ALKO Disselslot voor Jamet Rondo XL 2010 maar welke?

Gestart door Slompie, september 20, 2012, 08:25:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slompie

Beste .....

In de afgelopen week hebben wij na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en een vouwwagen aangeschaft, de keuze is zoals valt te lezen gevallen op een Jamet Rondo XL uit 2010.

Nu willen wij als trotse bezitters (helaas nog niet voor de deur) onze vouwwagen goed beschermen in de stalling, maar ook tijdens overnachtingen en pauzes. Daarbij is mijn keuze gevallen op een ALKO disselslot maar daar zijn maar liefst 5 verschillende versies van in omloop.

Had ik de vouwwagen al gehad, dan was ik ermee ga rijden en kon ik testen, maar dat is niet het geval. Kan een van jullie mij helpen aan een advies? AK160 rond 35 of AK160 rond 50 enz. HELP!

In afwachting van jullie reacties.

Groet,

Ernst

nikkel1964

Citaat van: Slompie op september 20, 2012, 08:25:52 PM
Beste .....

In de afgelopen week hebben wij na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en een vouwwagen aangeschaft, de keuze is zoals valt te lezen gevallen op een Jamet Rondo XL uit 2010.

Nu willen wij als trotse bezitters (helaas nog niet voor de deur) onze vouwwagen goed beschermen in de stalling, maar ook tijdens overnachtingen en pauzes. Daarbij is mijn keuze gevallen op een ALKO disselslot maar daar zijn maar liefst 5 verschillende versies van in omloop.

Had ik de vouwwagen al gehad, dan was ik ermee ga rijden en kon ik testen, maar dat is niet het geval. Kan een van jullie mij helpen aan een advies? AK160 rond 35 of AK160 rond 50 enz. HELP!

In afwachting van jullie reacties.

Groet,

Ernst

Ga je de wagen ook verzekeren? Dan is een goedgekeurd slot vereist over het algemeen. De goedgekeurde sloten zijn (uiteraard...) vaak wat duurder dan niet gekeurde.

Slompie

Dat klopt dat een goedgekeurde duurder is, daarom ook mijn keuze voor een ALKO.

Maar welke van de 5?

nikkel1964

Citaat van: Slompie op september 20, 2012, 08:50:34 PM
Dat klopt dat een goedgekeurde duurder is, daarom ook mijn keuze voor een ALKO.

Maar welke van de 5?

Niet alle Alko-sloten zijn ook nu nog goedgekeurd, een tijdje terug zijn de eisen aangepast. Opletten dus: er staat dan nog op de verpakking dat ze goedgekeurd zijn maar dat is niet zo volgens de nieuwe eisen.

Het juiste type zal ook van het chassis van je klapkar afhangen. Aangezien ik geen kenner van Jamet ben kan ik je hier niet verder helpen  :X

poldertoerist

Er zijn trouwens ook stallingen die het gebruik van een disselslot tijdens het stallen niet toestaan!

Verder inderdaad: kies alleen een goedgekeurd slot als je 'm ook gaat verzekeren. 

Als ik het goed heb zitten er onder de Rondo 13" wielen. Dan is Wielklem ook een optie.
Adventure Awaits

nikkel1964

Citaat van: poldertoerist op september 20, 2012, 09:14:17 PM
Er zijn trouwens ook stallingen die het gebruik van een disselslot tijdens het stallen niet toestaan!

... en gelukkig ook verzekeraars die een slot in de stalling niet verplicht stellen!  ;)

Yella

Wij hebben op onze Jametic 2010 een DoubleLock. Klein dingetje wat voorkomt dat je de vw van de kogel kunt halen, of aan kunt haken. Blokkeert de bediening van de koppeling als het ware. In handig meeneemkoffertje en CSM goedgekeurd voor de verzekering. Is voor Alko dissels gemaakt. Bij Unive hoeft de vw in de stalling overigens  niet op slot. Ook niet op de camping.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Slompie

Dank voor jullie reacties, ik heb net een Dubble lock besteld

Yella

www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Swede

Citaat van: NielsP op september 20, 2012, 09:19:55 PM
... en gelukkig ook verzekeraars die een slot in de stalling niet verplicht stellen!  ;)
bij onze stalling is een disselslot of kogelslot zelfs verplicht.
live life outdoors

Yella

Citaat van: Swede op september 22, 2012, 08:54:38 PM
bij onze stalling is een disselslot of kogelslot zelfs verplicht.
Misschien omdat ze geen wielklemmen willen. dan zijn de wagens niet meer te verplaatsen indien nodig.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Patrickvanw

Citaat van: jellejawa op september 23, 2012, 07:41:26 AM
Misschien omdat ze geen wielklemmen willen. dan zijn de wagens niet meer te verplaatsen indien nodig.
klopt, bij ons ook om de wagen gewoon te kunnen verplaatsen

vdirk

Citaat van: jellejawa op september 21, 2012, 06:11:30 AM
Wij hebben op onze Jametic 2010 een DoubleLock. Klein dingetje wat voorkomt dat je de vw van de kogel kunt halen, of aan kunt haken. Blokkeert de bediening van de koppeling als het ware.

Let wel op, niet tijdens het rijden monteren! Mocht je een ongeluk krijgen (niet te hopen natuurlijk!!!) dan moeten de hulpdiensten eerst op zoek naar de sleutel van het slot (of met de slijptol aan de gang) om de vw er af te kunnen halen.. Dus iets om rekening mee te houden.
To klap or not to klap, that is not a question!

TallGuy212


Ik ben me ook aan het verdiepen in disselsloten en vind dit ook een mooie oplossing. Ik vraag me alleen af of de sluitbeugel tijdens het rijden de grond zal raken als hij niet op slot zit. In open toestand steekt dit onder de disselsteun uit, is goed te zien op he filmpje.

http://www.doublelock.com/?page=21&page_sub=products&productId=123&lang=nld


primera

heel mooie systeem maar deze zal wel dicht moeten.
Je zou in plaats van een slot een karabijn haak kunnen gebruiken,
Voor tijdens het rijden dan.