Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: weekendje weg  (gelezen 4375 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denbol

  • Gast
weekendje weg
« Gepost op: augustus 21, 2012, 12:02:17 am »

eindelijk staat de vouwwagen dan voor de deur na veel zoeken en informatie inwinnen dan eindelijk donderdag de vouwwagen gekocht en opgehaald maar nu willen we hem dit weekend uit gaan testen alleen zou het gaan regenen nou intresseert ons die regen niet zoveel maar is mijn vraag wel het volgende stel dat ik mijn vouwwagen zondag nat moet inklappen en m naar de stalling breng heb ik denk ik wel een probleem want ik kan m bij mijn stalling niet uitklappen om te laten drogen en ik moet maandag zelf weer gewoon werken heeft iemand een tip of trucje hoe ik dit op kan lossen  alvast bedankt
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: weekendje weg
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2012, 12:23:20 am »

Geen klein plekje vrij bij het huis? Dan kun je de vouwwagen daar maandag na het werk open klappen namelijk. Zo doen velen het.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: weekendje weg
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2012, 12:33:23 am »

Daar is, als de situatie is zoals je schetst, n.m.m. weinig anders op mogelijk dan heel goed buienradar in de gaten houden en dan inschatten of je zondagochtend vroeger dan gepland of (in afwachting van het opdrogen van je klapper) zondag laat moet inklappen. De enige andere oplossing is nat inklappen en ofwel de volgende avond(en) klappen en drogen of toch een dag vrij nemen... Maar mijn tent-kampeer-ervaring heeft me geleerd dat het weer c.q. buienradar in de gaten houden en eventueel eerder vertrekken weliswaar jammer is, maar wel de meeste rust geeft.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.374
Re: weekendje weg
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2012, 02:21:29 am »

Je kunt ook nog overwegen om een week te laten staan. Als het niet zo'n grote camping is kan dat soms voor een zacht prijsje. Kan je 'm in de week erna 's avonds een keer inklappen of gewoon nog een weekendje gaan en dan droog inklappen.

Gelogd
Adventure Awaits

denbol

  • Gast
Re: weekendje weg
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2012, 09:25:42 am »

Oke dank voor jullie reacties en weet iemand ook toevallig hoe lang zo n vouwwagen ongeveer nodig Heeft om te drogen en moet ik de voortent dan ook th tuis weer opzetten of is voor de voortent alleen t uitvouwen genoeg
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: weekendje weg
« Reactie #5 Gepost op: augustus 21, 2012, 10:39:54 am »

Het drogen ligt aan het weer, de voortent zou je desnoods in je huis kunnen drogen.
Als je een garage of schuur hebt kun je hem daar hangen/draperen.
De wagentent zal je echt op moeten zetten om te drogen, in zuid Frankrijk is dat een paar uur hier in Nederland aanzienlijk langer door de hoge luchtvochtigheid.

Nat inklappen is niet erg zolang je maar binnen één dag de boel te drogen zet.

Wij hebben vorig jaar de dag voor vertrek al de luifel en voortent afgebroken en droog opgeborgen. Maar goed ook want de volgende dag mocht ik, met een poncho aan, in de stromende regen  de wagentent inklappen. Gelukkig was het die middag mooi weer en kon de boel drogen op de oprit.
Als je in de buurt 2 parkerplaatsen ter beschikking hebt kun je daar prima de wagentent opzetten en laten drogen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

bosi

  • Gast
Re: weekendje weg
« Reactie #6 Gepost op: augustus 21, 2012, 12:05:00 pm »

Wellicht een tip,

Als je in de buurt een viaduct met een neven/parallel of ventweg hebt, kun je meestal daar je wagen(tent) onder het viaduct opklappen. Duurt toch gauw wel een uurtje of 4 met regenachtig weer om hem daar droog te laten waaien en soms krijg je dan bezoek van de mannen met die blauwe pit die komen kijken wat je aan het doen bent (maar het is dus niet verboden!), neem koffie en wat lekkers en wat te lezen mee.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: weekendje weg
« Reactie #7 Gepost op: augustus 21, 2012, 04:29:28 pm »

Bij buienradar kan je ook gedetailleerd weer vinden. Gaat het overdag regenen zou ik eerlijk gezegd het niet doen. Omdat je dan steeds de druk voelt van toch op tijd de wagen weer ingeklapt te hebben. Mocht het pas 's avonds gaan regenen dan zou ik wel de kans nemen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal