Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoe pak ik de Cabanon Manga in??  (gelezen 5326 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk: kampeermiddel : Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Hoe pak ik de Cabanon Manga in??
« Gepost op: februari 20, 2013, 11:00:00 pm »

Met Pasen gaan we voor het eerst met de vouwwagen op pad (heb geen bermkeuken)
Hebben jullie tips voor het meenemen van bagage? Ik heb een disselbak en een imp. met daarop een 330 liter koffer.

Mijn vrouw wil graag onze kleren (m/v/j3/j5)in bakken doen en alle "vaste" inventaris in de bankbakjes.
ik heb de afgelopen maanden allerlei kampeermeuk mee naar huis gesleept om mee te nemen..

Ik heb geen zin om eem verlengstuk achter de vouwwagen te lassen....

Wat is wijsheid? Vouwwagen, disselbak en 330 liter imperial

Dank
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Hoe pak ik de Cabanon Manga in??
« Reactie #1 Gepost op: februari 20, 2013, 11:05:43 pm »

Voor het inpakken van de Manga begin je met het aanschaffen van voldoende inpakpapier. Wellicht dat je een grote rol direct bij de fabrikant van aanschaffen. Je doet het papier voorzichtig om de Manga heen, het breekt snel. Doe het niet bij regen, inpakpapier kan slecht tegen regen.

En nu serieus: in de wagenbak liggen bij ons de tafel, de stoelen, het trapje,... In de bankjes de stokken, de slaapzakken, ...., in de keuken de borden enzo. Oftewel, alles wat er na een kampeertrip niet uit hoeft. En dan is de wagen vol. Boven op de wagen de tent en onderzeil.

In de disselbak de koelbox, de Skottelbraai (groot kl*te onding), gas, en nog veel meer meuk.

Kleren enzo in tassen in de auto mee.
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk: kampeermiddel : Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Hoe pak ik de Cabanon Manga in??
« Reactie #2 Gepost op: februari 20, 2013, 11:07:17 pm »

 : :H :H :H :H :H :H :H :H
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Hoe pak ik de Cabanon Manga in??
« Reactie #3 Gepost op: februari 20, 2013, 11:15:26 pm »

Hoi kien, wij hebben idd ook de vaste inventaris in de bankjes, en de keuken spullen in de keuke maar die heb jij niet dus die zal je ook zoveel mogelijk in de bankjes kwijt moeten. Verder hebben wij 2 camping kastjes, de stokken en het opdekmatras in het middenpad liggen o en ook het opstapje en de scottelbraai.

Bovenop de vouwwagen onder het zeil gaan 2 standen stoelen en 3 klapstoelen, de voortent, luifel, bezem en een speelkleed, het tenttapijt zou je daar ook nog wel bij kwijt kunnen denk ik, dat hebben wij op de keuken liggen.

De disselbak, (heb je zo'n grote Cabanon bak? ) daar gaat echt zo vreselijk veel in, let alleen wel op je kogeldruk, niet te veel zware dingen erin doen!
Wij hebben daar de ondertentjes, porta potti incl vloeistof daarvoor, de haringen en toebehoren, vuilnisbak, stoffer en blik en vlak voor we gaan prop ik hem vol met slaapzakken en kussens

De rest, tafel, koelkast en kleding en een kratje met etenswaren gaan in de auto. Nou hebben wij een flinke bak (Renault grand espace) dus ik hoef nooit zo op te letten wat ik meeneem dus meestal krijg ik de auto ook nog wel redelijk vol... ::)

Maar zo heb je misschien een idee hoe je het zou kunnen doen... :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk: kampeermiddel : Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Hoe pak ik de Cabanon Manga in??
« Reactie #4 Gepost op: februari 20, 2013, 11:43:00 pm »

We hebben inderdaad zo'n mega-bak op de dissel. Ook een imperiaal voor een dakkoffer, handig maar we zijn er ook achter gekomen dat dit de ruimte om extra materiaal onder het zeil te doen beperkt... Elk nadeel heb z'n voordeel...

Valt me op dat jullie de bakruimte niet vol stouwen met bakken.....
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Hoe pak ik de Cabanon Manga in??
« Reactie #5 Gepost op: februari 21, 2013, 03:54:40 pm »

We hebben inderdaad zo'n mega-bak op de dissel. Ook een imperiaal voor een dakkoffer, handig maar we zijn er ook achter gekomen dat dit de ruimte om extra materiaal onder het zeil te doen beperkt... Elk nadeel heb z'n voordeel...

Valt me op dat jullie de bakruimte niet vol stouwen met bakken.....

Klopt, wij stapelen kratjes in de auto... :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.256
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Hoe pak ik de Cabanon Manga in??
« Reactie #6 Gepost op: februari 21, 2013, 05:02:01 pm »

en zonder bermkeuken zal het helemaal uitkijken zijn dat je kogeldruk niet te hoog wordt....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk: kampeermiddel : Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Hoe pak ik de Cabanon Manga in??
« Reactie #7 Gepost op: februari 21, 2013, 10:23:34 pm »

Ik wil met de kogeldruk proberen zo rond de 65 kilo te komen, kan de skibox ook nog verder naar achteren doen om dat voor elkaar te krijgen... Onze net aangeschafte koelkast help ook niet mee...
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Hoe pak ik de Cabanon Manga in??
« Reactie #8 Gepost op: februari 22, 2013, 11:05:01 am »

Wij hebben de voorloper van de Cabanon (Conway) De wagenbak is hetzelfde (bij de cabanon hooguit breder)

In de wagen zelf gaat alles dat we er ook in laten liggen. tenttapijt, voortent, picknicktafel, 2 kastjes, ladenkastje met bekers bestek ed, stokken voortent, stokken luifel, luchtmatras, klapstoelen, jerrycan

in de bankjes: haringen, doosjes met extra elastieken ed, spelletjes, gordijnen, benzinelamp, radio, kachel,

onder het zeil: 2 klapstoelen, slaapzakken, dekbed

in de disselbak: koelbox en kussens

in de keuken, pannen, borden, alles voor koffie
in de auto: tassen met kleding
Gelogd

dennispater

  • Gast
Re: Hoe pak ik de Cabanon Manga in??
« Reactie #9 Gepost op: maart 02, 2013, 08:12:11 pm »

Wij hebben de spullen die je alleen met kamperen nodig hebt in de bankjes liggen, zoals bestek, borden, bekers, lamp, gasfles, luchtbedden voor op het water, etc. In de disselbak hebben wij de haspel, trapje, koelbox (Mobicool Hybride) en het wc-tje. Op de tent leggen we dan nog 2 campingstoelen (crespo) en achteraan nog onze campingtafel (Defa de luxe ovaal). Als laatste schuiven we in het middenpad 3 kratten met kleren en dan nog een krat met wat boodschappen (blijven Hollanders), dus totaal precies 4 kratten in het middenpad. Dan hebben we in de auto alleen nog het tenttapijt en het bedlinnen.

Succes!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal