1e vouwwagen kopen! Kees Kampeert, Raclet Panama-up, Alpenkreuzer Waterfront?

Gestart door saskia.michiel, juli 13, 2025, 02:00:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jer81

Kan het zo snel niet terugvinden maar de vouwwagen zaak heeft tijdens corona eens een live sessie gehad op YouTube of Facebook waarbij ze de Malawi inclusief voortent opzette. Dat zou je een erg goed idee geven.

jaco1985

Klopt!
Dat filmpje staat hier:
P.S. Wij hebben nu met 2 kinderen een Trigano Odyssee, de Kees Kampeert no. 13 vind ik in de filmpjes een prachtige wagen, zou hem graag nog een keertje in het echt bekijken als wij toe zijn aan een andere wagen.
Ik zou er dan wel een disselkeuken bij willen i.v.m. de vaste plek voor alle keukenspullen en servies.

saskia.michiel

Update: we hebben vandaag een Cabanon Malawi 2.0 met voortent besteld!
In principe met de XL achtertent, maar mogelijk dat we dat nog veranderen in de 'normale'. Daar slapen we nog een nachtje over.

FriedelP

Proficiat!

Wij zijn de zelfde wagens aan het vergelijken. Daarom de vraag, waarom kozen jullie specifiek voor de Malawi 2.0 en waarom niet de andere wagens?

saskia.michiel

Wij vinden de indeling waarbij je aan de basis direct een (kleine) basistent hebt heel fijn. Met daar dan een voortent/luifel aan vast.

Dat de tent voor ons zoontje achter zit en niet in de voortent geeft de doorslag voor een model als de Malawi of panama up. Wij kunnen ons als hij ligt te slapen dan vrij bewegen en kletsen (en bij kou of slecht weer in de voortent zitten) zonder dat hij wakker wordt (omdat hij achter ipv in de voortent (zoals bij de Kees) ligt te slapen.

De panama up vonden we toch wel erg breed (meer dan een meter breder dan de Malawi). We zijn bang dat dat mogelijk soms te breed zal zijn.

Daarnaast heeft de Malawi veel mogelijkheden om hem aan te passen aan je persoonlijke wensen (type kindertent, voortent of luxe panaromaluif, zonneluifel als je zou willen etc. Ook de keuze voor een disselbak of fietsenrek hoef je niet direct te maken, kunnen er later nog op en ook nog te wisselen.
De panama-up heeft die aanpassingsmogelijkheden en verschillende opties niet.
Mochten je wensen in de loop van de tijd veranderen bv vanwege ouder wordende kinderen of andere vakantielanden dan kan je de vouwwagen daar makkelijker op aanpassen.

FriedelP

Bedankt, interessante info. Vooral van dat breder.

Wij zitten in een andere situatie. Hadden 10 jaar lang een Raclet Safari, maar de kinderen gaan vanaf volgend jaar niet meer mee en is deze dus veel te groot geworden en zoeken nu iets kleiner, compacter en zal zo wie zo sneller zijn.

Bij Panama Up zit inderdaad standaard een fietsenrek op dat je eventueel optioneel kan vervangen door disselbak, maar ik denk dat je normaal gezien altijd later nog gaat kunnen switchen indien nodig. Maar dat zal dan uiteraard een meerprijs vragen. En bij de Malawi betaal je dat nu al niet bij als je er nog niet uit bent.

Bij de Panama Up zit de voortent er inderdaad niet standaard bij, is dat een optie, net als de luifel en de achtertent. Zit de voortent er standaard bij, bij de Malawi?

Wij zouden nu enkel voor de basistent gaan zonder voortent en hebben dus daarom liefst zo een ruim mogelijke voortent. Een luifel twijfelen we nog wat over maar waarschijnlijk wel.

Mij lijkt het er momenteel op, echter we moeten wel nog wat dingen gaan bekijken, ideaal voor ons zou zijn om de basistent van de Nr 13 (veel ruimte in een keer mee opgezet) te hebben op de aanhangwagen van de Panama Up, die heel veel ruimte heeft en wel 4 degelijke uitdraaisteunen heeft en we eventueel nog fietsen kunnen mee nemen ook. De wagen van de Nr 13 lijkt me te weinig opslagruimte te hebben voor het geen we in gedachte hebben en te weinig uitdraaisteunen.
Maar ja, alles hebben kan meestal niet hé.

Alex

N13 te weinig opslagruimte?
En bak met 1000 liter als ik het goed heb.
En steunpoten zijn er zo ondergezet.
En dan heb je het buizenframe van Holtkamper kwaliteit.
Heb de Cocoon wagen altijd mooie kwalitatief hoge wagentjes gevonden.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

poldertoerist

Citaat van: FriedelP op augustus 20, 2025, 09:40:07 PMBedankt, interessante info. Vooral van dat breder.

Bij de Panama Up zit de voortent er inderdaad niet standaard bij, is dat een optie, net als de luifel en de achtertent. Zit de voortent er standaard bij, bij de Malawi?

Wij zouden nu enkel voor de basistent gaan zonder voortent en hebben dus daarom liefst zo een ruim mogelijke voortent. Een luifel twijfelen we nog wat over maar waarschijnlijk wel.

De Malawi configureer je naar wens. Daar zit geen tent of luifel bij. 
Wat ik me nog herinner van toen wij naar de Panama up keken is dat de basistent schuiner afloopt dan de Malawi en dat kost je dus wat ruimte. Maar goed wij willen de keuken ook gewoon binnen kunnen zetten en die wens heeft dan ook weer niet iedereen.

Adventure Awaits

FriedelP

Citaat van: Alex op augustus 21, 2025, 07:49:18 AMN13 te weinig opslagruimte?
En bak met 1000 liter als ik het goed heb.
En steunpoten zijn er zo ondergezet.
En dan heb je het buizenframe van Holtkamper kwaliteit.
Heb de Cocoon wagen altijd mooie kwalitatief hoge wagentjes gevonden.
Volgens de site van Kees Kampeert gaat het over slechts 700 liter. Wat dus beduidend minder is. Echter het meest bepalend zal daarin we de hoogte van de ruimte onder het bed zijn en op de beelden lijkt die erg beperkt vandaar de vrees een beetje. Zal vooral duidelijk worden als we gaan kijken zijn.

FriedelP

Citaat van: poldertoerist op augustus 21, 2025, 08:03:22 AMDe Malawi configureer je naar wens. Daar zit geen tent of luifel bij. 
Wat ik me nog herinner van toen wij naar de Panama up keken is dat de basistent schuiner afloopt dan de Malawi en dat kost je dus wat ruimte. Maar goed wij willen de keuken ook gewoon binnen kunnen zetten en die wens heeft dan ook weer niet iedereen.

Dat is bij ons ook de wens. Gaat dus zeker ook mee spelen. We hopen die wagen koment weekend te kunnen bekijken.
Loopt inderdaad schuiner af bij de Panama up. Maar dat zal ook wat bekijken zijn hoe je dat organiseerd en wat je waar zet. Echter het is inderdaad een belangrijk negatief aspect.

Dat is ook de reden dat ik niet alleen op data wil afgaan, maar het ook wil zien en dingen uitmeten.

Alex

Hmmmm dan heb ik het altijd mis gehad met onze Cocoon  ::)  ::) .
Nooit ruimte tekort gehad met ons 4 tjes.
Maar klopt zien is beter want het is een mooie bak zonder enige belemmeringen dus kan tot de nok toe vol worden gegooid.
Tenminste wel het totaalgewicht in de gaten houden. >:(  >:(
En je hebt maar weinig stokken die een plekje innemen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

FriedelP

De wagen met tent zou maar een 280 kg wegen, dus kwa gewicht heb je juist de meeste speelruimte met de nr 13. Daar maak ik me het minste zorgen over met die wagen.