Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: brommeraccu?  (gelezen 2468 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edwin1234

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 106
  • Merk: kampeermiddel : trigano olympe
brommeraccu?
« Gepost op: september 16, 2012, 01:17:17 pm »

Ik heb hier nog een brommer accu liggen kan ik die zonder problemen gebruiken voor mijn dompelpompje?
alvast bedankt
groeten edwin
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: brommeraccu?
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2012, 01:25:24 pm »

Dat zal op zich wel werken, mits het voltage goed is (12 volt). Maar denk er aan dat bij het opladen van dergelijke accu's knalgas vrij komt. Dat wil je niet in de buurt van je keukentje hebben...
Gelogd

edwin1234

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 106
  • Merk: kampeermiddel : trigano olympe
Re: brommeraccu?
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2012, 01:40:11 pm »

Dat zal op zich wel werken, mits het voltage goed is (12 volt). Maar denk er aan dat bij het opladen van dergelijke accu's knalgas vrij komt. Dat wil je niet in de buurt van je keukentje hebben...
het opladen kan natuurlijk ook buiten de keuken. safety first ;)
bedankt
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: brommeraccu?
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2012, 01:46:00 pm »

het opladen kan natuurlijk ook buiten de keuken. safety first ;)
bedankt

Klopt. Vaak zie je echter dat mensen de hele installatie inbouwen (heb ik zelf ook gedaan) en dan is het wel een puntje van aandacht. Ik heb één keer tgv een lasvonk een accu zien ontploffen en vanaf dat moment heb ik wat respect voor dit soort dingen  ;)
Gelogd

boemipol

  • Gast
Re: brommeraccu?
« Reactie #4 Gepost op: september 16, 2012, 02:27:26 pm »

Die brommeraccu zit in je keukentje, maar in dat keukentje is toch ook een gasfornuis ? In dat geval is van fabriekswege het keukentje al voldoende geventileerd, vanwege de ventilatie-eisen bij gebruik van gas.

Als je je er toch niet zeker bij voelt neem je een gel-accu. Te koop bij (bijvoorbeeld) conrad. Een capaciteit van 3 Ah is ruim voldoende, en vergt een simpel opladertje. Ook Aldi en Lidl hebben vaak aanbiedingen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal