Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: luifeldopjes?  (gelezen 2512 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

trigaodys

  • Gast
luifeldopjes?
« Gepost op: september 25, 2012, 09:08:45 pm »

Onderstaande betreft een odyssee met de luifel die ook zijkanten heeft.

Weet iemand of er dopjes of iets dergelijks bestaan om te voorkomen dat de luifel aan de tentzijde verspringd? Ik bedoel dat de luifel door de wind van de pinnetjes schiet en nauwelijks terug te krijgen is zonder de scheerlijnen ook los te maken. Ik ben bang dat de pinnetjes op den duur een gat schuren in de luifel.
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: luifeldopjes?
« Reactie #1 Gepost op: september 25, 2012, 09:53:18 pm »

Er zijn afdekplaatjes voor op die pinnen om te zorgen dat het doek er niet af schiet, zal even kijken of ik een plaatje kan vinden
Gelogd

muis

  • Gast
Re: luifeldopjes?
« Reactie #2 Gepost op: september 25, 2012, 09:54:45 pm »

Gelogd

peertjes

  • Gast
Re: luifeldopjes?
« Reactie #3 Gepost op: september 27, 2012, 11:17:30 am »

Natuurlijk passen de dopjes ook op de(zelfde) luifelstokken met vergelijkbare luifel van de Olympe.

Onze camping overburen hadden dezelfde behoefte voor hun scheerlijnen en ik heb hen wat dopjes kado gedaan [Als het regent tijdens de vakantie kom je eerder in een kampeerwinkel, weet je nog Ruud en Inge, en wij mochten wat messen van jullie lenen].
Groter leed bij deze nieuwe Olympe was de lekkage aan de voorzijde van de tent, waar op de hoeken water verzamelde en flink naar binnen kwam. En dit was niet door ontbrekende dopjes. In dit geval zat enerzijds al (nog) een een te repareren scheur. Op de ander hoek was de oorzaak nog onduidelijk; rek, krimp of fout? Ze moesten voor meer dingen terug naar de dealer en hopelijk is eea goed opgelost. 
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal