Odyssee gl (oud) tentstokken vallen om

Gestart door Waypoint, juni 10, 2025, 11:09:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Waypoint

Wij hebben een oude Odyssee gl, ik heb daar twee vragen over.

1. de hoekstokken bij de slaapcabines krijg ik niet goed. Ze vallen vaak de 2e of 3e nacht om.
Waar maken jullie ze vast aan het frame ? En zijn ze echt nodig ? Ik heb de instructies geprobeerd te volgen maar toch vallen ze relatief gemakkelijk om.

2. De garderobestang mist die bruine rubberenringen en deze zakt regelmatig. ik heb de stand nu gefixeerd met draad omdat hij anders soms los schiet. Is dit een bekend euvel of doe ik iets niet goed?

Wij hebben de wagen vorig jaar gekocht en hij is denk ik wel een jaar of 15 zeker oud.

Ps. De laatste twee foto's zijn foto's van de slaapcabine tentstokken aan de disselzijde van vraag 1. Ik heb ze ook andersom geplaatst (met de opening van de klemmen aan de binnenzijde , zodat het tentdoek klemt). Maar geen effect

jaco1985

Wij hebben ook een oude Odyssee GL (uit 2006 geloof ik).
Ook bij ons zijn de achterstokken op de hoeken bij de slaapcabines een dingetje. Ze blijven wel staan, maar de klemmen blijven niet echt zitten. Wij duiden het als ouderdom. Meestal blijven de stokken redelijk op hun plek als we de tent hebben afgespannen. Dan zorgen ze in elk geval dat er geen plooien in het doek komen.

Het probleem met de garderobestang hebben we niet. We hebben de rubber doppen nog wel zitten, maar die doen eigenlijk niks. Het is voor ons altijd even proberen wat de juiste hoogte en lengte van de stangen zijn, maar de stokken houden dan zichzelf op hun plek.

Tago Herman

Het zou idd goed kunnen dat de klemmen te oud zijn, en daardoor minder klemmen. Bij iedere kampeerzaak  zijn deze te krijgen, dus kwestie van vernieuwen. Dat geldt ook voor de garderobestang. Ook hier nieuwe klemmen op, en zorgen dat deze stang goed op spanning staat. 
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar