Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tips voor een alpen kreuzer parade  (gelezen 8925 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

uitklapper

  • Gast
Tips voor een alpen kreuzer parade
« Gepost op: augustus 26, 2012, 09:38:03 pm »

Hoi allemaal :#,

We hebben een alpen kreuzer parade gekocht , graag had ik wat antwoorden van mensen die de zelfde wagen of vergelijkbaar hebben.
Normaal huren we een stacaravan ergens in europa maar ik wou al jaren een vouwwagen en die is er nu , niet zo`n jonge meer maar hij ziet er toppie uit .

***Wij willen twee fietsen op de vouwwagen meenemen , zou ik deze op de vaste kap kunnen vast snoeren of zeggen jullie ...niet doen ....koop een fietsen rek (heb een grote disselbak dus monteren op de dissel is geen optie).

*** Nu hebben we een voortent , luifel en de bij behorende stokken deze nemen de ruimte in de vouwwagen in beslag , deze daar laten met vervoer of in de auto ergens??

*** De vouwwagen is bijna 10 jaar oud en het ten cate doek ziet er perfect uit maar hoe zit het nou als het gaat regenen ...bedoel hiermee ...moet je bijv om de 8 jaar je doek ergens waterafstotend laten maken ??

*** Wat mogen wij absoluut niet vergeten mee op vakantie te nemen omtrendt de vouwwagen zelf ??

*** ik heb een thule trekhaak die ik voor 75 kg mag belasten , wat zeggen jullie wat de beste kogel druk is ??

*** Rijden door Frankrijk : welk tarief val je ivm TOL ?

Jullie merken het al ....deze meneer heeft nogal wat vragen en is een nieuweling op het gebeid van een vouwwagen ...daarom ben ik hier hopende dat jullie mij /ons kunnen helpen. ;)

Hoor het wel...
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.672
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Tips voor een alpen kreuzer parade
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2012, 09:41:20 pm »

Zoals velen heb ik de wijsheid niet in pacht. Wel een paar antwoorden:
@waterdichtheid: hoeft geen probleem te zijn. Als je twijfels hebt, probeer te testen en neem een spuitbus impregneer, bruikbaar op nat doek, mee.
@kogeldruk: hoe hoger de kogeldruk, hoe stabieler de klapkar. Maar dat is niet per definitie de kogeldruk die het meest comfortabele rijgedrag oplevert. Wij hebben op onze kar tussen 55 en 65 kg kogeldruk en dat gaat prima.
@toltarief: klasse 1.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Qwaqa

  • Gast
Re: Tips voor een alpen kreuzer parade
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2012, 10:01:07 pm »

Wij hebben voortent en grondzeil bovenop de wagen, onder het dekzeil. Ik weet niet of dat bij jou ook kan, maar je houdt wel de ruimte binnen over.
Qua kogeldruk, je moet ook weten wat de maximale toegestane druk is van de dissel van de wagen.
Gelogd

uitklapper

  • Gast
Re: Tips voor een alpen kreuzer parade
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2012, 10:07:26 pm »

Wij hebben voortent en grondzeil bovenop de wagen, onder het dekzeil. Ik weet niet of dat bij jou ook kan, maar je houdt wel de ruimte binnen over.
Qua kogeldruk, je moet ook weten wat de maximale toegestane druk is van de dissel van de wagen.


Disseldruk ....heb ik nog nooit van gehoord .....kogeldruk op de trekhaak zelf wel ...deze geeft max 75 kg aan , goed idee trouwens dat je het grondzeil en voortent boven op de vw plaatst.
Onze parade heeft een harde top...
Gelogd

uitklapper

  • Gast
Re: Tips voor een alpen kreuzer parade
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2012, 10:09:45 pm »

Als ik toch nog van de gelegenheid gebruik mag maken .....

Er schijnt een instructie video te zijn van onze alpen kreuzer parade ... idd VIDEO , heb al gezocht op het forum en een handleiding gevonden maar geen video ....wie oh wie weet deze video te vinden???
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tips voor een alpen kreuzer parade
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2012, 10:32:28 pm »

Er staan op youtube verschillende filmpjes






Hier op het forum zijn de papieren instructie's aanwezig
Gelogd

uitklapper

  • Gast
Re: Tips voor een alpen kreuzer parade
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2012, 10:46:38 pm »

Dank je MUIS, al wat gevonden maar deze nog niet ..
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tips voor een alpen kreuzer parade
« Reactie #7 Gepost op: augustus 26, 2012, 10:59:39 pm »

Als je op youtube zoekt op instructie alpenkreuzer parade staat er nog veel meer. Succes
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Tips voor een alpen kreuzer parade
« Reactie #8 Gepost op: augustus 27, 2012, 01:25:24 pm »

Wat wij deden met onze prestige, was de wagen inklappen en dan de doeken van de luifel en de tent netjes groot opgevouwen op de wagen onder de harde deksel leggen. de slaapzakken passen er dan niet tussen, die namen we in de wagen mee.

Absoluut niet vergeten.... uitdraaisteun voor de pootjes en op deze link staat werkelijk ALLES wat je nodig kunt hebben.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,3957.0.html

Verder nog een tipje.... zorg voor goede slaapzakken. Wij hebben slaapzakken die isoleren tot -2 celcius en dat is met hemelvaart in mei echt nodig gebleken toen het -5 was. Outwell heeft goede slaapzakken (de outwell camper lux http://www.outdoor-ranger.com/outwell-camper-lux-schlafsack-p-19154.html)
deze heeft als voordeel: capuchon....je verliest veel warmte via je hoofd. Deze kun je volledig dicht trekken, aan de capuchon en bovenaan de slaapzak. Als je je kussen in de capuchon legt blijft die ook goed liggen.
Zijn van katoen en buitentijk ook. Als je polyester neemt dan zweet dat meer en het ritselt bij omkeren (wat men ongeveer 20x per nacht doen  :O )
Andere merken zijn er ook natuurlijk goede slaapzakken.

Gelogd

Michielvandaalen

  • Gast
Re: Tips voor een alpen kreuzer parade
« Reactie #9 Gepost op: augustus 28, 2012, 08:35:46 am »

Hoi allemaal :#,

We hebben een alpen kreuzer parade gekocht , graag had ik wat antwoorden van mensen die de zelfde wagen of vergelijkbaar hebben.
Normaal huren we een stacaravan ergens in europa maar ik wou al jaren een vouwwagen en die is er nu , niet zo`n jonge meer maar hij ziet er toppie uit .
_Beste keus ooit!!!

***Wij willen twee fietsen op de vouwwagen meenemen , zou ik deze op de vaste kap kunnen vast snoeren of zeggen jullie ...niet doen ....koop een fietsen rek (heb een grote disselbak dus monteren op de dissel is geen optie).
_Niet op de wagenbak zelf monteren ivm beschadiging. Graag een rek maken of aanschaffen die je op de vouwwagen rails bevestigd.

*** Nu hebben we een voortent , luifel en de bij behorende stokken deze nemen de ruimte in de vouwwagen in beslag , deze daar laten met vervoer of in de auto ergens??
_Als je alleen de deksel open doet kunnen de stokken precies op de onderkant van de bedplank liggen aan rechterzijde. Deze plek is daar ook voor bedoelt.

*** De vouwwagen is bijna 10 jaar oud en het ten cate doek ziet er perfect uit maar hoe zit het nou als het gaat regenen ...bedoel hiermee ...moet je bijv om de 8 jaar je doek ergens waterafstotend laten maken ??
_Zolang het doek waterdickt is NIET inpregneren!! Hiermee beschadig je het doek. Als hij lek is kun je er wel voor kiezen. Afhankelijk van het merk om de zoveel jaar herhalen. Staat op de verpakking.

*** Wat mogen wij absoluut niet vergeten mee op vakantie te nemen omtrendt de vouwwagen zelf ??
_Let even op de gaskoppeking. Deze zit met een slangetje aangesloten en die moet tegenwoordig om de 7 jaar vernieuwd worden.

*** ik heb een thule trekhaak die ik voor 75 kg mag belasten , wat zeggen jullie wat de beste kogel druk is ??
_Op de heen weg richting spanje zat ik rond de 55 kilo. Dit rijdt in combinatie met mijn auto goed. Persoonlijk zou ik iet onder de 45 kilo gaan zitten.

*** Rijden door Frankrijk : welk tarief val je ivm TOL ?
_Al jaren gedaan, geen idee. Hoe verder hoe duurder......
Jullie merken het al ....deze meneer heeft nogal wat vragen en is een nieuweling op het gebeid van een vouwwagen ...daarom ben ik hier hopende dat jullie mij /ons kunnen helpen. ;)

Hoor het wel...
_Groeten
Gelogd

uitklapper

  • Gast
Re: Tips voor een alpen kreuzer parade
« Reactie #10 Gepost op: september 01, 2012, 11:33:29 pm »

Wat wij deden met onze prestige, was de wagen inklappen en dan de doeken van de luifel en de tent netjes groot opgevouwen op de wagen onder de harde deksel leggen. de slaapzakken passen er dan niet tussen, die namen we in de wagen mee.

Absoluut niet vergeten.... uitdraaisteun voor de pootjes en op deze link staat werkelijk ALLES wat je nodig kunt hebben.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,3957.0.html

Verder nog een tipje.... zorg voor goede slaapzakken. Wij hebben slaapzakken die isoleren tot -2 celcius en dat is met hemelvaart in mei echt nodig gebleken toen het -5 was. Outwell heeft goede slaapzakken (de outwell camper lux http://www.outdoor-ranger.com/outwell-camper-lux-schlafsack-p-19154.html)
deze heeft als voordeel: capuchon....je verliest veel warmte via je hoofd. Deze kun je volledig dicht trekken, aan de capuchon en bovenaan de slaapzak. Als je je kussen in de capuchon legt blijft die ook goed liggen.
Zijn van katoen en buitentijk ook. Als je polyester neemt dan zweet dat meer en het ritselt bij omkeren (wat men ongeveer 20x per nacht doen  :O )
Andere merken zijn er ook natuurlijk goede slaapzakken.

Hoi hoi thanks voor de tips ....maar onze klapkar word alleen gebruikt voor het verre zuiden dus aan minus doen we niet hihihihi...maar super hoor dit soort aanbevelingen ..ook voor andere forum gangers
Gelogd

uitklapper

  • Gast
Re: Tips voor een alpen kreuzer parade
« Reactie #11 Gepost op: september 01, 2012, 11:40:46 pm »

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal