Nieuwe koelbox wordt niet koud op gas

Gestart door rykers, juni 25, 2024, 09:22:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Yella

www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

JanJD

Citaat van: rykers op juni 25, 2024, 09:22:09 PM
Vandaag een nieuwe Dometic acx3 30 koelbox ingebouwd in onze Holtkamper Kyte. Dit omdat de oude steeds maar weer uitviel bij gebruik op gas.
Opmerkelijk dat zowel de oude als de nieuwe koelbox hetzelfde probleem lijken te geven! Dit doet vermoeden dat er iets gemeenschappelijks fout is.

Is het reduceerventiel wel goed? Komt er bijvoorbeeld niet 10mBar uit in plaats van 30mBar? Heb je deze al eens gewisseld?

Een reduceerventiel kost ongeveer 10Euro. Ik heb er altijd 1 reserve bij mij en heb deze ook meermaals moeten inzetten. (En heel soms gebruik ik deze reserve voor losse opstelling met een Cadac Safari Chef.)
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

peter123456

bij gas is ook de flow best van belang, als er een leiding bijna verstopt zit kan de druk gewoon 30mb(bijvoorbeeld) zijn totdat je de kraan open zet, dan komt er maar een heeel klein beetje uit.......
ergens een geknikte leiding misschien, kraan bijna dicht.....

als je bij een niet aangekoppelde koelbox de gaskraan er naar toe open zet moet daar best veel gas uitstromen.........

verder heb ik geen ideeen meer..........
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Campwerk

Ik heb deze nog liggen. Kun je daar iets mee?