Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: huurauto met trekhaak (ipv duurdere auto met veel trekvermogen)  (gelezen 5161 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AhD1

  • Gast
huurauto met trekhaak (ipv duurdere auto met veel trekvermogen)
« Gepost op: juli 17, 2013, 01:58:40 pm »

Jarenlang heb ik een leaseauto gehad met een trekhaak en voldoende vermogen om mijn vouwwagen te kunnen trekken.
Maar helaas de crisis heeft toegeslagen en dus was de keus om een auto te kopen die voor die 5/6 weken per jaar de vouwwagen (een aart kok livingstone)  prima kan trekken of om te kiezen voor een andere oplossing. Wij hebben na een tijdje wikken en wegen gekozen voor het huren van een auto in de vakantie periodes. Nu waren we benieuwd of er meer mensen deze keus maken En zo ja waar men de auto huurt. Namelijk niet alle verhuur bedrijven hebben auto's met een trekhaak en of hebben een extreem prijskaartje aan buitenland en/of 2 bestuurders hangen. Ik ben benieuwd naar de tips. Wij hebben zelf 3 weken genoten van een Passat Station Diesel (voor de prijs van een VW Golf om dat deze niet beschikbaar was.
Gelogd

villeke

  • Gast
huurauto met trekhaak (ipv duurdere auto met veel trekvermogen)
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2013, 02:22:12 pm »

Geen ervaring mee, maar wel benieuwd wat zoiets kost? Zelf wil ik eigenlijk een auto met meer trekkracht, maar niet de bijkomende kosten.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: huurauto met trekhaak (ipv duurdere auto met veel trekvermogen)
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2013, 02:31:03 pm »

Zelf hebben we ook even met die gedachte gespeeld. Onze Hyundai Tucson trok de wagen met gemak,
je merkte niet dat er wat achter hing. Maar de maandelijkse kosten waren toch erg hoog.
Een auto huren vonden wij vrij prijzig, en er zijn verhuurbedrijven waar de auto niet gebruikt mag
worden in oost Europa.
Uiteindelijk een tussenoplossing gekozen, aangezien we toch 3 kinderen hebben is een hele kleine auto voor dagelijks
gebruik ook geen mogelijkheid. Nu hebben we een skoda fabia, net groot genoeg voor ons 5-en, vrij licht
in gewicht dus veel lagere maandelijkse kosten. En we kunnen er een vouwwagen mee trekken, wellicht wat
minder gemakkelijk als met ons vorige bakbeest, maar op vakantie hebben we geen haast.
Gelogd

AhD1

  • Gast
Re: huurauto met trekhaak (ipv duurdere auto met veel trekvermogen)
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2013, 02:33:33 pm »

Inderdaad is de fabia een goedkoop alternatief dit was ook mijn laatste lease auto maar in de file voor de gotharttunnel en op wat andere plekken berg op had die het toch wel heel zwaar en heeft de koppeling het flink te verduren gehad ondanks het aangepaste rijgedrag.
Maar zeker voor de vlakkere stukken een prima alternatief
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: huurauto met trekhaak (ipv duurdere auto met veel trekvermogen)
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2013, 02:35:49 pm »

Ik heb ten tijde van mijn lease keuze er aan gedacht een 14% auto te pakken en zo de netto lasten terug te brengen. Eenmaal per jaar er dan een auto bijhuren. Toen ik echter zag wat de huurprijzen van een fatsoenlijke middenklasser zijn heb ik gewoon een grotere auto gekozen (passend binnen leasebudget). Netto bijna goedkoper en nu rijd ik het hele jaar comfortabel. probleem is dat we zomers 4 weken weg willen en ook in het voorjaar nog een week of 2 pakken. Het zal anders zijn als je slechts 2 weken wegblijft..

Prive heb ik dezelfde overweging als ik mijn leaseauto kwijt raak. We maken, niet meer dan 15k km per jaar.. Naast het feit dat ik me gewoon niet met het gezin in een kleine auto zie verplaatsen (kleiner dan maatje golf) zijn grotere auto's in aanschaf relatief goedkoper dan kleinere wagens. Kwa verbruik vallen de kleintjes vaak tegen. Grotere wagens rijden in de praktijk relatief zuiniger.. Enige meerkosten zijn dan de wegenbelasting, wellicht iets meer onderhoud (grotere banden etc.) en een vleugje meer benzine/diesel.  Dit lijkt me echter niet opwegen tegen de hoge huurprijzen, inclusief de evt. extra bij te kopen km's.. en het comfort wat je er gedurende het hele jaar voor terug krijgt.

« Laatst bewerkt op: juli 17, 2013, 02:40:55 pm door GJT »
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: huurauto met trekhaak (ipv duurdere auto met veel trekvermogen)
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2013, 03:10:41 pm »

Inderdaad is de fabia een goedkoop alternatief dit was ook mijn laatste lease auto maar in de file voor de gotharttunnel en op wat andere plekken berg op had die het toch wel heel zwaar en heeft de koppeling het flink te verduren gehad ondanks het aangepaste rijgedrag.
Maar zeker voor de vlakkere stukken een prima alternatief

Een jong gebruikte Fabia II combi diesel (1.8 tdi) of octavia II combi (2.0 tdi), maar ook de benzine versies, zijn prima trek auto's en de octavia's zijn ook wat ruimte en uitrusting prima in orde en daarbij nog relatief prijs gunstig tweedehands te krijgen met een goed verbruik (lees laag) verbruik, Duitse degelijkheid en prijs gunstig in het onderhoud. Oef lijkt wel een reklame praatje voor skoda  ;) , maar als ervarings deskundige kan ik het alleen maar beamen.
Gelogd

AhD1

  • Gast
Re: huurauto met trekhaak (ipv duurdere auto met veel trekvermogen)
« Reactie #6 Gepost op: juli 17, 2013, 03:45:09 pm »

Misschien een kleine toelichting waarom wij de keus gemaakt hebben.
Een goedkope kleine auto kost per km 20 cent.
Een grotere auto kost per km 30 cent
Een grote huurauto kost (bij 3500 km 3 weken ) ongeveer 37 cent
Het verschil is voor de vakantie 17 cent per km maar de eigen vaste kosten van de eigen auto lopen ook door dus + 3 cent per km.
is een verschil van 20 cent per km = 700 euro per vakantie aan extra kosten 

een groter auto kost jaarlijks afhankelijk van het aantal km wat je rijd ook meer bij 15.000 km = dat 15.000 x 0.10 cent = 1500 euro
op basis hiervan de keus gemaakt.Het klopt dat aan bovenstaande nog wel wat kantekeningen zitten maar toch een redelijke indicatie
En het risico op hoge (onverwachte) kosten bij een kleinere auto ook minder
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: huurauto met trekhaak (ipv duurdere auto met veel trekvermogen)
« Reactie #7 Gepost op: juli 18, 2013, 12:26:36 pm »

Wij hebben ook wel auto's gehuurd in het verleden. Bij Avis hadden ze toen een short lease. Ik betaalde toen voor een Opel Vectra voor 4 weken Fl 1500,00 all in(1995).  Dat is toen goed bevallen. Je zou even informeren of die constructie nog bestaat. Budget heeft ook wel eens 2 weken rijden 1 week betalen. Of er auto's met trekhaak aanwezig zijn weet ik niet. Bij auto dealers zijn meestal wel auto's met trekhaak beschikbaar.
Henk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal