Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: hoe moet ik de gastencabine opzetten bij de odyssee?  (gelezen 3455 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Soepkip

  • Gast
hoe moet ik de gastencabine opzetten bij de odyssee?
« Gepost op: juli 22, 2012, 12:39:24 pm »

Wij hebben in het najaar een trigano odyssee overgenomen. In de meivakantie hebben we hem uitgeprobeerd, maar we zijn er niet uitgekomen hoe we de gastencabine moeten opzetten. We hebben de zijtent aangeritst, maar we komen er niet uit met de stokken. Kan iemand ons uitleggen hoe dit moet?
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: hoe moet ik de gastencabine opzetten bij de odyssee?
« Reactie #1 Gepost op: juli 22, 2012, 03:24:15 pm »

Ik weet niet of het hetzelfde systeem is als bij de jametic 4x4. Daar is ook al ergens een topic over en heb ik een keer uitgelegd hoe ik het doe.
Gelogd

jamaly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee
Re: hoe moet ik de gastencabine opzetten bij de odyssee?
« Reactie #2 Gepost op: juli 23, 2012, 08:26:06 am »

Hoi,

Wij doen dit altijd met 2en. De een zit in de tent, en zet vast de liggende stok vast aan de staande, door de pin bovenop door het gaatje ni de liggende te steken. vervolgens door het gat in de tent, met wat handigheid de hoogte van de staande stok instellenen op de grond zetten. de tweede persoon doet nu een scheerlijn om het puntje en zet deze vast met een haring schuin op de tent, zodat de stok in twee richtingen rechtop blijft staan. Dan ga je naar de andere kant, puntje van de andere stok door het gaatje in de liggende stuk, op hoogte stellen, door het gaatje in de tent, scheerlijn eraan, en klaar is uw buitententje.

De binnentent leg ik op de grond, links en rechts de lussen aan het grondzeil met haringen vastzetten, dit ook aan de buitenkant. vervolgens haal ik (van binnenuit) de elastiekjes achteraan over de liggende stok en haak de haakjes weer om het elastiek. Dan nog hetselfde doen aan de tentkant, en de gasten mogen komen.

Het is even een lastig klusje, het vergt veel heen en weer geloop van binnen naar buiten, en vice versa, en voorals het opbouwen en afbreken, als de tent nat is, is een nat klusje.

Ik heb een verbetering aangebracht hieraan. Je hebt die doppen die je over de tentstok kan schuiven om inregenen te vorkomen. Die zorgen er ook voro dat de scheerlijnen niet over het puntje van de tenststok kunnen schieten.

Het is een beetje een eenvoudige constructie, maar beresterk, dit voorjaar hebben we een storm gehad aan de middelandse zee, die recht op de gastencabinen stond, maar hij bleef staan als een huis!

Veel succes!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal