Wat blijft er in de vouwwagen

Gestart door Hannah, augustus 14, 2024, 09:19:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hannah

Ah zo. Wij hebben hem in een eigen garagebox staan waar niet eens elektra in zit. Denk niet dat die fles daar meer kwaad kan dan bij ons op zolder.

Marjolein_B

Citaat van: Hannah op augustus 15, 2024, 09:52:48 AM
Zelfs beddengoed in de winterstalling dus. Nou, misschien ook maar eens proberen dan.

Gas eruit lees ik hier en daar, dat blijft er bij ons dus in. Wij hebben een niet zo grote hervulbare blauwe campinggaz fles, waarom zou die er uit moeten?
Veiligheid, lijkt me. Van de stalling moet het zelfs vaak.

metalpe

Citaat van: Hannah op augustus 15, 2024, 10:41:58 AM
Ah zo. Wij hebben hem in een eigen garagebox staan waar niet eens elektra in zit. Denk niet dat die fles daar meer kwaad kan dan bij ons op zolder.
Idd. Wij ook. Ik laat ze op die redn ook liever in de vouwwagen staan, ik zie geen verschil. Vanzelf ontvlamt dat niet, en als het dat toch doet heb ik dat liever in de garagebox, op 10 meter van het huis, dan in m'n kelder...

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

poldertoerist

thuis is natuurlijk anders dan in een stalling.  bij ons in de stalling staan een paar honderd kampeer objecten: vouwwagens, caravans en wat campers.

de vouwwagens staan boven elkaar over meerdere rijen.  stel dat in al die wagens een litertje gas staat.. en er breekt brand uit..dat wordt een ramp.

Adventure Awaits

Martine H

Wij laten alleen de inritspanden, stokken, haringen en specifiek campinggereedschap, bijzettafel en opbergzakken in de vouwwagen. De luifel klappen we mee. In de keuken de borden, bestek, pannen etc. Beddengoed, kussens, handdoeken, stoelen en tafel halen we eruit. Ik gebruik gewoon  ons eigen beddengoed en kussens in de vouwwagen, de stoelen en het tafeltje gebruiken we nog wel eens met een feestje. Ik heb niet alles dubbel en het is een kleine moeite om die spullen te pakken voor vertrek. Ik heb in mijn telefoon wel een paklijst staan zodat we niets vergeten.

6ink

Citaat van: poldertoerist op augustus 15, 2024, 02:24:12 PM
thuis is natuurlijk anders dan in een stalling.  bij ons in de stalling staan een paar honderd kampeer objecten: vouwwagens, caravans en wat campers.

de vouwwagens staan boven elkaar over meerdere rijen.  stel dat in al die wagens een litertje gas staat.. en er breekt brand uit..dat wordt een ramp.

Grappig, dit heb ik niet eerder gezien. Mag je aardig zeker zijn van je stellage. Wij maken geen gebruik van een officiële stalling, dus sowieso geen ervaring. Worden ze met een heftruck in het schap gezet? Ik kan mij voorstellen dat je hem niet onbeperkt op jaarbasis mag komen ophalen. 

OhPeeCee

Gave stalling. Het erin en eruit halen met een forklift die onder het schept of een soort van lift. ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Hemertje

Citaat van: poldertoerist op augustus 15, 2024, 07:28:44 AM
Onze vouwwagen wordt altijd vertrekklaar weer naar de stalling gebracht.

Alles wat we op vakantie gebruiken blijft op zijn vaste plek in de wagenbak. van afwasmiddel tot haringen, van slaapzakken (het bed is gewoon opgemaakt) tot handdoeken en theedoeken.. Alleen de fietspomp gaat er weer uit. En natuurlijk de gasflesjes. 

Al het textiel/linnengoed wordt wel gewassen en we hebben afsluitbare curverboxen. Dus daar zit het wel luchtdicht in. Maar de slaapzakken gaan gewoon het bed op incl. overtrek enz. Dat hebben we echt nog nooit anders gedaan en dat ruikt zeker niet muf. Hoogstens naar tent. Maar ja Tent ruikt naar kamperen en dat is dus stiekem best wel lekker.

Als we op vakantie denken.. dit gebruiken we echt nooit meer dan gaat er bij thuiskomst uit en andersom als we denken.. hee wat gemist dan wordt dat gekocht en gaat direct de wagen in. Volgende vakantie.. niets meer om over na te denken. Behalve welke kleding neem ik mee? en welk speelgoed (zo omschrijf ik mijn foto/videocamera's)  die gaan bij vertrek de bak nog in.

inpakken en vertrekken is nu ook supergemakkelijk. Er gaat een koelkastje in de kofferbak van de auto en daarnaast staan twee stapellades met idd wat boodschappen voor de eerste dagen (makkelijk avondeten en makkelijk ontbijt zoals ontbijtgranen)  en die gaan er naast en we kunnen. 

Nadeel heeft het ook.  We hebben ook een kampeerbusje en die is net zo ingericht. Alleen nog kleding en paar boodschappen er in voor vertrek. We hebben dus heel veel kampeerspullen dubbel.

Voor de goede orde, alles wat op eten lijkt of er naar zou kunnen ruiken dat moet de wagen wel uit.

Precies zo doen wij het ook wat ik al schreef, gereed voor vertrek
Gemak dient de mens en geen gesleep met spullen die je thuis ook weer moet opslaan

Hemertje

Citaat van: metalpe op augustus 15, 2024, 08:24:47 AM
Wij gaan maar 1x per jaar meestal. Dan wel meteen heel lang, maar startklaar staan is dus niet nodig.
Blijft in de winter erin: alles van de tent zelf (luifel, stokken, haringen,.gas, bidon, hamer, gereedskist) en alles van de keuken (bestek, servies, Nespresso ..), en alle lege kratjes.

De tafel, Grillplaat, matrasjes van de kids, slaapzakken, hoofdkussens en ons dekbed gebruiken we hier ook dus die gaan er ook uit. Stoelen leg ik ook in de kelder, al zouden die eigenlijk wel erin kunnen blijven, alsook de tent van de kids.

Onze bak onder het bed is op reis voornamelijk gevuld met kleren. Daar bovenop komen tafel en stoelen, ook onder het bed. Kleren in de bak kan natuurlijk niet in de winter maar is op vakantie het handigst. Je kleren hoef je dus, buiten op ze aan te trekken, nooit in en uit te laden, wat bij een camping of 8 aandoen, toch het snelste is. De kofferbak van de auto ligt vol andere spullen (nog een koelkast, surf, en de boodschappenkrat). Dingen die er wel elke camping uit moeten dus. Als je je kleren daar legt, ben je alles te vaak aan het verplaatsen.

Tijdens de reis zelf bed wel netjes opgemaakt. Dekbed ligt erop, en de luchtmatrassen van de kids en hun slaapzakken. Die klappen we daar mee in. Bij vertrek wordt dat daar allemaal gelegd en eens terug thuis komt dat pas eruit. Wordt wel eens gewassen onderweg.

Het grote voordeel van een vouwwagen vind ik juist dat je je kampeerspullen in de bak van de vouwwagen kunt laten, dekbedden op het matras etc, en je thuis daar geen ruimte voor hoeft te reserveren
Anders waren we wel met een tent blijven kamperen als je toch alles voor vertrek en bij thuiskomst weer in je handen moet nemen en thuis gaat opbergen.

metalpe

Citaat van: Hemertje op augustus 16, 2024, 09:23:10 AM
Het grote voordeel van een vouwwagen vind ik juist dat je je kampeerspullen in de bak van de vouwwagen kunt laten, dekbedden op het matras etc, en je thuis daar geen ruimte voor hoeft te reserveren
Anders waren we wel met een tent blijven kamperen als je toch alles voor vertrek en bij thuiskomst weer in je handen moet nemen en thuis gaat opbergen.
Gedeeltelijk mee eens.
Je wil je slaapzakken en dekbed gewassen meenemen lijkt me, en na de vakantie ook even wassen. Ik denk dat een dekbed of slaapzak, dat 9 maanden opgesloten lag, niet fris ruikt, en een dekbed of slaapzak na een hete kampeervakantie al helemaal niet meer. Dus moeten ze er toch 2x in en uit, kom je nog op hetzelfde.

Ik neem m'n dekbed mee waar ik thuis in slaap, en de kids hebben hun slaapzakken thuis ook nodig voor logeerpartijtjes, die moeten er dus uit. Maar ik deel je mening dat het voordeel van de vouwwagen is dat dat er in kan blijven bij verhuis. Thuis alles uit de kelder halen kost 2 minuten, en ik heb ruimte zat in de kelder, maar onderweg, bij het verhuizen, ben ik het 100% met dat voordeel eens. We zijn dit jaar 8x verhuisd, terwijl alles gewoon op het bed kon liggen. Ik volg hier dus zeker in, al maakt thuis die ene keer per jaar alles uit de kelder of van m'n bed af nemen (en wassen) weinig verschil:)

Hemertje

Citaat van: metalpe op augustus 16, 2024, 09:34:41 AM
Gedeeltelijk mee eens.
Je wil je slaapzakken en dekbed gewassen meenemen lijkt me, en na de vakantie ook even wassen. Ik denk dat een dekbed of slaapzak, dat 9 maanden opgesloten lag, niet fris ruikt, en een dekbed of slaapzak na een hete kampeervakantie al helemaal niet meer. Dus moeten ze er toch 2x in en uit, kom je nog op hetzelfde.

Ik neem m'n dekbed mee waar ik thuis in slaap, en de kids hebben hun slaapzakken thuis ook nodig voor logeerpartijtjes, die moeten er dus uit. Maar ik deel je mening dat het voordeel van de vouwwagen is dat dat er in kan blijven bij verhuis. Thuis alles uit de kelder halen kost 2 minuten, en ik heb ruimte zat in de kelder, maar onderweg, bij het verhuizen, ben ik het 100% met dat voordeel eens. We zijn dit jaar 8x verhuisd, terwijl alles gewoon op het bed kon liggen. Ik volg hier dus zeker in, al maakt thuis die ene keer per jaar alles uit de kelder of van m'n bed af nemen (en wassen) weinig verschil:)

We zijn mooi weer kampeerders, dus de 0+GrC slaapzakken/dekbedden die we de rest van het jaar gebruiken blijven thuis
In de vouwwagen op het bed de zomer dekbedden die gewassen en gelucht worden en terug in de wagen gaan al dan niet in een luchtdichte zak met geurbuiltje zodat het lekker fris blijft, al meer dan 10 jaar geen problemen mee!
De ervaring spreekt de verwachting dus tegen, zie ook de eerdere reacties.

Niet iedereen is thuis voorzien van een te grote kelder waar je veel kwijt in kunt, dus dan heb ik liever de wagenbak gevuld dan mijn schuur of zolder

xray

Hier ook een garage waar de vouwwagen in kan. Dus alle campingspullen blijven erin, keukenspul ook maar datwordt wel in de vaatwasser gedaan na de vakantie zodat alles schoon is. Wij kunnen de wagen achter ons huis op een grasveld openklappen dus ook dat doen we vaak na 3 weken zomer om al het zand etc eruit te halen. Ook de matrassen halen we er even uit zodat die zeker goed droog zijn om zo schimmel te voorkomen. Nu is bij onze Odyssee met 2 lattenbodems het matras wel droog maar voor de zekerheid doen we dat wel altijd nog ergens na de zomer.We zijn met 4 en we nmen nogal wat mee, dus ik verander de indeling wel voordat we gaan. Dus de stoelen uit de bak op de wagen onder het zeil zodat er tassen met kleren in de wagen kunnen. Gasflessen blijven in de keuken en in de disselbak. Ook onderweg liever daar als er iets misgaat dan in huis of de auto onderweg  :P

Marjolein_B

Citaat van: Hemertje op augustus 16, 2024, 09:23:10 AM
Ja dat vind ik ook. Ik heb daarom ook veel dubbel: slaapzakken voor de kinderen, één set in de vouwwagen, één set op zolder voor alle scoutingkampen en logeerpartijtjes.
Speciaal beddengoed voor in de vouwwagen (Zelesta wasbare dekbedden, super handig)

poldertoerist

Citaat van: OhPeeCee op augustus 16, 2024, 08:20:10 AM
Gave stalling. Het erin en eruit halen met een forklift die onder het schept of een soort van lift. ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
ze doen dat met een lift
Adventure Awaits

FriedelP

Is precies in de supermarkt in het rek voor de vouwwagens  :H :H ::)