tolwegen Frankrijk

Gestart door MarionMulder, april 06, 2013, 10:08:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarionMulder

Geweldig dit forum en jullie behulpzame reacties. Weer een puntje minder om zorg van te hebben. (Als je toch die eerste keer maar hebt gehad h?)

C5CCV

Als je een Creditcard hebt dan zou ik daar altijd mee betalen; dan kunnen ze je ook niet oplichten. Vaak gaat het ook nog sneller.
Wij zijn een keer fors opgelicht en lieten ze ons het maximale bedrag voor die doorgang betalen (er stonden toen vaak bordjes met tarieven voor zo'n afrekenpunt), terwijl we net de route waren opgereden. Maar omdat je soms ook vooruit voor een route betaalt wisten wij op dat moment niet beter. Toen we kort daarna bij een volgend poortje waren drong het pas tot ons door dat er iets niet in de haak was.
Voor vertrek zou ik ook nog je wagen goed opmeten want als die onder de 2m1 blijft ben je (meestal) via die CB poortjes wel veel sneller.

Pepsy

Wij gaan dit jaar met een VW busje naar Frankrijk, wij hebben wel een liber T badge, weet er iemand of je moet meer betalen als een gewone auto voor een busje?

Mieke

Zoals al vaker gezegd is, zolang hij niet hoger is dan 2 meter (of 2 meter en een klein beetje), je moet niet meer betalen voor zo'n busje. Wij reden vroeger met een Hyundai H200 en vielen altijd in tarief 1. Dus haal je meter even  boven en meet je busje even na.

frankmulder

Nog leuker: bestel via Aprr.fr een zendertje (kostte mij toen 10 euro, maar dit bedrag krijg je eerste keer teruggestort) en rij als Nederlander door de abonnement poortjes. Erg leuk om in het hoogseizoen langs de mede landgenoten te rijden en niet in de file te staan.

Yella

Citaat van: frankmulder op april 17, 2013, 08:27:43 AM
Nog leuker: bestel via Aprr.fr een zendertje (kostte mij toen 10 euro, maar dit bedrag krijg je eerste keer teruggestort) en rij als Nederlander door de abonnement poortjes. Erg leuk om in het hoogseizoen langs de mede landgenoten te rijden en niet in de file te staan.
Heb die site even bekeken, maar ken geen woord Frans. Met de vertaler erover is het ook nog moeilijk te begrijpen. Hoe heb je dat zendertje precies besteld? Wil eigenlijk toch ook wel graag eerst meer weten nog hierover.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

Misschien is er iemand die een aparte topic wil maken over hoe dit te bestellen?
Hebben velen wat aan denk ik.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Pepsy

Hierbij een NL versie

http://www.tolltickets.com/country/france/libert.aspx?lang=nl-NL

Tevens voor andere landen

Alex

Kijk daar kunnen we iets mee.
Maar let wel op de service kosten.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

TallGuy212

Zou het na invoerng van S?PA niet gewoon mogelijk zijn om zelf zo'n ding te kopen? Eenmalig een paar euro en geen servicekosten.

Blackraven

https://www.telepeagepourtous.fr/fr/particulier/souscrire/en_ligne
Ik heb er ook een en voor zover ik weet is APRR de enige die zonder al te veel problemen buitenlanders voorziet van zo'n kastje.
Enige voorwaarde is een creditcard.
Verder ben ik ook niet een ster in Frans, maar deze site is 'pretty straight forward' in goed frans.  W:

edit: ohja, behalve de aanschaf- en verzendkosten die wel ergens vermeld zijn, betaal je per maand dat je hem gebruikt ?1,60 bovenop de normale tolkosten.

poldertoerist

mijn schoonouders zijn echte Frankrijkgangers. hele route's stippelen ze uit bij voorkeur voorbij de tolwegen en niet er over. Toen wij voor het eerst naar frankrijk gingen kregen we ook dat advies. Ik sloeg dat natuurlijk in de wind en ging gewoon lekker over de tolwegen. ik spreek geen woord Frans maar heb nog nooit (ook niet in de tijd dat we met Fiat Ducato en Knaus caravan gingen) het idee gehad voor een verkeerd poortje te staan. Ook de files kan ik mij niet voor de geest halen. Soms wel een paar auto's voor je maar that's it.

Kortom, geen zorgen maken en gewoon op het meest voor de hand liggende poortje afcrossen, betalen en weer verder.

Adventure Awaits

Boompje

Kan redelijk Frans lezen. Kosten zijn ? 10,- eenmalige inschrijving en ? 10,- verzendkosten buiten Frankrijk. Hebben ons toch maar aangemeld aangezien we in 't hoogseizoen gaan en toch bij voorkeur over de tolwegen. En op het hele vakantiebudget maken deze eenmalige kosten niet veel uit en we hoeven ons nooit meer af te vragen of we voor het goede poortje staan  :J
Quitters never win, winners never quit

Lutgerink

Citaat van: Boompje op april 17, 2013, 11:00:37 PM
Kan redelijk Frans lezen. Kosten zijn ? 10,- eenmalige inschrijving en ? 10,- verzendkosten buiten Frankrijk. Hebben ons toch maar aangemeld aangezien we in 't hoogseizoen gaan en toch bij voorkeur over de tolwegen. En op het hele vakantiebudget maken deze eenmalige kosten niet veel uit en we hoeven ons nooit meer af te vragen of we voor het goede poortje staan  :J

+1
Ik heb ook zo'n kastje en ben er super blij mee! (bij google chrome kun je de hele website met 1 muisklik zo vertalen naar Nederlands).
Het vermijden van tolwegen heb ik 1 keer geprobeerd, maar ben met gierende banden weer snel terug gereden naar de tolpoortjes, de snelwegen welke geen tolwegen zijn lijken wel op de Belgische snelwegen, en dan achter een kolonne gepensioneerden aanrijden (niet kwaad bedoeld) die 4 dagen over hun rijs kunnen doen......nee bedankt, onze ervaring is dat de tolwegen lekker doorrijden, goed zijn van kwaliteit en over het algemeen schone rustplaatsen.
Dus voor mij  Viva le France en viva de tolpoortjes maar dan wel met kastje achter de voorruit :-)
Op vakantie in DE Parade :-)

Blackraven

Als je over de RN rijdt, zie je veel meer van Frankrijk dan wanneer je over de autoroute raast op weg naar je eindbestemming.
Het heeft beide zijn voors en tegens. Vorig jaar veel RN gereden, dit jaar waarschijnlijk veel autoroute.
Kwestie van keuzes, maar in elk geval heb je de keuze tussen wel of geen tol. Vive la France  W: