renovatie whiteboxkeuken naar greenbox en aanpassing wagenbak cocoon

Gestart door retteketed, juni 16, 2013, 01:25:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mieke

Citaat van: retteketed op juni 17, 2013, 10:45:03 PM
En ja hoor, er zijn nog wat knutselwerkjes in het verschiet (donker maken van de slaaptent)

Daar droom ik ook nog van, ik moet alleen nog een slaaptent vinden  :# Nieuw vind ik ze wat duur. tweedehands dan, man je wil niet weten wat ze nog durven vragen voor eentje van 23 jaar oud ::)

KenJo

Citaat van: Mieke op juni 18, 2013, 12:44:37 PM
Daar droom ik ook nog van, ik moet alleen nog een slaaptent vinden  :# Nieuw vind ik ze wat duur. tweedehands dan, man je wil niet weten wat ze nog durven vragen voor eentje van 23 jaar oud ::)
Kan je het niet na laten maken? Tentdoek lichtgewicht katoen kost circa 14 euro per meter bij Esvo, binnententdoek is de helft goedkoper. Met een naaimachine moet hget zelf te doen zijn of anders misschien via een "turkse" kledingmaker/stomerij/ reparateur ofzo. Meestal kan je wel een prijsje afspreken.
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

retteketed

Citaat van: KenJo op juni 18, 2013, 07:59:28 AM
@retteketed: heb je al enig idee hoe jij/ jullie de slaaptent donker gaan maken? Dat staat bij mij ook op de wenslijst en bij mij zijn de opties:

wassen met verf
vervangen door een zelfgemaakte cabine
gordijnen (douche-) gebruiken

groeten KenJo
tja, dezelfde ideeen heb ik ook.
verf, is een optie, maar ik ben bang dat de tent afgeeft wanneer nat is ingepakt.
of Laten maken door atelier (atomatent)
ben wel handig maar niet met naald & draad.... :(
douche gordijn lijkt met te benauwd....

Swede

misschien een raar idee, maar werkt dit niet veel makkelijker om het goed donker te krijgen?

zwarte stof zal ook nooit volledig donker zijn wanneer je de stof ook nog ademend wil laten. Anders kom je al snel op theaterdoek uit, dit is denk ik wel een stuk zwaarder.
live life outdoors

olaf

Citaat van: Swede op juni 18, 2013, 03:38:55 PM
misschien een raar idee, maar werkt dit niet veel makkelijker om het goed donker te krijgen?

zwarte stof zal ook nooit volledig donker zijn wanneer je de stof ook nog ademend wil laten. Anders kom je al snel op theaterdoek uit, dit is denk ik wel een stuk zwaarder.
Ik wil dan wel een blauwe rand.  :H  Is dat niet raar slapen met zo'n lap op je hoofd?
The need for the many outweigh the needs of the few

Klavertjes

Mijn man doet niet anders. Je hebt bij de drogist echt fijne comfortabele, wellicht bij reiswinkel, ANWB oid ook. Daarbij voel je echt niet dat je iets op je hoofd hebt.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

retteketed

Citaat van: Swede op juni 18, 2013, 03:38:55 PM

kan.
het is niet de bedoeling om het donker te krijgen.
het witte wat we nu hebben mag wel wat donkerder.
compleet donker is niet het doel....

vergelijk het met een donkergroene "de waard tent" of een donkere tent van AartKok..

nee, slapen met een soort van duikbril is geen optie, hoeveel goede ervaringen dan ook.

Blackraven

Citaat van: Klavertjes op juni 18, 2013, 04:19:07 PM
Mijn man doet niet anders. Je hebt bij de drogist echt fijne comfortabele, wellicht bij reiswinkel, ANWB oid ook. Daarbij voel je echt niet dat je iets op je hoofd hebt.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee, maar mijn kinderen helaas wel  ::)
En die zouden best wel iets langer mogen slapen 's ochtends en bijgevolg ik dus ook,
want tegen gejengel helpt geen enkel soort tentdoek...  :#

KenJo

idd gaat het niet zo om ons zelf maar om de kinderen. En onze slaapcabine's zijn wit en van dusdanige stof dat je er vrijwel doorheen kunt kijken, het is net geen muskietengaas zullen we maar zeggen. En daarnaast worden ze vies als we de wagen inklappen en is hjet een hel om ze los te maken. Dus vandaar dat onze voorkeur uitgaat naar een andere, zwaardere kwaliteit, stof. Uiteraard dan wel behandelt zodat ze vuilafstotend is.

Gisteren nog even gekeken wat douchegordijn (zwart en stof) kost: 29,95 per stuk. Dat is zo ongeveer dezelfde prijs per meter als tentdoek dus maar even gewacht tot ik de klapper voor de deur heb staan en dan eens goed gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.

Maar we dwalen een beetje af van de topic geloof ik..... :X
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Boompje

Is verduisterende gordijnstof niet een optie? Lijkt me comfortabeler dan een douchegordijn. Is volgens mij gewoon per meter te krijgen.
Quitters never win, winners never quit

peertjes

@retteketed
jullie hebben een zeer geslaagde verbouwing aan jullie 'kombuis' gedaan! Mooi en functioneel.

vraagje, waarom bij een dissel aan de andere zijde toch de keuken naar links willen opschuiven, zoals op foto.
voor de loopruimte zou het niet hoeven of is het vanwege betere stahoogte meer links onder de luifel? Ik las dat je lang bent.

Verdonkeren slaapgedeelte: ik probeer het eerst met een restje 'worteldoek' van de action. Eens gekocht voor nog geen 3,- (1,5 bij 8 m) en werkte achteraf niet handig als onderlaag op de grond en eigenlijk mag dit geen worteldoek heten. Dit spul heeft geen harde plastic vezels.
Het is wel zeer licht in gewicht en zacht soepel zoals fleece. In enkel of dubbel laags ga ik proberen het daglicht ermee te weren..  Nadeel van katoen of zwaardere stof is dat het door zijn eigen gewicht gaat hangen en minder strak tegen het dak te trekken is.

KenJo

Gordijnstof en zeker verduisterde gordijnstof is erg zwaar.

@ peertjes: dat spul ken ik ja, je ziet het niet veel. Het heet ook geen doek maar vlies en is in verschillende kleuren (zwart, grijs, geel en wit) te koop. Action blijft een rare winkel....

we klappen wat af!

peertjes

heb er alleen het zwarte vlies/vilt vandaan, en bovendien zijn andere kleuren minder geschikt voor verduistering ..

KenJo

Goed idee maar voordat we met zijn allen allerlei emails gaan sturen: 1 vrijwilliger namens de club hihihihi???

we klappen wat af!