Reparatie stang/buis

Gestart door Lukemldr, december 22, 2024, 02:36:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lukemldr

Hoi,
2de hands vouwwagen aangeschaft. Toen we deze thuis beter gingen bekijken kwamen we erachter dat er een buis kapot is. Op zich geen ramp voor het opbouwen en het gebruik van de vouwwagen maar leuk is anders...
Heb een foto bijgevoegd. Is dit gemakkelijk repareerbaar? Iemand ervaringen mee?
Of handige andere ideeën om dit gemakkelijk op te lossen?

OhPeeCee

Wat voor merk en type kijk ik naar

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Tago Herman

Een stang die niet van belang is? Waarom zit de stang er dan aan? Lijkt mij niet goed. Als de verkoper hier niets over gezegd heeft is dit misleiding, geeft recht op ontbinding van de koop. Ja, ook voor 2e hands spullen gekocht via internet.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Theu

Zo te zien is de beugel afgebroken en moet dat gelast worden. Ik denk dat je op zoek moet naar iemand die kan lassen. En dan moet de tent eraf of het deel demonteren wat gerepareerd moet worden.

Lukemldr

Het is een alpenkreuzer mont blanc uit 2006.
Verkoper heeft hier niks over gezegd, is ook niet meer te bereiken overigens.  ::)
Ik denk dat ik eerst maar even ga onderzoeken of het gelast kan worden.

En op de reactie over dat de stang niet van belang is? Uitgeklapt is dit een horizontale stang en heb hem laten rusten bovenop de stang waar hij van afgebroken is. Zou prima (tijdelijk) even kunnen maar is verre van ideaal.

sanderv

Niet netjes van de verkoper. Zeker als die nu niet meer reageert.  Even een beugeltje erop lassen, de reparatie stelt niet zo veel voor. Met een mig of tig een paar minuten werk. De tent hoeft er nauwelijks verder af als deze nu al is op de foto. Even een lasdoek of stukje metaal er tussen.

Lukemldr

Bedankt voor de reacties, Gisteren laten lassen en het is weer in orde

OhPeeCee

Nu weet je natuurlijk ook wat de maten zijn als de wagen open staat in vol ornaat

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

cahummel

Niet leuk om daar zo achter te moeten komen. Wat je zou kunnen proberen is of de firma Swiba het heeft, die heeft veel Alpen Kreuzer onderdelen. Link: https://www.swiba.nl/vouwwagen.php

poldertoerist

Citaat van: Lukemldr op december 25, 2024, 07:22:24 AM
Bedankt voor de reacties, Gisteren laten lassen en het is weer in orde
top!
Adventure Awaits