watervoorziening Livingstone

Gestart door Frankie, september 10, 2012, 05:42:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

KlapJoeri

Eten we vandaag alweer zout water? ;)
The cold never bothered me anyway.....

Frankie

Jerome

Ja, heerlijk vandaag van de BBQ! Of moet ik zeggen COBB.

Frankie

Vandaag een drukvat, waterslangen en -klemmen gekocht. En een 12V voeding.
Alles maar even provisorisch op een plank gemonteerd, want als ik het geheel vlak voor het klapweekend ff snel in de wagen ga bouwen gaat dat geheid mis. Dan neem ik beslissingen waar ik later ongetwijfeld spijt van krijg. :J

Twee dingen laten vraagtekens boven mijn hoofd en zwarte wolkjes uit mijn oren komen. :(

1. In principe hoort de drukpomp bij het sluiten van de kraan een paar seconden door te lopen om druk op te bouwen en dan af te slaan. Dat doet-ie, maar daarna lijkt hij nog heel heeeel zachtjes continue door te lopen. Daar moet ik nog een support berichtje bij de importeur van Fiamma over uitzetten.

2. Daarnaast blijkt de drukpomp de slecht afgevlakte 12V van de el cheapo voeding van De Wit niet echt goed te lusten. Het zachtjes zoemen dat de pomp na sluiten van de kraan bij gebruik van een auto-akku doet, klinkt wat ratelender als ik de voeding gebruik. Mogelijk moet daar dus nog een forse afvlak elco van een paar duizend uF op gezet worden.

Ook de RVS spansluitingen voor het koppelen van de bak aan de keuken heb ik gescoord, includief een RVS poothouder en een hele mooie zelfblokkerende telescopische tentstok die als poot dienst gaat doen, met bijbehorende punt-dop zodat de poot niet zijwaarts weg kan schieten.

Tip: heel veel leuke vouwwagendingetjes van een mooie kwaliteit kun je heel goed bij de goed gesorteerde watersportwinkel krijgen!
De prachtige nastelbare RVS  spansluitingen van € 66,- per stuk heb ik weliswaar laten liggen, maar allerlei beslag-onderdelen en sluitingen en zo, zijn bij de watersportwinkel uit de aard der zaak gebouwd om tegen vocht te kunnen en zijn in het algemeen zeer degelijk uitgevoerd en best betaalbaar. :J

Jerome

Mmm, het lijkt er op dat de pomp druk houdt door zachtjes te blijven lopen. Dat zou jammer zijn, zeker als ie zoemt of ratelt. Ik hoop dat de fabrikant de zwarte wolkjes kan weg nemen.

GJT

Loopt ie niet even na en stopt dit na een paar minuten?

Frankie

Citaat van: GJT op mei 25, 2014, 07:39:50 AM
Loopt ie niet even na en stopt dit na een paar minuten?
Een paar minuten heb ik nog niet afgewacht. Ik heb begrepen dat een drukpomp niet langer dan een aantal seconden mag nalopen.

De terugslagklep werkt wel goed, want als ik de spanning van de pomp haal, heb ik (mede vanwege het drukvat) zeker nog zo'n 10 seconden water. Misschien dat toch de drukschakelaar niet goed is. Zou vervelend zjn. In principe kan ik de kraanschakelaar nog als hoofdschakelaar gebruiken met een tijdrelais opdat de pomp nog ff druk kan opbouwen, maar da's natuurlijk niet zoals e.e.a. bedoeld is te werken. :N

Frankie

Nahhh.. D'r zijn nog wat praktische problemen op te lossen zoals de centrering van de watervoorziening ten opzichte van de keuken. Dat moeten nokken worden, maar dat ga ik niet nu nog even snel doen.:N

Verder moet ik nog een paar gaatjes boren voor 2 popnagels terwijl er maar een centimeter of 10 ruimte is. Dat wordt dus een boorslang of een 90 graden boorstuk. Heb ik niet. En ga ik vandaag ook niet meer kopen. :N

Watervoorziening gaat wel mee naar Friesland, maar is dus nog wat kreupel. :#

GJT

Citaat van: Frankie op mei 27, 2014, 12:19:52 PM

Watervoorziening gaat wel mee naar Friesland, maar is dus nog wat kreupel. :#

Ik heb begrepen dat in ieder geval morgen, de watervoorziening reeds aanwezig is.. Stromend water inclusief..  :#

Pomp al wat langer laten nalopen? Blijft hij dan brommen?

Frankie

Citaat van: GJT op mei 27, 2014, 06:08:23 PMPomp al wat langer laten nalopen? Blijft hij dan brommen?
Yep. Maar ik moet de importeur nog ff mailen. Nog geen tijd voor gehad. Ook niet echt prioriteit. Werk met deadlines, voorbereiding klapweekend, watervoorziening. Teveel tegelijk...

Frankie

Nu bij iets betere omstandigheden nog wat portretjes:

Jansje53

Super! Ik denk echt dat mensen deze optie gaan zoeken in de prijslijst van de Livingstone!!

Frankie

Ha! Zojuist antwoord van Fiamma  tech support, nadat de vraag via de importeur naar Italië is doorgestuurd en daar beantwoord en terug naar tech support gestuurd is. :#
Er schijnt een klein stelschroefje te zijn voor het regelen van de afslag. I:
Morgen maar eens kijken of dat werkt. :)

Frankie

Citaat van: Frankie op juni 04, 2014, 10:23:41 PMMorgen maar eens kijken of dat werkt. :)
En het werkt  :>
Motor slaat nu braaf af (I=0) als de druk opgebouwd is.

Inmiddels de snelkoppeling aan

en het drukvat in de bak gemonteerd:

...zodat de unit los te halen is zonder dat er water lekt. :-)

Nu alleen nog de behuizing voor de pomp en de 12V voeding aan de buitenzijde van de wagenbak monteren met een zekering en een schakelaar (voor als de pomp droogloopt bij een lege tank):

Daarna ondoorzichtige leiding (verminderde kans op algengroei) aanleggen, de nokken voor de positionering aanbrengen, de haak van de tweede spansluiting aan de wagenbak popnagelen en een RVS Jerrycan aan de wagen hangen.

Kien

Nu nog wachten op een klapkar met bronbemaling...