Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Luifel Cabanon  (gelezen 3871 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dorus_jolan

  • Gast
Luifel Cabanon
« Gepost op: mei 20, 2013, 10:26:47 am »

Hallo allemaal,
Voor de weekendjes weg was ik aan het denken om een luifel (die je aan de wagenbak ritst) te kopen voor onze Cabanon Columbia, kosten ?500. Nu vroeg ik me af of dit het waard is of dat ik net zo goed de voortent op kan zetten zonder kuipzeil.
Als er bij de luifel nu veel minder werk hebt met opzetten vind ik het prima. Maar in het geval dat je nog steeds 2 of 3 boogstokken nodig hebt zal het qua tijd niet zoveel schelen.

Is er iemand die me hierin van info kan voorzien?
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk: kampeermiddel : Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Luifel Cabanon
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2013, 10:39:58 am »

Staan ook al een paar topics over de luifel op dit forum (gisteren één geplaatst voor de manga)   8)

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=11781.0

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=6778.0
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2013, 10:41:49 am door Kien »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Luifel Cabanon
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2013, 08:15:42 pm »

Wij hebben hem net gekocht, het is net zoveel werk als de zonneluifel aan de voortent, dus 1 boogstok en spanbandjes eraan, klaar.  :>
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

dorus_jolan

  • Gast
Luifel Cabanon
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2013, 04:04:23 pm »

Dat scheelt dus veel werk. Ik had namelijk het idee dat het niet heel veel werk scheelde als je alleen de voortent opzet zonder kuipzeil oid. Maar zal dus wel veel tijd en werk schelen.

Past de zonneluifel er ook nog aan? Lijkt me namelijk wel maar kan het niet goed vinden.

Sannie heb je er toevallig een foto van?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Luifel Cabanon
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2013, 05:19:27 pm »

Aan de luxe luifel van de Columbia kan alleen een zonne luifel zoals die van de neptune. Helaas kan de zonne luifel van de Columbia daar niet aan. Er zit namelijk geen rits aan die helemaal tot op de grond doorloopt.

Ik heb er nog geen foto's van gemaakt...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

dorus_jolan

  • Gast
Luifel Cabanon
« Reactie #5 Gepost op: mei 22, 2013, 12:05:51 am »

Geen zonneluifel eraan? Wat is dat voor knudde oplossing? Krijg je die er ook niet voor ?500 bij zeker?
Met deze kennis weet ik nog niet zo zeker of ik de luifel wel ga kopen.... Misschien heb ik dan voor ?500 minder er wel voor over om de voortent zonder kuipzeil etc op te zetten zodat ie meer fungeert als overkapping (met wand erin). Effectief scheelt het dan dus maar 2 boogstokken, voor een weekendje hoef ik die haringen er ook niet in te doen. Ook hoef ik dan niets voor de keuken te verzinnen.

Of heb jij een heel andere mening sannie?


Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Columbia
Re: Luifel Cabanon
« Reactie #6 Gepost op: mei 22, 2013, 07:52:25 am »

Komt er niet teveel spanning op de voortent te staan als je het kuipzeil niet gebruikt? Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Luifel Cabanon
« Reactie #7 Gepost op: mei 22, 2013, 07:59:54 am »

Op het kuipzeil staat geen spanning verder, die zit er alleen ingeritst dus dat lijkt me geen probleem.
Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Columbia
Re: Luifel Cabanon
« Reactie #8 Gepost op: mei 22, 2013, 12:00:44 pm »

Ik zou wel kijken of je extra zwarte steekpootjes aan de boogstokken kunt zetten. Dan staan ze wat steviger en blijven ze beter op hun plaats staan.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Luifel Cabanon
« Reactie #9 Gepost op: mei 22, 2013, 01:39:19 pm »

Dan zou ik toch gewoon het kuipzeil gebruiken hoor, dat maakt ook bijna geen verschil...

Haringen doen wij eigenlijk toch al minimaal...

Wij hebben vorig jaar met een overnachting ( we hadden alleen de wagebak opgezet) regen gehad, en hebben uiteindelijk toen de kids op bed lagen samen in de auto gezeten...dit vonden wij zo'n armoe dat we toch de luxe luifel gekocht hebben, zodat we in ieder geval droog buiten kunnen zitten en de keuken ook wat beschutter hebben staan...

Aangezien we er toch al over dachten om hem aan te schaffen heeft de nieuwe Chamonix ons over de streep getrokken. Deze gaat namelijk de Columbia vervangen en wellicht dat de specifieke Columbia accesoires dan niet meer te koop zijn...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal