espresso op de camping en warm water ?

Gestart door eRJee71, maart 31, 2013, 03:31:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

eRJee71

Hallo,

Aangezien wij nogal echte espresso liefhebbers zijn zouden wij graag tips krijgen van mede kampeerders voor het maken van een heerlijke espresso. Zijn er ervaringen met de handpresso (www.handpresso.nl).

Hiernaast graag ervaringen over warmwater kraantjes en de bereiding van warmwater (is er een campingboiler op de markt? )

TallGuy212

Wij gaan op vakantie naar Italie... Op onze camping staat een apparaat, zo groot als onze wagenbak. Geweldige espresso voor 1 euro 25.

In de tent zelf doe ik het met een espressopotje en goede, zeer goede koffie. Medium maling is het beste.

C5CCV

Wij nemen gewoon ons Nespresso apparaatje van thuis mee en voor warm/kokend water hebben we een electrsiche waterkoker paraat.

Ik heb nog wel even zitten kijken naar die kleine boilers voor in een caravan.
http://www.kampeermarkt.com/Truma-Boiler-EL-14.html
Even los van de kosten van zo'n ding zou dat best in een keuken van een CC passen maar wij gebruiken over het algemeen toch altijd water uit een fles. Vandaar dat wij de hele watervoorziening uit de keuken gehaald hebben.

marcmuts

Citaat van: eRJee71 op maart 31, 2013, 03:31:40 PM
Aangezien wij nogal echte espresso liefhebbers zijn zouden wij graag tips krijgen van mede kampeerders voor het maken van een heerlijke espresso. Zijn er ervaringen met de handpresso (www.handpresso.nl).
Die gaat je als echte espressoliefhebber zwaar tegenvallen. Kun je beter een espressoapparaat met relatief lage wattage kopen en een plek zoeken met fatsoenlijke CEE aansluiting.
Is zoiets niets voor je: http://tinyurl.com/bpovz37

Swede

deze Presso werkt uitstekend. Enige wat je nodig hebt is kokend water, dus gas of electra is een must.
Wij gebruiken hem thuis ook regelmatig. Voordeel is dat je iig hete espresso maakt. De meeste koffiezetters (zelfs die voor thuis) geven wat de lauwe spul...

Presso espresso machine makes a flat white coffee

live life outdoors

Swede

live life outdoors

poldertoerist

Volgens mij is een espressokannetje dan de beste oplossing.

Want:
Ambachtelijk
Heet
makkelijk mee te nemen
past ook op een 1 pits brandertje

voor 18 euro weet je alles!

http://www.goldencoffeeboxwebwinkel.nl/shop/Voccelli---Espressokan---6-kops---Aluminium-p-16314.html
Adventure Awaits

Alex

Zit er hier sterk aan te denke om het Nespresso apparaatje lekker mee te nemen.
1250 wat hebben we toch wel op de camping.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Swede

live life outdoors

Frankie

Ik denk dat ik eens ga kijken of ik deze in de vouwwagen ingebouwd krijg:
:#

Marinajl

Wij hebben ook gewoon zo'n espresso kannetje mee voor op het gas. heerlijk vind ik het om zo koffie te zetten op de camping, lekker kneuterig. En... ook nog heerlijke koffie.

Cdr

1 word wakker, denk aan koffie
2 ga water halen
3 zet water op en wacht tot de ketel stoomwolken geeft
4 zet ondertussen thermoskan, filterhouder en filter klaar
5 meet schepjes koffie af
6 schenk ongeveer 3 x kokend water op
7 bekijk het kunstproces wat zich voltrekt als de laatste waterdruppel door de koffie gaat
8 geniet van de rust en de stilte
9 ga met mijn vers gezette koffie( er smaakt weinig beter in de buitenlucht voor de tent) voor de tent zitten en kijk toe hoe de wereld ontwaakt

C5CCV

D'r is iets voor te zeggen zoals je het mooi omschrijft; echter mijn 'probleem' is dat ik de enige ben die koffie drink en dan ook nog vaak maar 1 kopje en dan is zo'n Nespresso apparaatje wel handig.

poldertoerist

Citaat van: nunogconway op maart 31, 2013, 09:29:59 PM
D'r is iets voor te zeggen zoals je het mooi omschrijft; echter mijn 'probleem' is dat ik de enige ben die koffie drink en dan ook nog vaak maar 1 kopje en dan is zo'n Nespresso apparaatje wel handig.

Dat heb ik ook een tijd gehad en toen zette ik de filterhouder gewoon rechtstreeks op de beker!

Maar dat is geen espresso. (soms wel sterk ::) )
Adventure Awaits