Battarijen leeg, hoe open ik mijn electronische kluis?

Gestart door KampeerFan, juli 22, 2012, 07:13:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KampeerFan

Ik heb geloof ik een probleempje...

Ik krijg mijn elektronische kluis niet meer open in de vouwwagen. Of de batterijen zijn er uit gehaald en de kluis is domweg op slot gedraaid. Of de batterijen zijn leeg...  :I

We hebben de vouwwagen 2ehands gekocht dus ik heb geen gebruikershandleiding. Ook met google kwam ik niet veel verder. Heeft iemand hier enig idee hoe ik mijn kluis nog kan openen?  :?

Alvast bedankt!

toonvkr


Bij de electrische kluisjes zit normaal gesproken ook altijd een sleuteltje voor het geval de batterijen leeg zijn. Het sleutelgat is meestal niet zichtbaar, maar zit achter een sticker, plaatje waar meestal het merk van het kluisje of iets dergeliijks op staat. (op de voorzijde van het deurtje)

mvdkant

inderdaad met de sleutel en anders met zwaar geschut.
haakse slijper of




dynamiet >:(

KampeerFan


walter

niet meer of helemaal nooit open gekregen? indien het eerste , heel vervelend en probeer de vorige eigenaar te bereiken voor info erover.

succes

ff

Sleutel heb je op z'n minst nodig om het kluisje te kunnen verwijderen...

Sent from my Flying MM X10 using Tapatalk

KampeerFan

De eigenaar heeft ook geen sleutel liggen zegt die. Net een e-mail terug gehad. Het is echt domme pech dat de kluis is dicht gekomen met inpakken voor de winterstalling :(

KampeerFan

Even voor wat extra info, de kluis op de foto is praktisch dezelfde als die van ons.

gaan

Volgens mij een advertentie van Karwei.
Gewoon even langs gaan en vragen om de gebruiksaanwijzing, willen ze vast wel voor je kopieren.
Als de kluis van hetzelfde merk is kun je ook een sleutel bijbestellen maar daar heb je wel het kluisnummer voor nodig, waar dat te vinden is staat in de handleiding.

Succes
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

caspar

staat er in de gebruiksaanwijzing aan de onderkant staat het nr en laat hij nou net op de bodem vast gemaakt :# :#

KampeerFan

Ik zal morgen even kijken of ik ergens een serie nr. kan vinden. Goede tip gaan!!! En Casper... het zal toch niet he...  :(

Henk CC

Ik heb zo'n zelfde in mijn vouwwagen. Op het midden van de deur zit een plastic plaatje wat je eruit kunt halen. Daar zit een sleutel gat hier in past een speciaal sleuteltje, je kunt bij een van de bouwmarkten kijken of je dat sleuteltje los kunt bestellen. Volgens mij is dat niet zo moeilijk. Volgens mij zijn die sleuteltjs allemaal het zelfde. Ja en aders met grof geweld :(  maar dan is deze niet meer bruikbaar.
suc6, Henk

Boompje

Citaat van: Henk CC op juli 22, 2012, 09:49:43 PM
=. Volgens mij is dat niet zo moeilijk. Volgens mij zijn die sleuteltjs allemaal het zelfde. Ja en aders met grof geweld :(  maar dan is deze niet meer bruikbaar.
suc6, Henk
Allemaal dezelfde sleutels ? Krijg daar geen veilig gevoel van  :N
Quitters never win, winners never quit

spikehome

Bij mijn kluis kan ik aan de buitenkant een batterij tegen zetten en dan alsnog met de code openen.
Daarna de batterij in de kluis vervangen.

peertjes

Jeroen,
indien nog gewenst:

http://www.frankana.nl/PDF/250705.pdf
de handleiding voor dit soort kluizen (of via: www.roma-nijverdal.nl , klik servicepagina, klik hier onder gebruiks..beschrijvingen, zie pdf helemaal onderaan de pagina)

hierin bevestigend, helaas: je hebt toch de sleutel zelf of het nr of kluis nr nodig.
sleutels voor deze kluizen zijn er grofweg in 2 typen: een soort ronde busvorm en een standaard platte (fietsslot)formaat.  dit is goed te zien aan je sleutelgat ..

Mogelijk kan je het kluisdeurtje met een fohn verwarmen en daarmee de batterijen (voorzichtig) een beetje leven inblazen (achter de deur zit een plastic behuizing). Ik zeg dit niet zomaar want onze ervaring is dat de batterijen heel lang kunnen meegaan, de onze zijn na ruim 4 jaar nog niet leeg; een conclusie is dat het kluisslot weinig spanning vraagt. [Als het goed is heb je wel de pincode..]


Deze pdf/handleiding kreeg ik geprint via de Gamma servicebalie: een Duralock type S20E lijkt er ook. Ik wilde juist de pincode gaan gebruiken en had de handleiding nodig. Een omgekeerde situatie dus die wel werkte want we hebben jaren met alleen de sleutel gedaan.

Hopelijk kan je uiteindelijk aan een sleutel komen, of stuur een Pb, succes