Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Mercury-> matrassen  (gelezen 10962 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.415
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Cabanon Mercury-> matrassen
« Gepost op: maart 14, 2013, 02:17:16 pm »

Beste forumgangers,
Sinds enkele maanden ben ik aan het meelezen hier op het forum en heb al zeer nuttige informatie weten te vinden over de Cabanon vouwwagen. Na jaren met tent te hebben gekampeerd willen we nu toch wat luxer gaan kamperen en zijn na diverse modellen en merken vouwwagens gezien te hebben, helemaal enthousiast geworden over de Cabanon vouwwagens en dan de type Mercury.  Wij zijn van plan om deze maand een nieuwe Cabanon Mercury 2013 aan te gaan schaffen maar ik heb nog enkele vragen waar jullie misschien mee kunnen helpen :)

Hoe ervaren jullie de matrassen in deze vouwwagen? zou het bv nodig zijn om een dekmatras aan te gaan schaffen? Of volstaan de meegeleverde matrassen prima?
We twijvelen enorm aan welk type bermkeuken we gaan aanschaffen..De basic of de luxe..Ik heb op dit forum inmiddels een topic gelezen van een hele handige doe het zelfer die zelf een water aansluiting heeft gemonteerd, ,maar wat is nu écht ideeal? Ik heb het idee dat een basic bermkeuken veel meer opbergruimte heeft, maar aan de andere kant een waterkraantje met afvoer is dan ook wel weer  handig...

Wie heeft er verder nog tips?

Alvast bedankt!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #1 Gepost op: maart 14, 2013, 02:33:59 pm »

Mijn ervaring is dat slapen een heel erg persoonlijke ervaring is. Wij hebben een bedplank bij onze Cabanon, en tegenwoordig hebben ze van die plankjes (hoe heet dat ook alweer), dus ik weet niet in hoeverre ik dat kan vergelijken.

In ieder geval, wij slapen er prima op, drie weken lang. Is het hetzelfde als thuis? Nee, zeker niet. Verwacht ik dat? Nee ook niet. Denk ik er wel eens over na om ze te vervangen door die van de matrasvakman? Ja, maar ik weet niet zeker of dat nou zo veel beter slaapt. Als iemand zegt dat het wél zo is wil ik het graag weten, dat is net de drempel om het toch te doen.

Het materiaal waarvan de matrassen gemaakt zijn is niet echt denderend, dat is van dat simpele schuimblablabla spul.

In de kraantjes topic was en ben ik voorstander van mét kraantje, dus hier ook. Ik blijf het met kinderen erg fijn vinden.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #2 Gepost op: maart 14, 2013, 02:37:16 pm »

Van harte welkom op dit leuke, informatieve en behulpzame forum.
Erg veel plezier, maar ook "wijsheid" gewenst, bij het kiezen van de voor jullie perfecte klapper. En dan voor de toekomst superveel mooie klapmomenten en vakantieplezier ermee. :zw
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #3 Gepost op: maart 14, 2013, 05:52:53 pm »

Welkom! en alvast veel klapplezier gewenst!

Over de bedden in de mercury weet ik niets, maar wat betreft je vraag over het kraantje met afvoer, dat is persoonlijk. Wij hadden een RM family S met kraan en afvoer en gebruikte deze weinig. In onze nieuwe CC Flexi hebben we geen kraantje en gaan we gebruikmaken van een jerrycan of flessen water. Wanneer je zoekt op "kraantje" vind je nog veel meer meningen en ervaringen.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.415
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #4 Gepost op: maart 14, 2013, 08:45:30 pm »

Qwaga, die gedachte heb ik dus enerzijds, met jonge kinderen die wij ook hebben lijkt het me super handig om water bij de hand te hebben, maar neemt dit dan geen "bergruimte"in beslag die je dan ook goed kunt gebruiken? En dan bv maar snoetenpoetsers meenemen en de handen mee poetsen indien nodig? Beetje dubben nog hoor...

Miss BBQ dank voor je warme welkom :)
Villeke, ik zal nog even zoeken hier op het forum, bedankt voor de tip!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #5 Gepost op: maart 14, 2013, 11:09:03 pm »

Wij moeten voor zes personen spullen mee nemen, en dus ook voor zes personen borden, bestek, bekers en pannen. Wij ervaren geen ruimte gebrek. Helaas wel een grote afwas.
Gelogd

Henny304

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 86
  • Merk: kampeermiddel : Ex- Mercury nu Malawi 2.0
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #6 Gepost op: maart 15, 2013, 09:42:00 am »

Over een weekje gaan wij onze Cabanon Mercury halen  :> Maar zonder water aansluiting.

In de Trigano die we hiervoor hebben gehad hadden wij dat ook niet. We zijn begonnen met kamperen toen de kinderen 1,3 en 5 jaar waren. Handen wassen...loop je even naar het toiletgebouw (kan er meteen een plas gedaan worden).
We hebben wel buiten de tent een waterzak staan voor nood gebruik. (Er wil nog wel eens een beker omvallen ofzo, (of twee)  ::)
Als je een waterkraantje aansluit, moet je ook weer een emmer of iets dergelijks hebben voor de water opvang... die moet weer (tijdig  :J) geleegd worden... en dat is nou net iets wat wij zouden vergeten... Dus voor ons geen water in de tent... we gebruiken de gootsteen als extra opbergruimte  :O
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #7 Gepost op: maart 15, 2013, 04:28:40 pm »

Ook wij gebruiken het kraantje niet. In de vorige keuken had ik zelfs alles verwijderd. Misschien dat ik dat nu weer ga doen. Gootsteen is een ideale fruitschaal en andere bergplaats. Handen etc. wassen doen we in toiletgebouw. vakantie, dus tijd zat. Water voorraad hebben we in een 2 liter melkfles. Makkelijk vers en schoon te houden. wat je ook hebt, sjouwen moet je toch. Hetzij met vers water, hetzij met afvalwater. daarnaast blijft de keuken wel lekker netjes als je niet telkens er met water loopt te knoeien, want de meeste keukens zijn daar niet echt op gebouwd. En met kleine kinderen weet je het wel. Mijn handen passen overigens helemaal niet in dat minuscule wasbakje. Maar het is allemaal een kwestie van eigen smaak.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Qwaqa

  • Gast
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #8 Gepost op: maart 15, 2013, 04:43:22 pm »

Voordat we de hele discussie opnieuw doen, wie kan het linkje vinden naar het oude kraantje wellus/nietus topic?
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.415
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #9 Gepost op: maart 19, 2013, 09:34:28 am »

Voordat we de hele discussie opnieuw doen, wie kan het linkje vinden naar het oude kraantje wellus/nietus topic?

Ik krijg hem niet boven water  :)
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #10 Gepost op: maart 19, 2013, 09:55:41 am »

Ik kon het ook niet vinden, maar het is er wel... Ergens....
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #11 Gepost op: maart 19, 2013, 10:30:53 am »

Ik ken wel de samenvatting   :)

sommige mensen vinden het niets/niet nodig
sommige mensen vinden het erg handig/wel nodig

Beide groepen hebben argumenten waarom zij, voor hun situatie gelijk hebben..
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #12 Gepost op: maart 19, 2013, 11:01:33 am »

Ja. Zo iets was het inderdaad.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #13 Gepost op: maart 19, 2013, 03:53:34 pm »

Puur persoonlijk dus...
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Richard

  • Gast
Re: Cabanon Mercury-> matrassen
« Reactie #14 Gepost op: maart 19, 2013, 05:39:26 pm »

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal