matrassen scout pivo vervangen

Gestart door Loura, juni 13, 2013, 12:02:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Loura

Ik heb geen idee of ik het op de juiste plaats post, maar mocht het verkeerd staan hoop ik dat jullie me dat niet kwalijk nemen!

Er liggen in onze scout pivo oude matrassen. Nou ja, kunt het geen matrassen noemen vind ik persoonlijk; stukken schuimrubber met los hoesje er over. Ze zijn een keer nat geworden, dus een grote vlek in de ene, vlekken in de andere. Volgens mij heb ik er in 2008 prima op geslapen, maar wel met si-matje er onder. Nu zat ik te denken over nieuwe matrassen. Want nu ligt er aan beide kanten een si matje met een matras, wat nogal dik wordt met inklappen (vooral als je vergeet om dopje van je si matje open te draaien  ::)). Zou het een idee zijn om alleen een si matje er op te leggen?! Nu ligt er eree n matje van 5 cm aan de ene kant, andere kant weet ik niet eens (lag er in van onze vrienden). Aan beide kanten alles er uit en dan een si matje er in van 7 cm?! Ik heb altijd prima op de si matjes geslapen in een tentje, dus dat is geen probleem. Wat denken jullie? Volgens mij is het een voordeel dat je het dopje los draait en ze platter worden bij het inklappen... Want het inpakken moeten we nog even goed oefenen  8)

dekkkertje

Hoi Loura,

Ik heb er ook naar gekeken, maar het is erg lastig om goed matrassen te vinden. Op de eerste plaats is de maat (130x190) geen standaard maat en op de tweede plaats zijn de matrassen vaak te dik. Je kunt dan niet meer dichtklappen. Je kunt naar de speciaalzaak gaan voor boten/caravans etc maar daar betaal je behoorlijk. Waarschijnlijk meer dan dat je hele Scout waard is  :I
Toevallig hebben wij ook gekozen voor twee losse self-inflatables eronder en dat voldoet voor ons!