Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tips gevraagd voor opzetten Alpen Kreuzer Parade 2004  (gelezen 5474 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stevie B

  • Gast
Tips gevraagd voor opzetten Alpen Kreuzer Parade 2004
« Gepost op: mei 21, 2013, 12:32:48 pm »

Beste forum leden,

Wij hebben vorig jaar een AK parade aangeschaft, maar moeten hem nog voor de eerste keer opzetten. Natuurlijk moeten we zelf ook even uitdokteren hoe dit gaat, maar om al te veel opstartproblemen te voorkomen ben ik even benieuwd of iemand nog handige tips heeft bij het opzetten van deze vouwwagen. Wat zijn lastige punten tijdens het opzetten? Het hangt natuurlijk van de ervaring af, maar hoeveel tijd kost het ongeveer om de AK op te zetten? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten,

Steven
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Tips gevraagd voor opzetten Alpen Kreuzer Parade 2004
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2013, 01:04:02 pm »

In het instructie boekje staat het goed beschreven.
Ik heb ook nog een videoband weten te bemachtigen deze geeft een goede uitleg. De videoband moet echter nog wel even digitaal gemaakt worden (dus wie dit kan PB maar even), deze film zou ik op Youtube kunnen zetten zodat een ieder er plezier aan kan beleven.
Ik zelf begin (na het waterpaszetten) met de harde deksel uit te klappen en de middelste (vierkante) buis met automatisch vergrendeling systeem omhoog zetten. vervolgens de buizen naar de zijkant trekken (zijde harde deksel) en deze vergrendelen. Vervolgens andere kant uitklappen en de buis daar naar de zijkant uittrekken en deze vergrendelen. Daarna de nok vastzetten met de vergrendeling. De slaapcabines met klemmen vastzetten en het tentdoek over de wagen trekken. Alle verticale ritsen dichtdoen en als laatste degene bij de deur, voordat je deze dicht doet even naar binnen gaan, rits dichtdoen en dan vervolgens de tent opspannen.
Zorg ervoor dat wanneer je de voortent plaatst, de gaten waarin de pennen komen van de voortent buizen vrij zijn. Het is handig eerst de voortent eraan te ritsen, deze op de wagentent te leggen en dan het buizenframe neer te zetten (niet te ruim de buizen uitschuiven). De voortent over het frame trekken (LET OP DAT DE PUNTEN AAN HET BUIZENFRAME JE TENTDOEK KAPOT MAKEN!). Vervolgens voortent afspannen. de luifel gaat ongeveer op dezelfde manier als de voortent.
Het werkje is binnen een uur wel gedaan, ik zelf doe als ik er zin in heb alle elastieken plaatsen dezelfde dag nog anders geniet ik eerst van de eerste dag en die ik het de volgende dag. De scheerlijnen zet ik wel gelijk.
Het is een heel verhaal, maar wanneer je het voor de eerste keer doet is het van belang goed uit te kijken als het doek niet tussen scharnieren komt of ergens te strak staat waardoor kans op scheuren groter is. Het is best een leuk werkje en valt uiteindelijk best mee.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

Stevie B

  • Gast
Re: Tips gevraagd voor opzetten Alpen Kreuzer Parade 2004
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2013, 01:44:11 pm »

Helaas heb ik zelf die videoband niet, maar jouw beschrijving lijkt me al een hele duidelijke instructie, die ik zeker mee ga nemen bij het eerste keer opzetten. Lijkt me ook een leuk klusje, heb er in ieder geval veel zin in om het te gaan proberen. Mocht je de videoband alsnog kunnen uploaden naar Youtube dan hoor ik het graag van je. Dank je wel!

Ervaringen van anderen zijn uiteraard ook welkom, ben benieuwd.

Groeten,

Steven
Gelogd

bart1960

  • Gast
Re: Tips gevraagd voor opzetten Alpen Kreuzer Parade 2004
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2013, 09:32:43 pm »

In het instructie boekje staat het goed beschreven.
Ik heb ook nog een videoband weten te bemachtigen deze geeft een goede uitleg. De videoband moet echter nog wel even digitaal gemaakt worden (dus wie dit kan PB maar even), deze film zou ik op Youtube kunnen zetten zodat een ieder er plezier aan kan beleven.
Ik zelf begin (na het waterpaszetten) met de harde deksel uit te klappen en de middelste (vierkante) buis met automatisch vergrendeling systeem omhoog zetten. vervolgens de buizen naar de zijkant trekken (zijde harde deksel) en deze vergrendelen. Vervolgens andere kant uitklappen en de buis daar naar de zijkant uittrekken en deze vergrendelen. Daarna de nok vastzetten met de vergrendeling. De slaapcabines met klemmen vastzetten en het tentdoek over de wagen trekken. Alle verticale ritsen dichtdoen en als laatste degene bij de deur, voordat je deze dicht doet even naar binnen gaan, rits dichtdoen en dan vervolgens de tent opspannen.
Zorg ervoor dat wanneer je de voortent plaatst, de gaten waarin de pennen komen van de voortent buizen vrij zijn. Het is handig eerst de voortent eraan te ritsen, deze op de wagentent te leggen en dan het buizenframe neer te zetten (niet te ruim de buizen uitschuiven). De voortent over het frame trekken (LET OP DAT DE PUNTEN AAN HET BUIZENFRAME JE TENTDOEK KAPOT MAKEN!). Vervolgens voortent afspannen. de luifel gaat ongeveer op dezelfde manier als de voortent.
Het werkje is binnen een uur wel gedaan, ik zelf doe als ik er zin in heb alle elastieken plaatsen dezelfde dag nog anders geniet ik eerst van de eerste dag en die ik het de volgende dag. De scheerlijnen zet ik wel gelijk.
Het is een heel verhaal, maar wanneer je het voor de eerste keer doet is het van belang goed uit te kijken als het doek niet tussen scharnieren komt of ergens te strak staat waardoor kans op scheuren groter is. Het is best een leuk werkje en valt uiteindelijk best mee.

Een vraagje.

De voortent over de wagentent leggen, gaat dat makkelijk of moet je daar een opstapje (trapje) voor gebruiken?
We hebben nog geen ervaring hiermee, we moeten em voor de eerste keer nog opzetten, dus vandaar.
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Tips gevraagd voor opzetten Alpen Kreuzer Parade 2004
« Reactie #4 Gepost op: mei 26, 2013, 03:13:35 pm »

 Ik ben redelijk lang, dus zonder het opstapje lukt het mij wel, echter met het opstapje gaat het een stuk handiger, zeker als je de voortent over de buize heen trekt. Let op de punten van het buizenframe van de wagentent, ze kunnen de voortent gemakkelijk beschadigen.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

Stevie B

  • Gast
Re: Tips gevraagd voor opzetten Alpen Kreuzer Parade 2004
« Reactie #5 Gepost op: mei 28, 2013, 11:58:07 am »

Heb ik nog een vraagje:

De staanders (stangen/poten) onder de opengeklapte deksels (dus onder de slaapcabines): ik zie ze op sommige foto's loodrecht onder de deksels op de grond staan. Is dat de juiste manier of moeten ze juist enigszins schuin staan?
Kunnen overigens fietsendragers gewoon op de opengeklapte deksel blijven zitten, of moeten die er eerst afgehaald worden?

Alvast bedankt voor je reactie.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2013, 12:12:19 pm door Stevie B »
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Tips gevraagd voor opzetten Alpen Kreuzer Parade 2004
« Reactie #6 Gepost op: mei 28, 2013, 02:06:59 pm »

Heb ik nog een vraagje:

De staanders (stangen/poten) onder de opengeklapte deksels (dus onder de slaapcabines): ik zie ze op sommige foto's loodrecht onder de deksels op de grond staan. Is dat de juiste manier of moeten ze juist enigszins schuin staan?
Kunnen overigens fietsendragers gewoon op de opengeklapte deksel blijven zitten, of moeten die er eerst afgehaald worden?

Alvast bedankt voor je reactie.

De poten uitzwaaien totdat ze niet meer verder kunnen (iets schuin dus).
Fietsendragers kunnen gewoon erop blijven zitten.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

Stevie B

  • Gast
Re: Tips gevraagd voor opzetten Alpen Kreuzer Parade 2004
« Reactie #7 Gepost op: juli 17, 2014, 08:01:55 am »

Beste forum leden,

Hoe doen jullie dat: eerst de hoofdwagen, voortent en luifel opzetten en dan pas alles afspannen (de scheerlijnen en haringen met elastieken plaatsen), of doen jullie het afspannen van de hoofdwagen al na het opzetten van de wagentent, waarna de voortent en luifel eraan gekoppeld worden? Ik hoor het graag, alvast bedankt voor jullie reactie.
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Tips gevraagd voor opzetten Alpen Kreuzer Parade 2004
« Reactie #8 Gepost op: oktober 07, 2014, 08:57:48 am »

Ik zelf begin (na het waterpaszetten) met de harde deksel uit te klappen en de middelste (vierkante) buis met automatisch vergrendeling systeem omhoog zetten. vervolgens de buizen naar de zijkant trekken (zijde harde deksel) en deze vergrendelen. Vervolgens andere kant uitklappen en de buis daar naar de zijkant uittrekken en deze vergrendelen. Daarna de nok vastzetten met de vergrendeling. De slaapcabines met klemmen vastzetten en het tentdoek over de wagen trekken. Alle verticale ritsen dichtdoen en als laatste degene bij de deur, voordat je deze dicht doet even naar binnen gaan, rits dichtdoen en dan vervolgens de tent opspannen.

Daarna de voortent en luifel plaatsen, voortent kan pas volledig afgespannen worden NAdat de luiffel er aan zit anders kunnen de stokken van de luifel (waar de gaatjes in zitten) niet over de pennen heen van de stokken van de voortent.
Klinkt ingewikkeld maar valt echt wel mee.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal