tolwegen Frankrijk

Gestart door MarionMulder, april 06, 2013, 10:08:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarionMulder

Op onze opel zafira plaatsen wij, tijdens de reis, een dakkoffer. Wij zullen daardoor hoger dan 2 meter zijn. Ik heb een aantal vragen:

1> kunnen wij gewoon door de credit card tolpoort?
2> Betalen we dan ook een hoger tarief?
3> Ik kan absoluut geen Frans lezen dus kan iemand me vertellen wat de tarieven ongeveer zijn? (We gaan naar de dordongne)

Alvast Dank!

Richard

De bagage en de fietsen op het dak van de auto tellen niet mee qwa hoogte van de auto.
alleen de hoogte van het voertuig telt.
Bij de poortjes zie je precies waar je wel en niet door kan..weet je het niet zeker stop dan ff een 10 tal meter voor de tolpoort en kijk ff goed, anders wordt het achteruit rijden met een  vouwwagen.....en boze automoilisten achter je...

TallGuy212

Ad vraag 1 en 3:

Neem een creditcard mee en pak het poortje met het CB logo erboven. Zijn onbemand en bedragen worden in cijfers getoond. Gebeurt overigens ook als je met muntjes moet betalen. De bedragen worden altijd ook in cijfers weergegeven. Geen probleem dat je het Frans niet machtig bent. De CB rijen zijn vaak fors korter....

En achteruit rijden met de aanhanger... Kan ook gebeuren als een spanjaard een 5 euro biljet in de kaartlezer van de creditcard probeert te steken en er gewoon helemaal niets van begrijpt. Vervolgens rij je het poortje ernaast in en krijgt de auto voor me het voor elkaar om, terwijl hij uit het raam hing om te betalen, zijn auto de muur in te rijden. Dus twee keer achteruit met de motortrailer erachter.... Altijd leuk die tolwegen.

bensi

Citaat van: MarionMulder op april 06, 2013, 10:08:54 PM
Op onze opel zafira plaatsen wij, tijdens de reis, een dakkoffer. Wij zullen daardoor hoger dan 2 meter zijn. Ik heb een aantal vragen:

1> kunnen wij gewoon door de credit card tolpoort?
2> Betalen we dan ook een hoger tarief?
3> Ik kan absoluut geen Frans lezen dus kan iemand me vertellen wat de tarieven ongeveer zijn? (We gaan naar de dordongne)
Alvast Dank!
1: Ja
2: Nee
3: plan je route even m.b.v. Viamichelin, dan krijg je een aardig beeld van het bedrag aan tol dat je kwijt bent op die route.  http://www.viamichelin.nl/
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

leeuw

Tarief lille parijs 15,70 en parijs vierzon 19,10 dus in totaal 34,80 enkele reis
Dit geldt natuurlijk als je via antwerpen richting parijs gaat

Zie onderstaande link
http://www.autoroutes.fr/FCKeditor/UserFiles/File/Tarifs%2022%20février%202013.pdf

Edit: kopieer even de hele link naar je internet browser. Gaat wat mis in de url

Of kies de downloadlink op deze pagina
http://www.autoroutes.fr/en/key-rates.htm

MarionMulder

Maar als ik dit dan zie...

http://www.ladepeche.fr/content/media/image/zoom/2010/02/01/201002011718.jpg

Dan lijkt het toch dat de max hoogte wel belangrijk is..

C5CCV

Bij mijn weten kun je met een MPV met dakkoffer niet door CB poortjes, de combinatie is te hoog. Op de foto is nog sprake van een gordijn, maar dat is niet altijd het geval. Soms is het gewoon een (beweegbare) stang. De doorrijhoogte is in ieder geval begrensd op 2m1.

Mieke

Citaat van: nunogconway op april 07, 2013, 09:47:45 AM
Bij mijn weten kun je met een MPV met dakkoffer niet door CB poortjes, de combinatie is te hoog. Op de foto is nog sprake van een gordijn, maar dat is niet altijd het geval. Soms is het gewoon een (beweegbare) stang. De doorrijhoogte is in ieder geval begrensd op 2m1.

Wij rijden er met onze dakkoffer gewoon onder door, geen enkel probleem, stang of gordijn wiebelt soms een beetje. hangt natuurlijk wat af van de hoogte van je wagen. Wij rijden met een Nissan quahqai en dat is nu toch ook geen echt laag wagentje. Als je al een busje hebt en je zet daar nog een dakkoffer op tja...dan zal het niet lukken natuurlijk. ;)

MarionMulder

Oke, dus voor de zekerheid dan maar beter niet door de poortjes met een begrensde doorrijhoogte. Maar qua tarief moet dat dus niet uitmaken?

Zijn er ook onbegrenste poortjes waar je met credit card kunt betalen? Moet je anders gepast betalen? (Tolenvelopjes maken dan...)

RobB

Volgens mij accepteren ze allemaal een CC, zeker de onbemande. Let wel op de speciale poortjes voor auto's met een abonnement (TelePeage), daar kan je niet in:

Waarom kiezen tussen een vouwwagen of een caravan?

Palafima

Tarief maakt idd niks uit. Hoogte kan volgens mij niet. Wij hebben met dakkoffer en Mondeo station al niet veel ruimte over!

Mieke

Zoals ik al zei, wij rijden met dakkoffer, balkje wiebelt maar dat doet echt niks aan het tarief! Met fietsen op het dak zou ik het wel niet doen.
Vorig jaar viel het me op dat er veel minder linten en begrensde doorgangen stonden misschien stappen ze er vanaf?

Als er een prentje staat met een mannetje en cash geld dan zit er altijd iemand om geld te ontvangen en hoef je niet gepast te betalen.
Volgens mij kan je zelfs bij de bemande met een kaart betalen maar daar ben ik niet zeker van. Als er CC staat kan je altijd met je kaart betalen.

Een tip, als het mis gaat met het tarief bij een onbemande post en je hebt met je kaart betaald druk dan altijd op het knopje voor een betaalbewijsje (reçu). Je kan thuis via de site een formulier invullen en je krijgt je teveel betaalde geld terug gestort. Het overkwam ons vorig jaar met onze vouwwagen, de onbemande post rekende tarief 2 aan. ::)

Alberik

Citaat van: Mieke op april 07, 2013, 07:19:51 PM
Als er een prentje staat met een mannetje en cash geld dan zit er altijd iemand om geld te ontvangen en hoef je niet gepast te betalen.
Volgens mij kan je zelfs bij de bemande met een kaart betalen maar daar ben ik niet zeker van. Als er CC staat kan je altijd met je kaart betalen.

Bij bemande poortjes kun je ook gewoon met een creditcard betalen.

sannie75

wij hebben dus geen credit card en ik moet eerlijk zeggen dat de eerste peage toch altijd een klein stress momentje veroorzaakt...wel poortje moetsn we hebben, tis telkens weer de vraag...

het is een keer misgegaan maar we werden er gelukkig door vriendelijke landgenoten tussen gelaten  :#

Blackraven

http://nl.franceguide.com/praktische-informatie/Betalen-bij-de-tolpoortjes.html?NodeID=124&EditoID=89081
Hier kun je precies zien wat de symbolen boven de tolpoortjes betekenen. dus groene pijl is in principe altijd goed ;)