Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gasfles bijna leeg?  (gelezen 7287 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koning265

  • Gast
Gasfles bijna leeg?
« Gepost op: mei 02, 2013, 08:12:35 pm »

Misschien een hele simpele vraag, maar hoe weet je of je gasfles BIJNA  leeg kan zijn? Ik wil eigenlijk niet na 1 keer koken er achter komen dat hij helemaal leeg is. Ik weet dat ze op heel veel campings (in het buitenland) die flessen omruilen. Maar als ik honger heb wil ik niet nog eens extra wachten tot ik eten heb. Haha.  ooit 1x gehad toen had ik de smaakloze ravioli die net warm gemaakt was en mijn man moest 'noodgedwongen' friet en biefstuk halen in de cafetaria. Wat vervelend nou. :-). Kun je het echt aan het gewicht van de fles voelen??
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Gasfles bijna leeg?
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2013, 08:24:34 pm »

Meestal staat het vul-gewicht op de fles. Dus: volle fles wegen (=totaalgewicht)....en als later het totaalgewicht met het volledige vul-gewicht is verminderd mag je friet gaan halen  :P :#
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Gasfles bijna leeg?
« Reactie #2 Gepost op: mei 02, 2013, 08:25:18 pm »

Ongeveer wel ja. Maar niet precies genoeg om te weten of het bijna op voor deze ene kookbeurt.

Je hebt ook van die magnetische labels die je op je gasfles kan doen. Hoe goed die zijn weet ik niet. Wij hebben overigens altijd en reserve gasfles mee.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Gasfles bijna leeg?
« Reactie #3 Gepost op: mei 02, 2013, 08:35:31 pm »

op sommige flessen staat ook het gewicht van de fles vermeld (tarra). Als je het totaal weegt min het tarra heb je het gewicht aan gas.  :**
Gelogd
live life outdoors

Koning265

  • Gast
Gasfles bijna leeg?
« Reactie #4 Gepost op: mei 02, 2013, 08:48:57 pm »

Meestal staat het vul-gewicht op de fles. Dus: volle fles wegen (=totaalgewicht)....en als later het totaalgewicht met het volledige vul-gewicht is verminderd mag je friet gaan halen  :P :#

Dat had ik dus al niet opgemerkt. :-)

Reserve fles is ook een goed idee.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Gasfles bijna leeg?
« Reactie #5 Gepost op: mei 02, 2013, 09:59:56 pm »

Ongeveer wel ja. Maar niet precies genoeg om te weten of het bijna op voor deze ene kookbeurt.

Je hebt ook van die magnetische labels die je op je gasfles kan doen. Hoe goed die zijn weet ik niet. Wij hebben overigens altijd en reserve gasfles mee.

Ik heb zo'n magnetisch label vorig jaar gekocht...voor dat geld kun je beter een zak frites gaan halen..werkt voor geen meter. :N
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Gasfles bijna leeg?
« Reactie #6 Gepost op: mei 03, 2013, 12:22:03 am »

+1

Is nu speelgoedmeter voor de kids.

Ik weeg mijn flessen (primagasflessen)
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gasfles bijna leeg?
« Reactie #7 Gepost op: mei 03, 2013, 06:08:04 am »

Op de zeer bekende groene gasfles van 5 kg staat het "Tarra" gewicht. (van de fles) Meestal ongeveer 6,9 kg. Als je de fles nu weegt, trek je het Tarra er vanaf en weet je hoeveel kg er nog in de fles zit. Overige flessen hebben w.s. ook een gewichtsvermelding.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.672
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Gasfles bijna leeg?
« Reactie #8 Gepost op: mei 03, 2013, 06:55:37 am »

Tip bij het wegen: je gebruikt uiteindelijk weinig gas per kookbeurt, dus als er nog 'maar' een halve kilo inzit, hoef je er niet over in te zitten. Ruim voldoende om te koken...

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

toonvkr

  • Gast
Re: Gasfles bijna leeg?
« Reactie #9 Gepost op: mei 03, 2013, 08:46:41 am »

Om precies te weten wat er in zit, zou je hem aan moeten sluiten op een brander, deze op vol vermogen aanzetten, en dan de tijd meten hoe lang die brander brandt. :#
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Gasfles bijna leeg?
« Reactie #10 Gepost op: mei 03, 2013, 12:45:54 pm »

Het is bijna niet te meten. En zeker de laatste onsjes gas is bijna onmogelijk. Een weegschaal is gewoon te onnauwkeurig. Ik merk het aan het feit dat de branders niet meer so enthousiast suizen.

Ik heb 2 904 tankjes en een groene. De 904 is voor de keuken en er is dus altijd 1 reserve. Die groene is eigendom en laat ik elk seizoen vullen omdat je toch alleen het bijgevulde gas betaald. Dat was helemaal leeg dus  vanmorgen 5 kilo erin, dus we kunnen er weer ff tegenaan.
Gelogd

Koning265

  • Gast
Gasfles bijna leeg?
« Reactie #11 Gepost op: mei 03, 2013, 08:06:38 pm »

Bedankt voor de reacties iedereen. We gaan eens kijken of een 2e gasfles iets is voor ons. En agh, een friet biefstuk is ook niet zo erg. :-p
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Easy
Re: Gasfles bijna leeg?
« Reactie #12 Gepost op: mei 03, 2013, 09:40:42 pm »

Wij hebben altijd 2 blauwe gasflessen bij ons. 1 grote en 1kleine!!!
Ik denk toch echt dat dat het handigste is om niet zonder te zitten tijdens het koken.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal