze staat wel vrij strak ja, maar is voor een tunnel ook vrij hoog/recht.

Ik weet even niet meer welke cabanon met tunnel het was, maar er is een model waarbij man (191) echt moest bukken bij de luifel. De huidige luifel en voortent van de Malawi zijn zo hoog dat wij ons opstapje echt gebruiken bij het opbouwen en afbreken.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2016, 10:06:56 am »

Het gebeurt weleens dat men bij het opzetten van de cabanon boog wagens de bogen te ver uitelkaar zetten, dan verlies je enorm in de hoogte en loop je tegen de luifelboog aan. Goed opgezet moet dit geen probleem zijn zelfs niet voor lange mensen.  Wij hebben de Columbia juist gekozen vanwege de hoogte.

Voor mij zou een Malawi met bogen misschien wel interessant kunnen zijn.  Ik vind de rechte Cabanon niet zo mooi....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2016, 11:31:50 am »

Wij hadden een uitgebreid wensenlijstje toen we een vouwwagen gingen kopen, maar uiterlijk is bij ons geen item geweest. Grappig dat het wel of niet hebben van ronde vormen meespeelt bij anderen.
Ik ben wel benieuwd of het ronde in de voortent en luifel gaat komen of ook in de wagen. Voor ons maakt het niet uit, wij hebben beide al dus gaan ook niet meer wisselen.
Gelogd

Daald

  • Gast
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 20, 2016, 11:45:20 am »

wij hebben een Europa Camper Sunliner maar ook geen enkel probleem met de hoogte van de bogen. Je moet ze inderdaad goed opzetten. Ben bijna 2 mtr maar geen enkele keer mn hoofd gestoten.
Gelogd

MBJKTM

  • Gast
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 20, 2016, 03:34:13 pm »

Ik heb inderdaad gisteren bij de Wit gehoord dat de Malawi als enige model in de Cabanon serie volgend jaar een wijziging zou ondergaan. Ik weet niet wat er precies gewijzigd wordt (wij hebben namelijk geen interesse in de Malawi dus heb alleen onthouden dat het model waar wij interesse in hebben niet wordt gewijzigd), maar je zou dus met De Wit kunnen bellen om hiernaar te informeren.
Gelogd

woertje73

  • Gast
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 22, 2016, 11:38:23 pm »

Wat ik begrepen heb is dat ze nu aan het testen zijn met een ronde luifel op de Malawi , als dat in de toekomst eventueel ook een voortent wordt met boogstoken dan ben ik om.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #11 Gepost op: november 25, 2016, 05:07:29 pm »

Eerste foto's: http://www.vanderslik-caravans.nl/cabanon-malawi-20-p-3280.html

Naast een ronde vorm ook een aanpassing van de wagentent met een dakraam en opbergvakjes aan de binnenkant van de wagentent (als je binnen komt meteen rechts). De vakjes zijn wel mooi gevonden, maar het dakraam heeft voor mij geen meerwaarde. Vraag me wel of het nou een luifel of een voortent is. Er is geen echte luifel om onder te zitten als je de voorwand erin hebt zitten. En er lijkt een kuipgrondzeil in te zitten? Dus misschien dan toch een voortent? Ik zie ook geen plaatje zonder voorwand, terwijl de huidige luifel wel zonder voorwand kan.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.687
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #12 Gepost op: november 26, 2016, 12:09:45 am »

Op de foto's staan zowel een voortent als een luifel. Lijkt wel dat ze niet mee beide aan elkaar gekoppeld kunnen worden.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #13 Gepost op: november 26, 2016, 07:52:35 am »

Als ik kijk naar de prijslijst dan kies je voor de Malawi 2.0 inderdaad voor of een voortent of een panoramaluifel. Bij de voortent is wel weer een aparte zonneluifel te bestellen. Aan de panoramaluifel kan alleen horgaas worden geritst, dus geen voorwand meer zoals bij de gewone Malawi. Kijk ik naar de afbeeldingen dan lijkt mij dat de panoramaluifel niet helemaal open is aan de voorkant. Ben heel benieuwd hoe de Malawi 2.0 er in het echt uitziet.

Edit: typefoutjes
« Laatst bewerkt op: november 26, 2016, 08:15:04 am door Klapmoose »
Gelogd

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi
Re: malawi met ronde vormen?
« Reactie #14 Gepost op: november 28, 2016, 11:21:15 pm »

Ik begrijp van mijn zwager, die net als ik een Malawi heeft gekocht bij de Wit, dat de 2.0 tijdelijk niet leverbaar is ivm opzetproblemen. Blijkbaar is de hele partij teruggestuurd.
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal