Trajectcontroles Frankrijk

Gestart door Emmer, juli 05, 2013, 09:19:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

Emmer

Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe trajectcontroles op de Franse autowegen?
http://www.nieuws.nl/algemeen/20130622/Nog-meer-fouten-bij-trajectcontroles
Blijkbaar hebben de cameras het moeilijk met het bepalen van de het type aanhanger.

Lutgerink

Ik weet niet hoe het in Frankrijk zal zijn, de afgelopen jaren hier nooit problemen mee gehad.
Ik weet ook niet als zij het zelfde systeem hebben als hier in Nederland. Maar een foto opvragen verhelderd wel een hoop natuurlijk.
Op vakantie in DE Parade :-)

Yella

Vorig jaar geen last gehad. Maar zou me eerder druk maken om de flitsers op hellingen. Vaak mogen auto's met aanhanger daar maar met een beperkte snelheid naar beneden. En je krijgt niet zo veel tijd om de snelheid aan te passen. En dan is daar de flitser.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

Ze staan in Frankrijk vaak met een lasergun; die hebben je te pakken voordat je er uberhaupt erg in hebt ...........

GJT

Gelukkig sturen ze de boetes (nog) niet door naar NL... lasergun=aanhouden=ander verhaal :#

Bosje

Citaat van: Emmer op juli 05, 2013, 09:19:02 AM
Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe trajectcontroles op de Franse autowegen?
http://www.nieuws.nl/algemeen/20130622/Nog-meer-fouten-bij-trajectcontroles
Blijkbaar hebben de cameras het moeilijk met het bepalen van de het type aanhanger.

In frankrijk mag je toch met elke aanhanger 130 km p/u?
Ben daar zover ik weet geen trajectcontrole tegengekomen,
De url verwijst ook naar een item uit NL!

Emmer

Ja is inderdaad een link die over Nederlandse trajectcontrole gaat maar in de Belgische media is er onlangs heel wat aandacht geweest voor gigantische toename van flitsapparatuur en trajectcontroles in Frankrijk

Voorbeeldje
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130621_00631330

Vandaar dat ik me afvroeg of er al iemand ervaring heeft of de trajectcontroles in Frankrijk ook dezelfde fouten maken als in Nederland

Maar bij deze zijn we allen gewaarschuwd  :)

Mieke

Klopt in Belgie is er via alle media kanalen gewaarschuwd voor de snelheidcontroles langs de Franse snelwegen. Temeer omdat de verdrage tussen Frankrijk en Belgie rond zijn ivm het uitwissellen van gegevens nummerplaten waardoor Frankrijk vlot boetes kan innen in ons land. Hoe het met Nederland zit weet ik niet. In ieder geval JA er zij meer snelheidscontoles maar over trajectcontole en eventule fouten daarop hebben ze hier niks gezegd. Trajectcontole is nog iets totaal anders dan een snelheidscontole.
Ja je mag met je vouwwagen overal wel 130 km/u rijden behalve daar waar caravans ook maar 90/u mogen rijden ( het bewust bordje) ik wist dat vorig jaar nog niet tot een forum lid er me op wees! Dat dit voor alle aanhangwagens telt en niet alleen vooe caravans. Daar flitsen ze dus ook op!

Emmer

hm, welk bordje is dat dan? ken het ook nog niet

Flipover

superkoe32

Henk CC

je krijgt ook de boete uit Frankrijk netjes thuis gestuurd. De overeen komst was er vorig jaar al. Ik wist dat ook niet maar mijn buurman zit regelmatig in Frankrijk (heeft er een woning) waarschuwde mij er voor. Dus bij deze.
Fijne vakantie iedereen, wij mogen nog 6 weken wachten.
Henk

Mieke

Citaat van: Emmer op juli 08, 2013, 08:59:08 AM
hm, welk bordje is dat dan? ken het ook nog niet

Dat is het bewuste bordje!

Flipover

Bedankt, ik was niet aangeslagen op een bord met een cara..ehhhh. :**

Lutgerink

Zo maar even hier geplaatst, heb je later ook niet een melding van immage not found o.i.d.
Ik moet eerlijk zijn dat ik altijd heb gedacht dat deze niet waren voor diegene die een VW of aanhanger er achter hadden.
Op vakantie in DE Parade :-)