Kindje van 2 jaar, slapen op het vaste bed van de Alpen Kreuzer parade 2004?

Gestart door Stevie B, juli 10, 2013, 08:59:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Stevie B

Beste forumleden,

Wij hebben een dochtertje van 2 jaar en gaan voor het eerst op vakantie met de vouwwagen. We zouden graag willen dat ze bij ons in de wagenbak slaapt, maar vroegen ons af hoe we het slapen op 1 van de vaste slaapplaatsen veilig voor haar kunnen maken. Heeft iemand tips? Is het wel handig om haar op 1 van de matrassen van de wagenbak te laten slapen? We dachten er al aan om een campingbedje mee te nemen, die kunnen we dan op de banken van de zithoek plaatsen (in het gangpad past net niet), maar liever zouden we het campingbedje thuis willen laten. Zo'n opvouwbaar campingbedje van deryan zien we ook niet zo zitten, liefst zouden we haar gewoon op het matras van 1 van de vaste slaapplaatsen laten slapen, maar het moet dan wel zo veilig zijn/ gemaakt worden, dat ze er niet uit kan rollen. Heeft iemand hier ervaring mee met de Alpen Kreuzer Parade en een kindje van 2 jaar oud? Alvast bedankt voor je reactie!

E-ster-81

Hoi,

Even een vraagje, waarom zie je de deryan optie niet zitten, onze zoon van 2 slaapt hier echt ontzettend fijn in, het is de makkelijkste en snelste oplossing en als h? een keer gasten krijgt ook makkelijk in te klappen. Ze zijn prijzig, maar als je hem toch op het matras zet zijn er tegenwoordig ook goedkopere tentjes te koop. Daar zit dan geen inflateble matrasje in, maar dat hoeft dan ook niet

Wat ook kan, dit had ik in de caravan voor mijn dochtertje was een hoeslaken voor in het matras waar ik een soort kussengevecht in had genaaid waar je een stuk schuimrubber in schuift waardoor er een soort barri?re tegen uitrollen ontstaat, werkt niet bij klimmen, maar dus wel bij rollen

Succes!

E-ster-81

Dussss de autocorrect van de iPad helpt niet echt....lees kussenhoes bij kussengevecht

Stevie B

We willen liever geen Deryan achtig opvouwbaar tentje omdat we het vermoeden hebben dat die kleine van ons niet in zo'n redelijk gesloten tentje wil slapen.

Ok, dus kussenhoes i.p.v. kussengevecht  8). Bedankt voor de tip, zullen we in overweging nemen. Wellicht hebben anderen ook nog tips?

Angel

Geen idee hoe de constructie precies is bij Alpen Kreuzer, maar die ons lagen met z'n tweeen op 1 bed vanaf de leeftijd anderhalf en 3. Die van anderhalf is er weleens uitgerold, maar werd opgevangen door het doek van slaapcabine. Ik weet niet of die er ook is bij een alpen kreuzer?

Lutgerink

Citaat van: Angel op juli 10, 2013, 12:17:09 PM
Geen idee hoe de constructie precies is bij Alpen Kreuzer, maar die ons lagen met z'n tweeen op 1 bed vanaf de leeftijd anderhalf en 3. Die van anderhalf is er weleens uitgerold, maar werd opgevangen door het doek van slaapcabine. Ik weet niet of die er ook is bij een alpen kreuzer?
Dit zit er wel, echter met klittenband, zou ik niet op vertrouwen. Ik zou absoluut voor een campingbedje (met die hoge randen) gaan en deze in de wagentent plaatsen.
Op vakantie in DE Parade :-)

Stevie B

Ok, dank je wel voor de tips, we nemen toch maar ons campingbedje met hoge randen mee. Daar is ons dochtertje al mee vertrouwd als ze gaat logeren en het geeft ons bovendien een betere nachtrust dan dat we ons zorgen moeten gaan maken of die kleine niet uit de slaapcabine gaat rollen. Alleen klitteband lijkt me inderdaad niet betrouwbaar.

TallGuy212

Na eerst wat twijfelen slaapt onze dochter van 2 heerlijk in de Deryan. Ook overdag zetten we hem buiten in de schaduw en slaapt ze als een kleine prinses. Overigens hebben wij de cabine dicht en bij de Deryan alleen het gaas dicht. Mijn dochter heeft het er enorm mee naar dr zin.

We zijn hier blij mee want straks thuis kan ze buiten de deur ook in de Deryan. Dus niet meer dat enorme bed enmatras mee sjouwen. We zijn nu al blij.

Bosje

Wij hadden vroeger een trappelzak met zo'n band, waardoor de (toen) kleine meid niet van het bed kon rollen, geen idee of dat nog bestaat......

Appeltje

Wij hebben 2 kleine kinderen in een kinderslaapzak overdwars neergelegd op het vaste bed. Ging prima.
"Home is where the Holtkamper is"

bernie

Je moet in ieder geval de oplossing kiezen waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Is dat het campingbedje, dan moet die maar mee. Toch?

teunbrouwers

Wij moeten nog gaan, maar de middelste is nu 2 jaar, en de oudste 3,5 jaar. En die gaan in de Jamet Montana op het smalste bed met de ritsjes dicht. Kan niets gebeuren lijkt me. De jongste gaat in het midden in een campingbedje.

william damwijk

Hai,

we hebben ook een alpenkreuzer en we stonden voor dezelfde uitdaging; vorig jaar nog met een campingbedje op het vaste bed en dit jaar hebben
we ons zoontje van 2 op het vaste bed laten slapen met een bedhekje bevestigd/geschoven onder het matras. Het sluit niet helemaal af maar het werkte wel.

Groetjes,
William

Sannie

Wij zijn deze zomer ook op vakantie geweest met onze dochter die toen 2 werd. We hadden ook een deryan tentje mee, maar ze heeft er niet in geslapen. Zij vind het niet fijn in zo'n tentje. Dus we hebben haar op bed gelegd. In een slaapzak en een deken over. We hadden haar "ingebouwd" met de kussens van de bankjes en een sporttas aan beide kanten zodat ze niet uit bed kon rollen. Ging heel goed, ze ging lekker slapen.

panevino

Deryan tent was bij ons ook mee voor de 7 maanden 'oude' meid. Die is echter al net zo eigenwijs als de rest van de kinderen, dus geslapen in bed en ingebouwd met kussens en dekens. Net als de 2 jarige van Sannie.

De Deryan was trouwens wel ideaal als zonnescherm-plek-met-ventilatie-en-zicht.
// Marcellino Pane e Vino \\