Tent aan wagenbak - het plastic randje

Gestart door Qwaqa, augustus 12, 2012, 10:55:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

Qwaqa

Onze vorige wagen was een Trigano. De tip was bij het opbouwen de tent eraan te ritsen, op de wagenbak te leggen en dan het frame opbouwen om vervolgens de tent over het frame te trekken.

Zo hebben wij dat dan ook gedaan, maar tijdens een zeer regenachtige periode kwam er water via de rits naar binnen. Het bleek toen dat er een klein plastic randje over de rits had gemoeten. Dit randje was naar de wagen toegevouwen waardoor het niet over de rits zat. Dat komt natuurlijk omdat ik de tent over de wagen had heen gelegd, dat randje flapt dan de verkeerde kant op.

Ik heb toen nog geprobeerd om het weer goed te krijgen, maar mijn armen zijn niet lang genoeg, en dus bleef het randje verkeerd.

Wij hebben nu geen Trigano meer, maar ik blijf mij afvragen hoe het eigenlijk wel had gemoeten... Je kan er niet meer goed bijkomen als de rits vastzit, maar ook niet als het over het frame ligt...

frankphilips77

Ik heb met de chatilly het zelfde probleem, maar niet eerst aangeritst.
Het plastic randje gaat gewoon niet meer de goede kant op, helaas.

poldertoerist

Ook de Galleon heeft dat plastic+katoenen randje  boven de rits zitten. na het opzetten kwam ik er ook achter dat de rand niet goed stond. ik heb toen de optionele staander gepakt en kon 'm zo de goede kant optikken.

In de instructievideo van de Galleon zie je dat ze de tent na het aanritsen niet op de bak leggen maar op de grond. dan kan je er dus wel bij.

Adventure Awaits

Angel

Wat wij bij onze Arizona deden was ook gewoon de tent op de wagenbak leggen, vervolgens het frame opbouwen. Wanneer je dan het tentdoek er overheen trekt het doek los op het frame leggen aan de voorkant/achterkant (net hoe je het bekijkt). Dan kun je met je arm en nog overheen en kun je checken of alles goed ligt. Wanneer het tentdoek er helemaal overheen ligt kun je er inderdaad niet meer bij.

Qwaqa

Dan rits je het doek nog niet vast denk ik dan, want anders kan je er gelijk al niet meer bij.

Angel

Als je het doek een beetje oprolt/frommelt kun je er nog wel bij was mijn ervaring