Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: welke prullenbak is goed.  (gelezen 11476 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel.s

  • Gast
Re:welke prullenbak is goed.
« Reactie #15 Gepost op: juli 24, 2011, 07:22:07 pm »



deze hebben wij, normaal heb je 3 stokjes, maar wij hebben er 2 van gemaakt, dan is hij 2 stokjes hoog, dan kun je hem vast zetten met penharingen, op 4 punten, en dan staat hij goed, nooit problemen meegemaakt .
en deze heb ik toch al heel wat jaartjes, ooit gekocht dat ik een bungalowtent had uit de 70' s
en die kocht ik in 99 of zo .
nooit met 3 hoog neergezet, ik had de tip al gehoord voor ik hem kocht.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:welke prullenbak is goed.
« Reactie #16 Gepost op: juli 25, 2011, 06:54:46 am »

wij hebben ook zo'n goedkoop geval. Zetten slechts 2 stokjes hoog. Maar dit jaar gebruiken we gewoon plastic zakjes aan de keuken. Iedere dag weggooien. Je krijgt bij iedere winkel wel plastic tasjes. Die zijn ideaal te hergebruiken hiervoor. En minder ruimte nodig voor de vuilnisbak die niet meer mee hoeft.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Kooikertje

  • Gast
Re:welke prullenbak is goed.
« Reactie #17 Gepost op: juli 28, 2011, 11:48:34 am »

Voorheen kampeerden wij in een tent en ging er altijd een klein 10 liter plastic pedaalemmertje met deksel mee. Onderweg kan hij volgestopt worden met spullen, dan kost het geen extra ruimte. Op de camping loop je niet het risico dat egels of katten of ander gespuis 's nachts je vuilniszak openkrabt. Je moet wat vaker lopen om het vuil weg te brengen, maar dan kan het ook niet gaan stinken in de tent. En in de tent neemt het ook weinig plaats in.
Als wij straks onze holtkamper hebben gaat het pedaalemmertje weer mee!
Gelogd

Gnoric

  • Gast
Re:welke prullenbak is goed.
« Reactie #18 Gepost op: juli 30, 2011, 12:17:39 am »

Wij hebben deze .

Zorg voor stevige (komo) zakken met een grote opening anders is het kloten om hem om de klep te hangen.

Die hadden wij vorig jaar aangeschaft en na het gebruik achtergelaten op de camping in Frankrijk, vanwege mijn geƫmmer.
Teneerste moet je idd stevige zakken gebruiken, zoals is opgemerkt.

Tevens lazerde de zak bij het inwerpen van een zware luier naar beneden. De zak glijdt tussen de dekselring vandaan waardoor een gevulde zak weer
om de ring moet klooien. Als de volgende die toevallig weer een te zwaar propje erin gooit, dan <CENSUUR>t weer die <CENSUUR>zak
naar benee..... :( :( :( afval er weer naast en zo..

Na 5 keer uit/in elkaar zetten is het allemaal wat uitgerekt en wordt ie lekker slap en bij een ets zwaardere zakvulling (nog gewoon makkelijk te dragen)
stort ie bij zakuitname in elkaar.
Het "handig" in elkaar klapbaar geheel stelt mijn geduld op de proef, het bouwpakketje valt steeds weer uit elkaar ... :**

Voor ons dus geen prullenbak meer. We wel wat kampeergewoontes aangepast. Zoals:
* etensresten of ander nat/vochtig/vloeibaar afval (koffieprut, doperwten, kippenbotjes, drinken ed.) verzamelen in een pan waar we 's ochtend water/melk in hebben gewarmd of
   's avonds in hebben gekookt die in een afwasteil staat met deksel erop. Met de afwas verdwijnt deze in de afvalbak bij de afwasgelegenheid.
* droog afval (papier, folies, blik, kunststof afvalzak-houder, stokbroodkruimels, ed.) in een, bij voorkeur, trekbandzak (komo geel bandje) en die hangen we aan een sluiting van het
   keukenblok. Doen zeker 2 dagen maar ook weleens 6 dagen met een 60liter komo zak.
*geurend afval (pizzadozen, poepluiers, ondergespuugd plaid, ...) direct afvoeren naar grote vuilcontainer.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal