de auto en de vouwwagen

Gestart door petra73, augustus 11, 2012, 05:38:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

petra73

Hallo iedereen,

Wij hebben een auto met 90 PK,is dat een probleem als je met een vouwwagen(tago ranger 200),omhoog moet?(denkend aan de oplopende wegen in zuideuropese landen) :o :o

groetjes Petra

C5CCV

90pk zegt niet alles, ook het koppel is belangrijk. Een 90pk diesel zal wat meer kunnen dan een 90pk benzine. Ook het gewicht van de auto zelfs speelt mee.
Er is op dit moment bv. een Citroƫn C3 e-Hdi met 90pk, die sleept nog wel met gemak een c...n naar boven.

Als je gewoon geduld hebt en de rust bewaard zul je er altijd komen. Wij reden jaren geleden met een 72pk Peugeot (1.6ltr benzine) naar zuid Frankrijk met een Camp-let en dat ging prima. Soms terug op het spoor van de vrachtwagens als we dat nodig vonden, maar het was goed te doen.

(een keer reed mijn broer mee naar Venetiƫ; hij had toen een Megane 1.4 met 60pk en zelfs dat ging nog. Omhoog ging wel langzaam als ik het eerlijk moet zeggen. Maar 90pk is toch heel wat anders dan die 60pk)

poldertoerist

ik denk niet dat het een probleem zal zijn.

Wat voor auto is het?
Adventure Awaits

bensi

Wij rijden een Renault Megane II 1.4 benzine en die heeft geen enkel probleem met onze Smitveld van Max. 750 kg. De Megane heeft 98 pk
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

petra73

Hallo,

Wat fijn dat jullie reageren.
Onze auto is een Dacia Sandero Stepway 1.6,ruim 2 jaar oud.

Ik vind het eerlijk gezegd best spannend om met een vouwwagen erachter te gaan rijden,maar alles went,hoop ik,gelukkig vind mijn man het allemaal geen probleem.
;)

C5CCV

Mooie wagen! Is prima te doen, hij heeft zijn hoogste koppel op 3000 toeren zitten, kun je prima mee boven komen zonder dat de wagen heel veel toeren hoeft te maken.
En wat snelheid betreft je niet gek laten maken door alle snelheidsduivels...

poldertoerist

een 1.6 met 90 pk dat is dus een goeie lobbes.  :) geen probleem! zoals ze hiervoor al zeggen
Adventure Awaits

Bosje

HET voordeel van een vouwwagen is zijn relatief lage gewicht, waardoor zelfs 'kleine' auto's deze kunnen trekken.

gebruik je gezond verstand met rijden, en je komt overal, heb je voor je gevoel te weinig vermogen, ga dan geheel rechts op de kruipstrook voor vrachtverkeer rijden, gaat de rest er vanzelf langs; Bon Route!

petra73

HAHA :J
Bedankt voor jullie bemoedigende reacties.
Ik vind het allemaal wel erg spannend.
we gaan in het voorjaar eerst testen op een camping in Nederland<kunnen we gelijk testen of hij waterdicht is,al gaan we daar wel vanuit,de vorige eigenaar had nog het afgelopen seizoen in Bretagne gestaan en had een bak met regen op zijn dak gehad en volgens hem is hij 100%waterdicht.In de zomer willen we wat verder,nou hebben we volgend jaar als laatste vakantie geloof ik(Gelderland)waar is het in augustus echt mooi weer?wat zijn jullie ervaringen en waar zijn jullie tussendoor gestopt??

groetjes Petra :zw

C5CCV

Als laatste heb je vaak overal het beste weer; de laatste 3 jaar in Spanje hebben wij steeds prima weer gehad. Het is een eindje rijden, maar dan heb je ook wat.