Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat voor gasfles???  (gelezen 16115 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brazic

  • Gast
Wat voor gasfles???
« Gepost op: januari 12, 2013, 01:16:37 pm »

Goede middag mensen :J
wij zijn dit begonnen met het goede voornemen om voortaan tegaan kamperen
nu hebben wij een leuke Jamet Arizona gekocht uit 1999 om het te gaan proberen
nu vroegen wij ons af wat voor gasfles hebben we nodig voor het keukentje.
alvast bedank voor de reacties. :zw
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #1 Gepost op: januari 12, 2013, 01:26:58 pm »

Past alleen een fles in van ca. 2,5 kg. CampinGaz fles, de grootste, past zondermeer. Maar is erg duur. Je hebt ook van die groene flessen van 2,5 kg, maar daar is lastig aan te komen. Er zullen ongetwijfeld meer zijn. Hier op het forum vind je daar nog een Topic over. Zelf gebruiken wij voor onze Jametic een 5 kg fles. Die zetten we achter de keuken, daar is ruimte zat. Grote voordeel is dat dit de goedkoopste variant is in aanschaf en prijs van de hervulling. Wij nemen er overigens 2 mee, 1 voor de keuken en 1 voor de gaskachel. Voor de prijs van een vulling voor de CampinGaz had ik een nieuwe 5kg incl. vulling.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #2 Gepost op: januari 12, 2013, 02:12:04 pm »

indien je er met de zoekfunctie niet uit komt op dit forum, hierbij een van de links naar het onderwerp gasfles;
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,8455.0.html


en uiteraard van harte welkom op dit forum en alvast veel (kook)genot met jullie Arizona!
Gelogd
live life outdoors

wegbaas

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #3 Gepost op: januari 13, 2013, 10:39:47 am »

Wij hebben in onze Roadmaster idd de groene 2,5 kg fles.
Is prima toereikend voor een vakantie van 3 weken.
Voordeel is dat je onderweg het gasstel nog kan gebruiken, als je een 5 kg fles koopt zal ie er naast moeten, wat onderweg een beetje lastig is....
Veel voorpret alvast!
gr.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #4 Gepost op: januari 13, 2013, 11:25:22 am »

Wij hebben in onze Roadmaster idd de groene 2,5 kg fles.
Is prima toereikend voor een vakantie van 3 weken.
Voordeel is dat je onderweg het gasstel nog kan gebruiken, als je een 5 kg fles koopt zal ie er naast moeten, wat onderweg een beetje lastig is....
Veel voorpret alvast!
gr.
Onderweg gebruiken we beslist de keuken niet, dus ook niet erg dat de gasfles(sen) in de wagen liggen. We kopen wel een bakkie koffie ergens.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

wegbaas

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #5 Gepost op: januari 14, 2013, 07:54:21 pm »

Onderweg gebruiken we beslist de keuken niet, dus ook niet erg dat de gasfles(sen) in de wagen liggen. We kopen wel een bakkie koffie ergens.

Hallo....we zijn wel Hollanders, he?
Wat denk je dat de koffie kost langs de snelweg?
Das toch al snel 2,50..... :H :H
gr.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #6 Gepost op: januari 15, 2013, 07:52:58 am »

Hallo....we zijn wel Hollanders, he?
Wat denk je dat de koffie kost langs de snelweg?
Das toch al snel 2,50..... :H :H
gr.
Jaaaa. en dat keer het aantal personen waarmee je reist. Beste aanslag op je vakantiebudget.  :#
Nee, ff echt rusten na vele uren van reizen en niet als een Poolse chauffeur je eigen potje koken. En de puber wil ook wel iets lekkers na al het geslobber uit een flesje. Koekje der bij. (iets lekkers dan).
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #7 Gepost op: januari 15, 2013, 09:15:38 am »

Hallo....we zijn wel Hollanders, he?
Wat denk je dat de koffie kost langs de snelweg?
Das toch al snel 2,50..... :H :H
gr.

Wie zegt dat we langs de snelweg rijden? En even van de snelweg af in een leuk dorpje is veel leuker.
Nog goedkoper trouwens is een thermoskan met koffie meenemen voor tijdens de pauze.

Ik zag trouwens iets staan over de gasflessen liggen in de auto. Ik meen vorig jaar begrepen te hebben
dat dat niet altijd erg verstandig is. Ik was vorig jaar ook nog een greenhorn. Neerzetten is veiliger.

Groetjes
Hans
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #8 Gepost op: januari 15, 2013, 10:08:12 am »

Wie zegt dat we langs de snelweg rijden? En even van de snelweg af in een leuk dorpje is veel leuker.
Nog goedkoper trouwens is een thermoskan met koffie meenemen voor tijdens de pauze.

Ik zag trouwens iets staan over de gasflessen liggen in de auto. Ik meen vorig jaar begrepen te hebben
dat dat niet altijd erg verstandig is. Ik was vorig jaar ook nog een greenhorn. Neerzetten is veiliger.

Groetjes
Hans
Bij ons liggen de gasflessen in de vw. Die wil ik beslist niet in de auto hebben. Staan of liggen maakt naar mijn mening niet zo veel uit. Ze liggen bij ons omdat ze staand niet passen vanwege de hoogte. Ik heb wel engere dingen gezien, gasflessen die gewoon naast de tent/vw/caradinges staan, in de volle zon. daar heb ik meer moeite mee. Afgelopen zomer ook in Frankrijk meegemaakt. Ineens een hoop gesis 30 meter verderop. weet niet wat er gebeurde, maar de gasfles was de oorzaak. Iets van een lekke slang ofzo. Ook niet lekker, halve camping in het gas te zetten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Muilwijk

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #9 Gepost op: januari 15, 2013, 08:46:55 pm »

Wij hebben de campinggaz flessen. Inderdaad een stuk duurder, maar wij doen ontzettend lang met een fles.
En de 2,5 kilo groene flessen zijn hier (bijna) niet te krijgen. Tip: als je voor campingaz gaat, koop op marktplaats
een (lege) fles, veel goedkoper als zelf een nieuwe kopen. Je ruilt hem gewoon om, en hebt zo een gekeurde fles.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #10 Gepost op: januari 15, 2013, 09:29:46 pm »

Tip: voor de 2,5 kg flessen kun je in de buurt van havens voor plezierjachtjes kijken. Die bootjes waren voor mijn 'dealer' reden deze flessen in het assortiment op te nemen. Navullen kan bij elk navulstation.
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #11 Gepost op: januari 16, 2013, 09:38:50 am »

Wij hebben de campinggaz flessen. Inderdaad een stuk duurder, maar wij doen ontzettend lang met een fles.
En de 2,5 kilo groene flessen zijn hier (bijna) niet te krijgen. Tip: als je voor campingaz gaat, koop op marktplaats
een (lege) fles, veel goedkoper als zelf een nieuwe kopen. Je ruilt hem gewoon om, en hebt zo een gekeurde fles.

Dat heb ik maandag dus net gedaan  :#

Wij hebben een grote groene van 5 kilo voor de keuken en sinds afgelopen weekend hebben we een Safari Chef. Aangezien ik niet een tweede van 5 kilo in mijn disselbak erbij wil hebben en die nieuwe van campinggaz zo asosiaal duur zijn, heb ik een tweede hands 907 gekocht bij mij in de buurt (voor 20 euro en is zelfs nog halfvol  :J ).
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #12 Gepost op: januari 16, 2013, 09:44:28 am »

Overigens was ik afgelopen weekend bij Obelink waar ze dus ook gasflessen verkopen. Zag dat een "oude" groene 5kg flessen met vulling met de datum tot 2014 te koop hadden voor 10 euro  :)

Ik heb geen idee hoeveel wij nog in de onze hebben zitten (na 2 zomervakanties en 2 pinksterweekenden), maar voor dat bedrag ga je dan toch geen dure flessen kopen. Dan koop je over 2 jaar weer een nieuwe andere "oude" fles van een tientje. Ze zijn allemaal controleerd dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #13 Gepost op: januari 16, 2013, 10:40:58 am »

Overigens was ik afgelopen weekend bij Obelink waar ze dus ook gasflessen verkopen. Zag dat een "oude" groene 5kg flessen met vulling met de datum tot 2014 te koop hadden voor 10 euro  :)

Ik heb geen idee hoeveel wij nog in de onze hebben zitten (na 2 zomervakanties en 2 pinksterweekenden), maar voor dat bedrag ga je dan toch geen dure flessen kopen. Dan koop je over 2 jaar weer een nieuwe andere "oude" fles van een tientje. Ze zijn allemaal controleerd dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Die fles staat dan al even. Beetje vreemd bij een zaak als Obelink, daar verwacht je een hogere omzetsnelheid. Is maar de vraag of er nog gas in zit. Wellicht door inruil of zoiets verkregen.
Wij zijn met de 907 van CampinGaz al een keer flink op de koffie gekomen in Hongarije. En probeer daar maar eens een nieuwe te kopen. Lukte gelukkig d.m.v. bijvullen met LPG. Volgens mij moest de fles vol zijn, maar na anderhalve week koken was de fles leeg. Die grappen wil ik niet weer. Voorheen deden we ongeveer 3 x 3 weken toen we nog met de tent kampeerden met de 907. Daarom onze keus voor een groene van 5 kg. Bovendien hebben we de kachel mee, die we thuis ook gebruiken in garage en hobbykamer. Dus 1 fles is in ieder geval ieder jaar leeg.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

berkevelda

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #14 Gepost op: januari 16, 2013, 11:23:51 am »

Die fles staat dan al even. Beetje vreemd bij een zaak als Obelink, daar verwacht je een hogere omzetsnelheid. Is maar de vraag of er nog gas in zit. Wellicht door inruil of zoiets verkregen.

Ze hebben daar schappen vol staan met inruil flessen. Dat maakt mij niet uit want ze zijn allemaal gecontroleerd. Dat zijn die flessen van campinggaz ook allemaal.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal