Route ivm "zwarte zaterdag" Frankrijk

Gestart door Palafima, mei 05, 2013, 09:03:06 AM

Vorige topic - Volgende topic

papajur

@ blackraven

Dus rijdt van Holland naar Parijs.
Daar zet je je auto op een trein jizelf+famlie op een andere.
Alle 2 de treinen rijden naar Zuid-Frankrijk daar haal je auto weer van de trein.

ALS ik het zo goed begrepen heb is dit geen erg omslachtige manier van reizen?
Of is het dan puur dat jij 's nachts slaapt en toch verder reist?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Vikbol

Wij zijn de laatste jaren ook steeds op zaterdag vertrokken. Dit was toen wel begin / midden juli. Niet te vroeg vertrokken ca. 6 - 7 uur uit midden NL. Parijs gewoon kortste route genomen (binnenste ring) met bagagewagen en gewoon met stroom meerijden.  Eigenlijk nauwelijks met problemen 800 - 900 km afgelegd.
Dit jaar (eind juli) wel voor gekozen om op zondag te vertrekken vanuit NL.

Blackraven

@papajur
helemaal correct.
Het is idd vrij omslachtig, maar ik hoef niet het hele stuk te rijden dan en ben toch in 2 dagen op bestemming.
Maar ik weet dank zij dit topic wel een beetje wat m'n opties zijn, de autotrein is de duurste en omslachtigste.
Na het ontbijt vertrekken en dan tot 's avonds laat doorrijden klinkt ook goed, ik heb nog 2 maanden de tijd om te bedenken hoe en wat.
De camping was helaas al geboekt voordat ik er achter kwam dat het zwarte zaterdag was, volgend jaar beter opletten ;)

Qwaqa

Citaat van: Blackraven op mei 29, 2013, 11:25:23 PM
.
Hoewel de kids de TGV ook wel zien zitten, 300km/u :#
.
Daar merk je eigenlijk niets van. Maar de trein is natuurlijk wel lekker ontspannend.

Verstuurd van mijn Nexus 4

Krizz

Ik vind de route over Le Mans - Poitiers erg fijn rijden... ja is een stuk(je) om maar je kan zo Parijs en de route du soleil overslaan...
De nieuwe snelweg langs Reims westwaarts rijd super.

Eventueel tussenstop HIER doen met groot risico dat je wat langer blijft hangen.
The KubbKing is dead... long live the New King