voortent kruipt naar boven, pen van stok blijft niet in gaatje tent.

Gestart door jochenmeyns, april 13, 2013, 08:30:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

jochenmeyns

Hallo

Ik ben Jochen en we hebben deze week een Tago Bay Ranger 2000 gekocht. Er zat echter geen handleiding bij dus ik heb wat zitten zoeken om de voortent op te zetten ::). Ik krijg zeer moeilijk de tent over de pennen van de hoeken. Als ik ze er dan over krijg en span de tent op, kruipt de tent automatisch naar boven en zitten die pennen niet meer door de ogen. Kan iemand me helpen bij dit probleem. Een stappenplan om de voortent op te zetten zou ook welkom zijn. We hebben gerjak zelf ook gecontacteerd maar zij hebben daar geen handleiding van liggen zeggen ze.

Alvast bedankt!
Jochen

C5CCV

Wij hadden dat met onze vorige vouwwagen ook wel eens (Conway). Dat was het gevolg van het te ver uitschuiven van de horizontale stokken die vanaf de wagentent naar het voorframe liepen. Wellicht is dat bij jullie ook het geval.

Overigens zijn er ook dopjes voor die je die pen kunt drukken; dan kan er ook geen water meer inlopen.

jochenmeyns

Alvast bedankt voor de reacties.

Citaat van: nunogconway op april 13, 2013, 09:43:51 PM
Wij hadden dat met onze vorige vouwwagen ook wel eens (Conway). Dat was het gevolg van het te ver uitschuiven van de horizontale stokken die vanaf de wagentent naar het voorframe liepen. Wellicht is dat bij jullie ook het geval.

Overigens zijn er ook dopjes voor die je die pen kunt drukken; dan kan er ook geen water meer inlopen.

Dat dacht ik ook. We kunnen de diepte regelen maar de breedte staat op z'n minimum. Bij de breedte heb ik het gevoel dat hij te veel gespannen staat op minimale stand. Misschien ga ik daar wat van de horizontale buis afslijpen.

Citaat van: muis op april 14, 2013, 12:14:54 AM
Mogenlijk heb je iets aan het volgende topic. http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=6277.0

Veel plezier met de Tago :J

Dit is een ander type voortent dat eraan hangt (Tago Ranger). Bij ons is het een Tago Bay Ranger. Daar vinden we geen info over.

Bedankt!

C5CCV

Citaat van: jochenmeyns op april 14, 2013, 07:37:10 AM
............... We kunnen de diepte regelen maar de breedte staat op z'n minimum. Bij de breedte heb ik het gevoel dat hij te veel gespannen staat op minimale stand....................

Dan is waarschijnlijk de tent wat gekrompen doordat hij in vochtige toestand niet goed afgespannen heeft gestaan; als je de buizen bedachtzaam inkort kan er niet veel mis gaan.