Odyssee afspannen

Gestart door Palafima, augustus 19, 2012, 09:17:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

Palafima

Gm,

Gisteren onze aangeschafte Odyssee voor het eerst proef opgezet. Uiteraard ging het zelfs bij deze makkelijk op te zetten VW bij ons niet vanzelf. Het is grotendeels gelukt, en met de opzetinstructie op deze site zal het volgende keer prima gaan! Na opzetten willen we graag tips over volgende onderwerpen;

*Wat zijn kwalitatief goede en handige lijnen om VW af te spannen? Nu zit er gewoon touw bij van zo'n rol, werkt niet!
* Wij willen graag kraantje gaan gebruiken van bermkeuken, wat is goed pompsysteem incl. reservoir en waar goed te kopen?
* Wat kost het om stekker van bermkeuken te laten vervangen, hangt er nu wat ellendig bij

Alvast bedankt!

muis

Over scheerlijnen zijn de meningen nogal verdeeld. Katoen zal niet snel glijden maar gaat minder lang mee, nylon lijnen gaan langer mee maar glijden sneller en die moet je dus af en toe weer een beetje schuiven. De spanner die je kiest scheelt ook wel, wij gebruiken de driehoekige

Als je op kraan zoekt via de zoekfunctie bovenin zul je een paar topics vinden hierover.

Yella

Ik gebruik al een paar jaar van dat rood gekleurde koord van de Action. Verbleekt wel, maar werkt verder prima. En valt vrij goed op door de kleur. Je zou de originele spanners kunnen gebruiken, die van onze Jamet zijn verder prima. Het touw wat was bijgeleverd heb ik destijds meteen weggegooid, schande om zoiets te leveren. Let wel even op dat je de juiste dikte gebruikt voor in de spanners.
Ook de stekker van de bermkeuken heb ik vervangen door een autostekker. Even bij de Halford shoppen en voor een paar tientjes ben je klaar. Ik heb zelf de stekker op de wagenbak vastgezet op een hoekprofiel van aluminium, zodat deze naar achteren wijst en net niet achter de wagen uitsteekt. En zoveel meer gemak dan het stomme stekkerblokje wat er op zat af fabriek.
Tip voor een waslijn. Ook bij de action vandaan. 20 meter op een mooi plankje, van dat gevlochten witte koord van 6 mm dik. Gebruiken we nu al weer 3 jaar en je wikkelt het zo weer op na gebruik.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.