Onderhandelen bij aankoop

Gestart door llpineapple, mei 24, 2013, 09:55:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

cahummel

Ik zou het altijd proberen. Als ze niet toegeven, gewoon midden in het gesprek opstaan en weggaan. Het lijkt me onzinnig dat je geen korting kunt bedingen. Op alle grote dingen die ik koop (auto, vouwwagen, bedrijfswagen) heb ik tot nu toe forse kortingen weten te krijgen. De meeste korting die ik ooit bedongen heb was op mijn huidige bedrijfswagen, die heb ik van 7500 naar 6500 weten te praten, en dan met APK in plaats van zonder.

Dus mijn devies is: probeer het gewoon uit, geen korting is gewoon onwelwillendheid van de verkoper. Blijf vriendelijk, maar maak duidelijk dat je geen intentie tot kopen hebt voor de huidige prijs. Dingen als: "wat kunt u aan de prijs doen" helpen niet, maar noem een concreet bedrag dat je in gedachten had, en begin altijd lager dan waarop je uit wilt komen.

llpineapple

Vandaag uiteindelijk een Cabanon Mercury bij een andere winkel gekocht. De verkoper is me met een waardebon voor de shop tegemoet gekomen. Gaat mij niet eens om het bedrag, wel om het gebaar!

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

rvesan

Gefeliciteerd met je Mercury

Qwaqa

Gefeliciteerd!

Verstuurd van mijn Nexus 4

Yvonne01

Gefeliciteerd!!!!
Veel plezier met jule vouwwagen'
Toevallig bij Pauw gekocht?

Wij hebben ook alleen bonnen voor de shop los kunnen peuteren, wel voor een hgere prijs dan het idee van de verkoper

Frankie

Citaat van: cahummel op mei 25, 2013, 05:52:19 PMDe meeste korting die ik ooit bedongen heb was op mijn huidige bedrijfswagen, die heb ik van 7500 naar 6500 weten te praten, en dan met APK in plaats van zonder.

Dus mijn devies is: probeer het gewoon uit, geen korting is gewoon onwelwillendheid van de verkoper.
Jij hebt het hier gezien de prijs en de APK van die bedrijfswagen over 2e hands verkoop. Dan klopt het, want dan is de verkoper nergens aan gebonden. Koop je nieuw, dan gaat die vlieger niet op, tenzij er eventueel sprake is van de verkoop van oude voorraad of oude modellen. Bij nieuwe aankoop kan er in klinkende munt hooguit wat gedaan worden in de vorm van een wat hoger bedrag voor de auto die je inruilt. En dat zal bij vouwwagens ook wel gelden. Maar dat heb ik zelf -gelukkig- nog niet meegemaakt.

superkoe32

Afgelopen weekend onze nieuwe Mercury opgehaald bij Pauwels in Almelo. Daarvoor enkele malen geweest en werden zeer vriendelijk geholpen. Dealer vertelde meteen dat hun goedkoopste waren van Cabanon, gewoon omdat hij onder de prijs gaat zitten mocht het bij de Wit of Siddeburen of een van de andere 2 dealers mocht de prijs daar toch afwijken.

Korting gekregen op de rijklaarmaakkosten die werden niet in rekening gebracht( scheelde 300 euro) waardebon gekregen voor 10% korting voor de zeer complete kampeer winkel op de begane grond en een weekendje gratis kamperen op een camping in Vasse. Mocht er dan wat aan de hand zijn kan je bellen en komt iemand helpen :+

Wij zijn tot nu toe zeer tevreden en gaan aanstaande weekend proefkamperen :> :>

olaf

Citaat van: superkoe32 op mei 26, 2013, 08:49:44 PM
Afgelopen weekend onze nieuwe Mercury opgehaald bij Pauwels in Almelo. Daarvoor enkele malen geweest en werden zeer vriendelijk geholpen. Dealer vertelde meteen dat hun goedkoopste waren van Cabanon, gewoon omdat hij onder de prijs gaat zitten mocht het bij de Wit of Siddeburen of een van de andere 2 dealers mocht de prijs daar toch afwijken.

Korting gekregen op de rijklaarmaakkosten die werden niet in rekening gebracht( scheelde 300 euro) waardebon gekregen voor 10% korting voor de zeer complete kampeer winkel op de begane grond en een weekendje gratis kamperen op een camping in Vasse. Mocht er dan wat aan de hand zijn kan je bellen en komt iemand helpen :+

Wij zijn tot nu toe zeer tevreden en gaan aanstaande weekend proefkamperen :> :>
Ook wij zijn regelmatig bij Pauwels wezen kijken. Helaas had hij voor ons geen geschikte 2e hands staan.  Hebben daar wel diverse uitbreidingen voor onze RM aangeschaft. Ook hebben we van Pauwels een instructie gekregen voor het opzetten.

Succes en veel plezier met je nieuwe Klapper
The need for the many outweigh the needs of the few

superkoe32

Olaf, ik zag zaterdag toevallig wel een 2 handse roadmaster staan die ze gingen opzetten...Geen idee of het is wat jullie zoeken, maar dacht ik zeg het even :)

olaf

Citaat van: superkoe32 op mei 27, 2013, 07:00:11 PM
Olaf, ik zag zaterdag toevallig wel een 2 handse roadmaster staan die ze gingen opzetten...Geen idee of het is wat jullie zoeken, maar dacht ik zeg het even :)
Dank je voor je TIP. We zijn uitgekomen bij de Roadmaster in Goirle. Waar we een zeer voor een scherpe prijs een gebruikte Roadmaster hebben aangeschaft.
Nogmaals dank voor het mee denken.
Oja na onze aanschaf kwam Pauwels met de Cabanon (onze 2e 1e keus) zeer mooie vouwwagens ga je geen spijt van krijgen. :> :>

superkoe32

Graag gedaan!!

Ik wens jullie ook veel plezier met jullie nieuwe Roadmaster  :)

dennispater

Zit hem idd meer in de opties, daar ze allemaal naar mijn idee de adviesprijzen aanhouden. Gratis ondertentjes bijvoorbeeld. Kijk naar een merk als Bose, alle winkels in NL verkopen die apparatuur voor hetzelfde geld, 0 concurrentie.

Traveller

Ons was het opgevallen dat bij de Wit meer ruimte was voor onderhandeling dan bij Pauw...

olaf

Citaat van: Traveller op augustus 07, 2013, 02:14:23 PM
Ons was het opgevallen dat bij de Wit meer ruimte was voor onderhandeling dan bij Pauw...
Echt niet dus..

Alex

Ligt vaak ook aan het merk de ene heeft betere marges als de andere.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden