Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Waardevolle spullen  (gelezen 4683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muppet

  • Gast
Waardevolle spullen
« Gepost op: juli 21, 2012, 08:49:44 pm »

Wat kan je doen aan veiligheid op de camping? Waar laten jullie je waadevolle spullen (laptop/gsm/tablet/tv/paspoorten/waardepapieren, etc)?
Een caravan kan de deur op slot doen, maar een tent is altijd open..... Of zijn alle campings gewoon betrouwbaar en is de rits sluiten van de vw
gewoon voldoende?
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Waardevolle spullen
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2012, 09:03:39 pm »

De spullen gaan of in de auto, of in de disselbak. Die is afsluitbaar. En als we de achtertent gebruiken, dan hoeft de buitenwereld niet te zien dat de spullen daar in verdwijnen.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Waardevolle spullen
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2012, 09:57:19 pm »

Grotere dingen in de auto, kleinere dingen en autosleutels in mn kluisje. Zo hou ik dan alleen het kluissleuteltje over om op te passen.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Waardevolle spullen
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2012, 10:14:10 pm »

Meestal daar waar het niet direct voor het grijpen ligt


(moet ik het zelf ook nog wel zien te onthouden... ::) )


Je kunt ook een lege kluis in je vouwwagen zetten, als ze al in je tent komen zullen ze ongetwijfeld denken dat daar de waardevolle spullen in zitten; houd ze in ieder geval ff bezig  :J
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Waardevolle spullen
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2012, 10:20:40 pm »

je bent op vakantie dus heb je geen laptop, tv, aai huisdier en dergelijke nodig lijkt me..

waar bewaar je als je thuis bent die waardevolle spullen? denk er hetzelfde over als je met vakantie bent, mijn paspoort, rijbewijs e.d. zitten altijd in mijn portemonee en die bewaar ik in mijn broekzak....
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2012, 10:23:15 pm door Walter »
Gelogd

ILOnA_013

  • Gast
Re: Waardevolle spullen
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2012, 10:29:15 pm »

Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Re: Waardevolle spullen
« Reactie #6 Gepost op: juli 21, 2012, 10:32:59 pm »

je bent op vakantie dus heb je geen laptop, tv, aai huisdier en dergelijke nodig lijkt me..

waar bewaar je als je thuis bent die waardevolle spullen? denk er hetzelfde over als je met vakantie bent, mijn paspoort, rijbewijs e.d. zitten altijd in mijn portemonee en die bewaar ik in mijn broekzak....
ben ik wel met je eens, maar als ik ga zwemmen, heb ik liever m'n paspoort en portomonee in mn kluisje. Fototoestel neem ik dan meestal ook niet mee... :P
Gelogd

muppet

  • Gast
Re: Waardevolle spullen
« Reactie #7 Gepost op: juli 21, 2012, 11:02:15 pm »

haha dat je geen tv mee neemt op vakantie, kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar er zijn genoeg andere zaken te bedenken die inderdaad normaliter achter een slot bewaard, al was het maar een voordeur of caravandeur. Een beetje gezin anno 2012 hebben smartphones, tablets, fotocamera's, videocamera, spelcomputers etc.
Bedankt voor de tip(s) een goed afsluitbare disselbak en/of kluisje vind ik wel een goede.
Vrijdag naar Boxtel en Schijndel om verder op zoek te gaan naar een vouwwagen. Zin in!
Gelogd

ILOnA_013

  • Gast
Re: Waardevolle spullen
« Reactie #8 Gepost op: juli 22, 2012, 11:50:53 am »

haha dat je geen tv mee neemt op vakantie, kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar er zijn genoeg andere zaken te bedenken die inderdaad normaliter achter een slot bewaard, al was het maar een voordeur of caravandeur. Een beetje gezin anno 2012 hebben smartphones, tablets, fotocamera's, videocamera, spelcomputers etc.
Bedankt voor de tip(s) een goed afsluitbare disselbak en/of kluisje vind ik wel een goede.
Vrijdag naar Boxtel en Schijndel om verder op zoek te gaan naar een vouwwagen. Zin in!

Dat is nou het mooie van vakantie, dan heb je alleen je telefoon en een fototoestel nodig en de rest van de techniek kan je mooi thuis laten, hebbie nie nodig op de camping  :#
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Waardevolle spullen
« Reactie #9 Gepost op: juli 22, 2012, 12:29:39 pm »

Nemen we allemaal niet mee, heb in de bak onder het bed van onze Combi Camp een klein kluisje gemaakt. Hier kunnen de waarde volle spullen in. Mijn camera heb ik altijd bij me en losse lensen die ik niet gebruik, gaan daar in. ID kaart heb ik altijd bij me(is verplicht). Vaak is de sociale controle vaak wel aanwezig op een camping je ziet gauw genoeg wat iemand op een camping komt doen. Waarde volle spullen in de auto zijn vaak niet verzekerd. Voor de rest moet je gewoon geluk hebben. We hebben op zowel grote als kleine campings in Frankrijk en NL gehad en eigenlijk nooit wat gestolen. Ook geeen wardevolle artikelen in het zicht laten liggen wat ik vaak heb gezien. We hebben wel jaren geleden in Frankrijk problemen gehad met Engelse jeugd die alles sloopte en jatte wat ze konden. Ook Zweden kunnen er wat van op een camping mee gemaakt dat van een net nieuw gebouwd sanitair gebouw de kranen waren gestolen, gewoon los gedraaid en mee genomen. Op sommige camping's kun je een kluisje huren.
Veel plezier met de vakantie toe gewenst voor de gene die al weg zijn, ik moet nog 4 weken wachten.
Henk.
Gelogd

lindam

  • Gast
Re: Waardevolle spullen
« Reactie #10 Gepost op: juli 22, 2012, 02:31:36 pm »

wij hebben de camera's en i-pad gewoon mee.
gaan we weg dan gaan ze lekker mee de auto in.
Gelogd

annsophiec

  • Gast
Re: Waardevolle spullen
« Reactie #11 Gepost op: juli 22, 2012, 08:40:28 pm »

Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Waardevolle spullen
« Reactie #12 Gepost op: juli 23, 2012, 09:52:45 pm »

Klein kluisje ingebouwd voor id kaarten, portemonnees, fototoestel, smartphones en ds van de  kinderen. Alleen nog e readers om ergens te verbergen. Verder geen waardevolle dingen mee. Gaan we zwemmen en nemen we een keer fototoestel mee dan halen we het kaartje er ff uit als we verder bij de tas "weg"zwemmen. Mocht dan iemand het toestel meenemen hebben we de foto's nog.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL 2017
Re: Waardevolle spullen
« Reactie #13 Gepost op: juli 24, 2012, 10:19:25 am »

je bent op vakantie dus heb je geen laptop, tv, aai huisdier en dergelijke nodig lijkt me..

Helaas gaat dat in mijn geval niet op. Ik heb een eigen zaak, dus moet toch bereikbaar blijven. En als de 1e van de maand in ons verblijf valt, moet zelfs de laptop mee, zodat ik kan factureren (dan heb ik dus ook wifi nodig om op de server te kunnen inloggen).

Dus ik moet wel een betrouwbare plek hebben voor de laptop (neem wel een oudje mee, die normaal gesproken door onze zoon gebruikt wordt, zodat het drama niet al te groot is als er toch iets mee gebeurt).
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Waardevolle spullen
« Reactie #14 Gepost op: juli 24, 2012, 11:36:24 am »

@ CCindy, TIP: Ik hoorde van vrienden die ook een eigen zaak hebben, dat je bankzaken oid NOOIT via een wifipunt moet                 regelen!
                         Hackers zijn daar juist op uit! Dit schijnt veel te gebeuren bij de Mac D.
                         Ze zitten gewoon in de auto te wachten tot iemand inlogt en hacken dan je computer!
                          Dit kunnen ze dus ook op een camping uithalen met een wifipunt!
                          Wij regelen bankzaken met onze mobiel, gewoon met onze eigen internet!




 

« Laatst bewerkt op: juli 24, 2012, 11:41:11 am door herowebe »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal