Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Opbouw frame chantilly  (gelezen 6000 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edwin1234

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 106
  • Merk: kampeermiddel : trigano olympe
Opbouw frame chantilly
« Gepost op: september 02, 2012, 04:29:31 pm »

Hallo , we hebben pas een trigano chantilly en zijn een beetje aan het oefenen met opzetten.
Ik zit nog met wat vraagjes : er zit een stok bij met 2 vleugel moeren die je aan tent stokken kunt vast draaien ik had hem rechts voor diagonaal gezet langs de deur en het keukengedeelte omdat daar schuin een punt zat met rits om de stok vast te zetten.Weet alleen niet of dit klopt.
Verder zit er een dunne zwarte flexibele stok bij die ik niet thuis kan brengen.
Is van hetzelfde materiaal als van koepeltent stokken gemaakt. Deze is trouwens kapot en weet niet of die persé nodig is. Kan erop tekening niets van vinden.

Alvast bedankt
Groeten edwin
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: Opbouw frame chantilly
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2012, 05:19:20 pm »

Beide buizen zijn mij niet bekend.
Flexibele stooke zitten er niet bij, wellicht dat de vorige eigenaar er een functie vor had, wellicht om een boog in een "raamflap" te maken.
moeilijk om er een voorstelling van te maken.

die met de 2 velugelmoeren lijkt met ook niet orgineel,maar het zou wellicht gemakkelijker zijn als je een foto zou posten, dan komen we er vast wel uit.

Frank bier
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re: Opbouw frame chantilly
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2012, 05:32:12 pm »

zegt mij ook niets, sorry. :?
Gelogd

edwin1234

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 106
  • Merk: kampeermiddel : trigano olympe
Re: Opbouw frame chantilly
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2012, 06:21:23 pm »

zegt mij ook niets, sorry. :?
Geen probleem als ik weer in de gelegenheid ben zal ik er een foto van maken.
Bedankt.
Gelogd

Calien

  • Gast
Re: Opbouw frame chantilly
« Reactie #4 Gepost op: september 05, 2012, 10:18:13 pm »

Die flexibele stok is volgens mij om de achterraamflap open te zetten, aan de achterkant zie je links en rechts onder het raam ook twee sleufjes/hulsjes waar die stok in past en in de achterraamflap zit een huls waar de stok doorheen kan.
Die zit er bij mij dus ook bij. Een stok met vleugelmoeren heb ik er echter ook niet bij.

Verder ben ik er via dit forum achter gekomen hoe die uitschuifbare gordijnstokken werken, daar had ik eerst mijn vraagtekens bij.
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re: Opbouw frame chantilly
« Reactie #5 Gepost op: september 05, 2012, 11:06:44 pm »

uitschuifbare gordijnstokken ben ik nog niet tegen gekomen :?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.672
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Opbouw frame chantilly
« Reactie #6 Gepost op: september 06, 2012, 10:16:54 am »

De stok met de vleugelmoeren: is dat geen verandastang? Die kan je in de voortent tussen twee staanders plaatsen en dan kan je de bovenkant openritsen: wel frisse lucht en toch privacy (of geen zicht op de rommel, of... nou ja dat dus).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

wezenveld

  • Gast
Re: Opbouw frame chantilly
« Reactie #7 Gepost op: september 06, 2012, 09:47:43 pm »

ik heb weleens van een verandastang gehoord, maar die zit niet in de chantilly. Er zit wel een zeer aparte stang in de garderobekast. Maar ik kan me niet zo gauw voor de geest halen of daar nou vleugelmoeren aan zitten.
Gelogd

wpee

  • Gast
Re: Opbouw frame chantilly
« Reactie #8 Gepost op: september 06, 2012, 11:16:34 pm »

Ik heb begin deze week dezelfde vraag gehad bij de eerste keer opzetten.
De stok met de twee vleugelmoeren is om de zijkant van de voortent  open te ritsen, de stok moet nl tussen twee tentstokken horizontaal gemonteerd worden, de raam laat je hierover hangen. Zo kun je ventileren.

Dat met die fiber stok snap ik niet, ik heb deze er niet bij. Uiteraard kun je allerlei teststokken gebruiken om ramen open te zetten, dat snap ik. Vaak zijn deze los of als setje te koop in kampeerwinkels.

Maar nu de volgende vraag voor jullie, hoe vouw je de vouwwagen op voordat je inklapt.
Dus de luifel en voortent krijg ik wel gevouwen. inpakken klaar.
Daarna moet de wagen ingeklapt worden.
Wat mij verteld is (tweedehands particulier gekocht) is eerst de buitent naar boven gooien, starten met linker en rechter zijkant en deze netjes boven op hjet dak leggen zeg maar. Proberen zo weinig mogelijk vouwen over te houden. Daarna leg je de disselzijde en achterzijde er boven op.
Ook zonder vouwen als het kan.

Daarna voorzichtig de rechterzijde en daarna de linkerzijde van de wagen inklappen, zonder dat de binnen en buiten tent ergens tussen een scharnier komen.

IS DIT DE JUISTE MANIER. Of hoe doen jullie dit?

gr Wim
Startende vouwwagenkampeerder
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: Opbouw frame chantilly
« Reactie #9 Gepost op: september 06, 2012, 11:28:12 pm »

Ben ik weer  :)

Wat ik doe is het volgende:
ik klap eerst de voor en disselzijde op het dak en probeer deze zo glad mogelijk er op te krijgen. (even op de randen van de diselbak staan)
Dan klap ik de linkerkant in ( van de achterkant gezien) dan klap ik het overhangende stuk tentzeil naar binnen.
Vervolgens leg ik het tentzeil wat vanaf de beddeplank aan de rechterkant tot aan de grond hangt, netjes op de beddeplank. (alleen als hij droog ingeklapt wordt, anders eerst beddeplank inklappen en zeil eroverheen)
Dan rechterkant inklappen. even rondom alles een beetje bijduwen / checken en dan het zeil erover.

lijkt raar, maar voor mij werkt het prima. zo heb ik nooit tentzeil bovenop liggen, altijd een beddeplank als afdekking en daar het pvc-zeil bovenop.


groetjes,

Frank
Gelogd

edwin1234

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 106
  • Merk: kampeermiddel : trigano olympe
Re: Opbouw frame chantilly
« Reactie #10 Gepost op: september 08, 2012, 08:24:45 am »

Ik heb begin deze week dezelfde vraag gehad bij de eerste keer opzetten.
De stok met de twee vleugelmoeren is om de zijkant van de voortent  open te ritsen, de stok moet nl tussen twee tentstokken horizontaal gemonteerd worden, de raam laat je hierover hangen. Zo kun je ventileren.

Dat met die fiber stok snap ik niet, ik heb deze er niet bij. Uiteraard kun je allerlei teststokken gebruiken om ramen open te zetten, dat snap ik. Vaak zijn deze los of als setje te koop in kampeerwinkels.

Maar nu de volgende vraag voor jullie, hoe vouw je de vouwwagen op voordat je inklapt.
Dus de luifel en voortent krijg ik wel gevouwen. inpakken klaar.
Daarna moet de wagen ingeklapt worden.
Wat mij verteld is (tweedehands particulier gekocht) is eerst de buitent naar boven gooien, starten met linker en rechter zijkant en deze netjes boven op hjet dak leggen zeg maar. Proberen zo weinig mogelijk vouwen over te houden. Daarna leg je de disselzijde en achterzijde er boven op.
Ook zonder vouwen als het kan.

Daarna voorzichtig de rechterzijde en daarna de linkerzijde van de wagen inklappen, zonder dat de binnen en buiten tent ergens tussen een scharnier komen.

IS DIT DE JUISTE MANIER. Of hoe doen jullie dit?

gr Wim
Startende vouwwagenkampeerder
nou dat had ik zelf niet kunnen verzinnen dat die stok daar voor is.
Ik ga dat de volgende gelegenheid eens proberen.
Bedankt
Groeten edwin
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re: Opbouw frame chantilly
« Reactie #11 Gepost op: september 11, 2012, 10:16:30 pm »

Zie je wel dat dit een goed forum is? Je leert hier iedere dag iets bij I:.
Dat ventileersysteem heb ik deze zomer wel bij een oude Odyssee gezien, maar wist niet dat dat bij de Chantilly ook zo kon. Bedankt voor de info!
Gelogd

swapevent

  • Gast
Re: Opbouw frame chantilly
« Reactie #12 Gepost op: april 26, 2013, 11:49:18 am »

heb vandeweek op yuutube het filmpje zitten kijken over hoe de chantilly op te bouwen
iemand heeft de originele vhstape gedigitaliseerd.

hieruit heb ik 2 handigheidjes kunnen halen
<1> bij opzetten frame voortent deze eerst schuin opzetten oftewel wel de poten aan de wagenzijde eronder maar niet de poten aan de luifel zijde hierdoor kan je een stuk makkelijk de buizen die aan de wagen hangen erin schuiven

<2> het bewuste stuk scharnier buis , deze hoord dus in de uitbouw naast de keuken om de wandkast aan op te hangen.
opdat je daar je spulletjes indoet

ik vermoed dat velen die "wandkast" niet meer hebben en dat stukje uitbouw gebruiken als toiletkast scheelt lopen namelijk
maar wel de stok behouden

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal