Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: mistlamp jametic 2009 werkt niet. Wie kent het euvel?  (gelezen 4483 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikap

  • Gast
mistlamp jametic 2009 werkt niet. Wie kent het euvel?
« Gepost op: juli 25, 2012, 09:42:13 pm »

Ik heb een jamet jametic vouwwagen uit 2009 met 13 polig multicon aansluiting.
Mijn auto heeft een jaeger aansluiting.

Ik had al een verloop naar 7 polig, maar daarmee doen de mistlampen het niet.
Nu net een verloop naar 13 polig multicon gekocht (wat zijn die krengen duur!), maar helaas de mistlampen van de vouwwagen doen het nog steeds niet...

Wie heeft er een idee waar de oplossing kan zitten?
Heeft deze vouwwagen 2 mistlampen. Ik las ergens dat de auto zo'n stroomtoevoer soms niet toelaat en dan helemaal niets doorgeeft...

Maandag aanstaande gaan we op weg naar Luxemburg   :> en gezien de controles die ik vorige week zag tussen zwolle en kampen, wil ik de boel toch graag in orde hebben...
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: mistlamp jametic 2009 werkt niet. Wie kent het euvel?
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2012, 09:57:56 pm »

Misschien een open deur maar zitten er wel lampen in de fittingen? Verloopstekkers geven altijd het risico van storingen. Misschien heb je het wel overwogen, maar had je voor de prijs van de verloop naar 13 polig niet beter een jaeger aansluiting op de klapper kunnen zetten? Onze Alpha heeft af fabriek ook een multicon en die heb ik bij aflevering laten vervangen voor een Jaeger (zit ook op de auto), en alles werkt zoals het hoort.

Als de stroomtoevoer de beperkende factor is, zou je dat moeten kunnen achterhalen door een lamp te verwijderen. Is voor het gebruik van mistlampen sowieso aan te bevelen. Twee mistlampen geeft nogal eens verwarring of je toch niet op de rem staat.
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: mistlamp jametic 2009 werkt niet. Wie kent het euvel?
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2012, 10:15:09 pm »

Een jaeger stekker kost iets van een 10 euro.  Een schema is heel makkelijk op het internet te vinden.  Ik heb ook een tijdje met een verloopstekker gewerkt. Resultaat: op een gegeven moment kortsluiting op de klapper, daar stond ik dan in het midden van de highlands zonder achterlichten, knipperlichten enz enz.
Het kan ook zijn dat het kabeltje in het mistlicht zelf wat los zit, of dat het lampje stuk is. Klinkt misschien raar maar dat is het laatste waar mensen soms aan denken  :#
Gelogd

nikap

  • Gast
Re: mistlamp jametic 2009 werkt niet. Wie kent het euvel?
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2012, 11:09:47 pm »

Bedankt. Ik zal dit weekend eens kijken of er lampen inzitten en evt. er een uithalen.
De verloopstekker naar 13 polig multicon kan ik nog terugbrengen  als die niets extra's doet.
Ik zal dan wellicht de stekker op de vouwwagen vervangen door een jaeger. Zelf zie ik mij dit niet doen. Ik heb 2 linker handen en ben bang dat ik door mijn prutswerk veel hogere zal maken...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: mistlamp jametic 2009 werkt niet. Wie kent het euvel?
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2012, 06:17:39 am »

Onze Jametic heeft maar 1 mistlamp. Aan de andere zijde zit een achteruitrijlamp.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

ishirra

  • Gast
Re: mistlamp jametic 2009 werkt niet. Wie kent het euvel?
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2012, 08:59:58 am »

Ik zal dan wellicht de stekker op de vouwwagen vervangen door een jaeger. Zelf zie ik mij dit niet doen. Ik heb 2 linker handen en ben bang dat ik door mijn prutswerk veel hogere zal maken...

Het is niet zo moeilijk hoor.  Je doet de stekker open, je schrijft op welke kleur in welk nummertje ging, en dan kijk je op het schema om te kijken welke kleur in welk nummertje hoort op de jaeger.  Normaal gezien gaat het net hetzelfde zijn in de jaeger als in de multicon.

HIER vind je het schema.
Gelogd

nikap

  • Gast
Re: mistlamp jametic 2009 werkt niet. Wie kent het euvel?
« Reactie #6 Gepost op: juli 26, 2012, 09:33:00 pm »

Met deze handleiding en "jip en janneke uitleg", moet het zelfs mij misschien lukken om de stekker te vervangen.. Bedankt!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal