F: Loire, Saint priest la prugne, camping Le Paradou

Gestart door magnamaniac, juni 25, 2013, 09:51:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

magnamaniac

Website: www.le-paradou.com
We hebben dit jaar voor het eerst een vouwwagen gekocht en zijn net terug van onze vakantie daarmee en ik kan alleen maar concluderen dat het voor herhaling vatbaar is 8)

Een kleine inleiding:
Begin dit jaar liet een collega van me een bommetje vallen door te melden dat ze stopt met haar werk omdat ze met haar verloofde (nu echtgenoot) een camping in Frankrijk heeft gekocht, Le Paradou in st. priest la Prugne, tussen Roanne en Vichy, zo'n 900 km rijden vanaf Nijmegen. Helemaal onbevooroordeeld ben ik dus niet in deze recensie, ik probeer de camping wat te promoten, maar ik vind mezelf een kritisch persoon, dus te zonnig beschrijven zal ik het ook niet. Na een tussenovernachting ter hoogte van Vesoul (ik vind 500-600km op een dag rijden m'n max, dan geniet ik meer van m'n vakantie) zijn we dan ook op de camping beland. Sorry als ik verder van de hak op de tak spring, ik schrijf zoals het in me opkomt

Het eerste wat meteen opvalt als je de camping op komt rijden is de grote fontein:

De campng beslaat alles bij elkaar ca. 9 hectare en heeft momenteel zo'n 50 plaatsen, waarvan een aantal op terrassen bij de 2 kleinere meertjes speciaal voor tenten. ook hebben ze 4 huisjes, een stacaravan en 2 ingerichte tunneltenten te huur, maar deze info is ook allemaal terug te vinden op de website.
Ze hebben 4 meren op het terrein, een mooie grote direct aan de kampeerweide en 2 kleinere, de stacaravan ligt aan een van deze 2.

(de eerste ochtend meteen ontbijt aan het meer:)

Achter op het terrein is nog het 4e meer verborgen, behalve een vers gemaaid pad hiernaartoe is het daar nog ongerepte natuur. Dit vooral omdat de vorige eigenaar er in 6 jaar geen onderhoud heeft gepleegd en daarvoor stond de camping 8 jaar leeg. Hierdoor kun je er wel lekker rustig ronddwalen en genieten van de natuur. Net na het achterste meer stikt het van de dierensporen zoals reeën, konijnen en volgens mij zelfs zwijntjes.
Als je van wandelen houd, hebben ze bij de receptie een map met diverse bewegwijzerde wandelroutes in de omgeving.
De kleine meren worden constant gevoed door kleine stroompjes vanaf de berg naast de camping, en de grote meren door een riviertje afkomstig van het nabijgelegen stuwmeer. Het water is hierdoor lekker fris en schoon en zit ook nog eens vol met vis.

Misschien valt het je al op, wij houden van rust en natuur, daar is deze camping ideaal voor. Zoek je volop vertier en animatieteams voor de kinderen, dan lees maar niet verder en kun je beter een andere camping kiezen :+ :+

Zoals gezegd zijn eva en Geertjan pas sinds maart eigenaar en in die korte tijd hebben ze al veel werk verzet:
Een nieuw toiletgebouw gebouwd, wat helaas nog niet open is, fijn die Franse bureaucratie :P Je moet nu dus nog gebruik maken van het toiletgebouw op de heuvel voor toilet, douche en (af)wasbakken of de toiletten in het hoofdgebouw.
Bij het toiletgebouw is al wel een werkend watertappunt en bij de kleine vijver hebben ze er ook 1 geplaatst.
De camping is voorzien van nieuwe verlichting, leuk verwerkt in berkenhouten stammetjes.
Rondom het grote meer en de kleine meertjes is er veel gesnoeid en diverse bomen gekapt zodat je het meer nu ook ZIET, zoals vanaf de heuvel bij de huisjes.

Of de camping ook goed geschikt is voor kinderen kan ik niet zo goed over oordelen, wij hebben zelf geen kinderen. er zij in elk geval 2 speeltuintjes, 1 bij de grote kampeervelden, inclusief enkel trampolines en 1 op de heuvel bij de huisjes. ook kun je er een waterfiets of kano huren en is er een zwembad van ca 10x5 meter.

Eva en Geertjan zijn in elk geval een enthousiaste en behulpzame gastheer en gastvrouw die voor iedereen tijd hebben voor een praatje of hulp (niet alleen voor ons als bekenden, voor iedereen :+ ) Je kunt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in elk geval bij minstens bij hen terecht in het winkeltje/receptie of restaurant/bar/terras. eva kookt trouwens ook prima dagmenu's.

Hopelijk klonk het allemaal niet teveel als een commercieel reclamepraatje, ik ben er gewoon ook erg enthousiast over en we zijn van plan volgend jaar dan ook terug te keren. Al is het dan waarschijnlijk zonder vouwwagen :X :$, maar met de motorfiets, ik heb er zo veel mooie toerweggetjes gezien. we huren dan gewoon een huisje ov stacaravan.

nog wat foto's van de camping:
1 van de terrassen voor tenten, hier nog vrij vers ingezaaid, maar inmiddels wellicht al (flink?) meer gras.

Het grote meer:

De beek naast de camping:

Uitzicht op onze kampeerplek vanaf de andere kant van het meer;

De stacaravan aan het water:

Elke woensdagavond pannenkoeken en kampvuur:

Sorry, maar ik blijf het uitzicht over het meer prachtig vinden:

Overdekt terras met daarvoor nog openlucht terras:

jari

Leuk verslag! Ik ga eens kijken op de website. En de foto's zien er in ieder geval erg mooi uit!!
Jevipro

panevino

Een camping met een zwembad en DRIE trampolines. Ik laat dit maar niet hier thuis zien, want dan gaan er kinderen gillen dat ze er naartoe willen ;)

Leuk verhaal hoor zo. Heerlijk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben gehad.
// Marcellino Pane e Vino \\

mavi

Heerlijk enthousiast verhaal ;-). Op http://www.camping-frankrijk.nl/forum.htm kun je ook nog iets neerzetten.

Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk

KenJo

Leuk verhaal hoor! Het is niet ons soort camping ( 3 jonge kinderen) maar ik heb het verhaal wel helemaal af gelezen.  :J
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

magnamaniac

Citaat van: mavi op juni 26, 2013, 07:21:50 AM
Heerlijk enthousiast verhaal ;-). Op http://www.camping-frankrijk.nl/forum.htm kun je ook nog iets neerzetten.

Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk
Had ik al gedaan ;)

Eli

Ziet er erg goed uit, mooie foto's en uitgebreide website! We zetten hem op ons campinglijstje. Kun je ook in het meer zwemmen?

magnamaniac

op zich wel, maar er ligt nog een flinke laag modder/dode bladeren op de bodem, dus je moet daar dan geen bezwaar tegen hebben. Het is op z'n diepst ca. 2 meter diep, dus op vele plaatsen zul je kunnen staan.

chrishoek

Wij hebben in 2009 ongeveer  3 weken op deze camping gestaan. De camping ligt op een mooie locatie en is erg geschikt voor rustzoekers. De omgeving is erg mooi met  veel bossen en mooie slingerweggetjes. Verder zijn de meertjes uitstekend geschikt om in te vissen, er zit oa veel karper. In 2009 had de camping ongeveer 20 plaatsen en waren er een aantal vakantiehuisjes, dus blijkbaar is de camping vergroot.  De camping is niet geschikt voor kinderen die niet kunnen zwemmen omdat het water overal aanwezig is, of je moet ze een reddingsvestje aantrekken. Vlakbij zit een restaurant waar je voor weinig geld goed kunt eten.
Bij mijn weten zijn de meren  niet geschikt om in te zwemmen omdat vroeger vlakbij een  mijn in gebruik is geweest, maar er is wel een zwembad dus dat is geen probleem.
Wij vinden het een aanrader. :)