de vernieuwde Safari Lodge

Gestart door muis, januari 06, 2013, 02:14:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

muis

Hierbij de informatie die ik van De Wit heb ontvangen

muis

Op de Safari Lodge zijn nog een paar aanpassingen gedaan:

-   Rits van de voorwand is deelbaar. Hierdoor is het mogelijk om de voorwand trapsgewijs neer te zetten.
-   Voorwand is oprolbaar gemaakt.

kweep

Vorig jaar hebben we voor het eerst met een vouwwagen gekampeerd (Alpen Kreuzer Parade SL). Die hebben we vorige week ingeruild op het nieuwe model Safari Lodge. In de meivakantie gaan we er voor het eerst mee weg... we hebben er zin in!

muis

Veel plezier ermee :J Gebruikers ervaringen zijn hier altijd welkom

elektroboer

Hoi Kweep,

Hoe is de vakantie bevallen? Wij overwegen ook om de Logde aan te schaffen. Ik ben vooral benieuwd hoe de wagen tent wordt opgezet, is dat openklappen en klaar? Of moet je dan nog de slaapcabines aan haken? Op youtube e.d. kan ik geen mooi filmpje vinden helaas. En het opzetten van de voortent, hoe lang doe je daarover?

Ik ben benieuwd  :P

kweep

We hebben de vouwwagen inmiddels twee keer opgezet. De wagentent is niet moeilijk, gaat hetzelfde als het opzetfilmpje van kampeerplein ( Cabanon opzetinstructie ) en volgens mij de meeste Cabanon's. De slaapcabines moet je nog wel ophangen, kun je niet laten zitten, anders kan je de matras niet vastzetten als je in gaat klappen. Zijn dacht ik 12 haakjes per cabine. En dan heb je nog een hemeltje tussen de slaapcabines, ook twaalf haakjes. Wagentent doe ik in mn eentje in een minuut of 20-25.

De voortent is behoorlijk meer werk, bestaat ook uit een stuk. Uitzetten van het frame was even puzzelen, de handleiding geeft daar eigenlijk geen info over, over de oversteek al helemaal niet. Om het kuipgrondzeil netjes in te ritsen, moet je alles wel goed recht zetten. We hebben alleen het kuipzeil in de tent gebruikt, die van de luifel nog niet. Met slecht weer voor een langere periode zouden we dat denk ik wel doen, als je dan de voorwand helemaal voorin zet heb je echt een enorme ruimte. Het all-season doek is niet zwaar, dat maakt het opzetten wel weer wat lichter. De oversteek is wel weer aan beide kanten vijf stokken en spanbanden, met nog een stok die helemaal van voor naar achter horizontaal loopt. Maakt het natuurlijk wel af. Ik schat dat ik nu voor de voortent 1,5 uur nodig zou hebben (als het droog is en met een beetje doorwerken...) 

Al met al best wat werk, maar dan staat er ook wel wat.... de hoge wanden vind ik een groot pluspunt. Het doek droogt ok snel en evt kun je water er nog af vegen, trekt er niet in.

Lastigste punt vind ik nog het strakzetten van het dak, als je de stokken niet hoog genoeg zet krijg je snel dat er water op het dak blijft staan.   

Kortom, voor ons gezin op dit moment de beste optie (lekker ruim voor de kids (4 en 7), warm genoeg voor moeders en stoer genoeg voor pa... :-) )

hurenkam

Heb hem gezien bij de Wit, vindt het een prachtige wagen, de mooiste Cabanon naar mijn mening (mijn vrouw vondt hem niet mooi dus voor ons geen optie), maar had ook wel gezien dat er erg veel stokken bij de voortent zaten == veel opzetwerk.
Hij is wel heerlijk ruim, en met die opdeelbare voorwant kun je lekker veel varieren.
Hoe was de meijvakantie bevallen?

olaf

Blijft mooi. We gaan komende vrijdag naar de Wit. Zal daar de vernieuwde Safari Lodge nog eens in het echie gaan bewonderen. :>
The need for the many outweigh the needs of the few

elektroboer

Kweep, bedankt voor de uitgebreide reactie! Zo te lezen is het toch meer werk dan ik had geschat. Wij zoeken iets dat in een uur kan staan. Vorige week ben bij de wit gaan kijken, toen viel me op dat het bed te klein is voor mij. Helaas is deze mooie tent dus niet voor ons bedoeld. We kijken nu naar een columbia, chamonix of Europa camper. Vooral die laatste is ook erg groot. Nu hopen dat deze in een uur is op te zetten, ik denk het niet...  :#

kweep

Met zn tweeën red je het wel in een uur, alleen niet. Denk dat voor de Europa Camper hetzelfde geldt.

peertjes

Op mp een safari logde uit 2011 te koop, bieden
Antoinet in N Br
(niet vernieuwd)

hurenkam

Citaat van: elektroboer op mei 26, 2013, 07:26:49 PM
Kweep, bedankt voor de uitgebreide reactie! Zo te lezen is het toch meer werk dan ik had geschat. Wij zoeken iets dat in een uur kan staan. Vorige week ben bij de wit gaan kijken, toen viel me op dat het bed te klein is voor mij. Helaas is deze mooie tent dus niet voor ons bedoeld. We kijken nu naar een columbia, chamonix of Europa camper. Vooral die laatste is ook erg groot. Nu hopen dat deze in een uur is op te zetten, ik denk het niet...  :#
:off
De meeste cabanon wagens staan niet al te snel (al is een mercury beduidend sneller dan een safari lodge, en uitzondering is wellicht de malawi). Als je een grote en toch snelle vouwwagen wilt, zou ik eens naar de trigano olympe kijken.
http://www.trigano-trailertents.com/olympe%E2%80%93trailer-tents/modele-en-8.html

kweep

Was vorige week even bij De Wit voor een paar dingetjes en zag dat er nu ook als extra een voorwandpaneel met muskietengaas leverbaar is. Zag er goed uit, komt op het verlanglijstje voor volgend jaar. Kost 249 euro, niet goedkoop, maar lijkt me de moeite waard.

dennispater

Poeh, een uur totaal voor de Manga vind ik al net zat. Dan nog cabines erin hangen, bedden opmaken, koelkast en keuken installeren, hoek voorraadkast, tafels en stoelen, kom zo op 2,5 uur totaal.

Wel een gave vouwwagen om te zien, veel kampeerplezier!

Traveller

Supermooie vouwwagen! Wij stonden er ook een tijd naar te kijken maar hadden o.a. vanwege alle stokken besloten de Safari Lodge niet verder te overwegen maar verder vonden we hem erg mooi. Veel plezier ermee!

Groeten,
Judith