Steunen t.b.v. imperiaal Odyssee

Gestart door AvW, april 27, 2025, 05:26:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

AvW

Hallo allemaal,

Sinds kort zijn wij overgestapt van een Jamet Louisiana naar een Trigano Odyssee.
Nu was de vorige eigenaar de afstands bussen voor de imperiaal kwijt. Weet iemand of die los te koop zijn? Evt zelf maken is voor mij ook een optie, alleen moet ik de maatvoeringen weten. Hopen dat iemand me die kan geven. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Stefaan

Gewoon maken, op 8 mei heb ik mijn vouwwagen uit de stalling en kan dan meten.

AvW

Dank je, ik zie het graag tegemoet.
Alvast bedankt. WW

Stefaan

Omdat het nogal eens voorkomt dat de kokers van de imperial ontbreken heb ik even de maten correct opgeschreven met hulp van avw. Hij had de kokers en ik had de rest origineel. Samen 1 set.
Op onderstaande foto zit geen originele koker.

Buizen in het frame:

Koker 25x25 lengte 125 mm
2. Vanaf onder 30mm tot gat van rond 11
3. Vanaf onder 65 mm tot gat van 8,5mm in dezelfde zijde als stap 2
4. Vanaf onder 71mm gat van 8,5 mm
5. Koker is aan de bovenzijde een beetje ingedeukt om hem beter in de wagen te doen

afstandsbus is 30 mm, buis 17  x 2. Staal verzinkt ( doosnede 17 mm, dikte wand 2 mm, gat in het midden is dus 13 mm)
bout 10 x 100, halfdraad. 2 x nylon moer
In de vierkant koker zit nog een stuk buis 17 x 2,  deze voorkomt dat je de vierkante koker plat trekt. Net zoals er al een zit in de koker van de imperial zichtbaar op de foto

bus met splitpen gebruik ik om hem makkelijk uit het frame te halen. Normaal is dat een bout

AvW

Super bedankt. De vierkante kokertjes die in de wagen gaan zitten bij mij op de wagen. Dus alleen de bout m10x100 halfdraad en de bus met een lengte van 30mm moet ik maken.
Heb je voor de bussen ook de binnen (waarschijnlijk 10,5mm) en buitendiameter?

Stefaan

Nee, of ik moet hem demonteren, in principe binnenmaat 10 mm want de bout is 10 mm. Lengte kun je meten, de breedte binnenkant vierkante koker.
En voor de bus van 30 mm die is 2 mm dik